Visul unui taximetru electric: elicoptere pe roți și alte soluții inovative pentru traficul infernal

Conducătorii auto din Cluj așteaptă măsuri concrete pentru rezolvarea problemelor din trafic, iar în schimb au început să primească tot mai multe soluții minune din partea administrației locale, bazate în bună parte pe inovațiile tehnologice. Un asemenea promotor al soluțiilor de tip smart este chiar edilul clujean, Emil Boc. 

Acesta s-a arătat încântat, recent, de ideea taximetrelor electrice. Mai mult chiar, după ce a rezolvat treptat problema traficului, prin introducerea în viitor a trenului metropolitan și a metroului, dar și prin realizarea Centurii Metropolitane, primarul municipiului Cluj-Napoca a susținut că este interesat de un nou proiect ce are menirea de a rezolva complet nemulțumirile șoferilor clujeni: taximetrele zburătoare. 

Chiar dacă acest proiect comportă o anumită doză de science fiction, introducerea taximetrelor zburătoare pare a fi soluția salvatoare pentru traficul din oraș. 

„Deocamdată nu s-au inventat mașinile cu autopropulsie, deși am văzut într-un material pe internet de la ceva firmă mare de mașini că deja se lucrează în faza experimentală la acel gen de mașini cu decolare pe verticală, te duci prin aer și aterizezi, un fel de elicopter pe patru roți. Se va ajunge și acolo, eu cred că și noi mai prindem ceva din vremurile acestea, deja automobilele fără șofer sunt testate pe scară largă și vor deveni de consum”, a precizat edilul la o emisiune radio.

Edilul a mai precizat, de altfel, că trebuie să vină și rândul taximetrelor electrice, mai ales că numărul mașinilor la Cluj-Napoca a ajuns de la 56.000 la circa 200.000 în prezent, cu efecte negative asupra sănătății clujenilor.

Din păcate, acest proiect inedit nu aparține nici IT-știlor clujeni, nici „specialiștilor” din municipalitatea clujeană. În Germania a fost efectuat primul zbor experimental cu un prototip de taxi cu 5 locuri, pe care compania speră să îl pună la dispoziția consumatorilor după anul 2025.

Taxiul start-upului german Lilium este un vehicul aerian electric capabil atât de decolare și aterizare verticală, cât și de zbor pe orizontală. Aeronava este alimentată de baterii și acționată prin telecomandă. Înregistrările video furnizate de companie au arătat că aeronava se ridică treptat într-un zbor experimental și apoi plutește timp de câteva minute.

Cel mai probabil, aceste imagini au fost surprinse și de edilul clujean, într-o pauză binemeritată, atunci când naviga cu degetul de primar pe telefonul mobil, în căutarea soluțiilor pentru clujeni.

Merită remarcat faptul că „faza experimentală” a taximetrelor zburătoare capătă contur în Cluj-Napoca, unde acestea devin deja realitate.

Evident, cetățenii municipiului Cluj-Napoca s-au arătat entuziasmați de o asemenea găselniță, una mai gogonată decât alta. Totuși, ceea ce îi determină să nu-și piardă speranța este chiar acest proiect al unei companii germane, întrucât celelalte proiecte lansate de municipalitatea clujeană – metrou, tren metropolitan și centură metropolitană -  vor fi încheiate după anul 2025, adică după introducerea taximetrelor electrice zburătoare. 

Acum, cetățenii unuia dintre cele mai aglomerate orașe din țară așteaptă anul 2025. Astfel, Clujul este primul oraș din Transilvania care încurajează folosirea taxiurilor electrice.

Dar, Clujul nu mizează doar pe aceste soluții deștepte, ci este direct interesat de autoturismele zburătoare care vor „circula” prin oraș. 

Oricum, performanța atinsă de edilul clujean, care identifică cele mai năstrușnice soluții la problemele reale ale cetățenilor, de a transforma în realitate proiectele abia gândite de specialiștii străini, merită apreciată. Îndeletnicirea primului cetățean al municipiului de a găsi inovații high tech, dând scroll în sus și-n jos pe telefon, este una dificilă. 

Da, să nu uităm argumentul suprem: „La Cluj se poate ca în Europa!”

CITEȘTE ȘIDupă autobuze electrice, Emil Boc vrea taximetre electrice! „La Cluj se poate ca în Europa”

CITEȘTE ȘILa Cluj se poate: primul oraș din lume dotat cu ciori electrice. „Trebuie să fie un oraș model pentru România”

 

 

sursa foto: dezeen.com

Adauga comentariu