Stații DUBIOASE de bilete, consum ENORM de curent: „Iată cum sunt sifonați banii clujenilor!”

Soluțiile smart la care a apelat în utlimii ani municipalitatea clujeană se dovedesc a fi încă o dată extrem de costisitoare. Stațiile de bilete CTP, care au fost date în folosință în septembrie 2015, au funcționat cu erori încă din momentul punerii în funcțiune sau, mai bine spus, nu au funcționat niciodată în mod adecvat. 

CITEȘTE ȘISistemul de ticketing de la Cluj, întârziat, nefuncțional și cu suspiciuni de corupție, a fost uitat de DNA?

Acum, după multiplele erori sesizate de călători, vă prezentăm una grea de tot: consumul enorm de energie electrică. care în alți termeni se numește și furt

Acest aspect a fost semnalat de către un clujean pe pagina sa de socializare, care a făcut câteva poze la interval de două zile, din care reiese în mod clar că automatele de bilete au un consum de energie electrică dubios de mare: 22 kWh în două zile.

Pe an, o asemenea risipă înseamnă 4000 kWh.

Bunăoară, un laptop deschis 8 ore pe zi, timp de o lună, consumă 8,19 kWh.

Un televizor performant, deschis 12 ore pe zi, timp de o lună, însemană 20,46 kWh.

O mașină de spălat, 14 utilizări pe lună, adică două/săptămână, înseamnă 8,45 kWh.

Un frigider, funcționare permanentă, consum de 28 kWh.

„Poze făcute la interval de 2 zile - statie Smart.
 
13998 kWh - 13976kWh = 22 kWh in 2 zile = 4000kWh /an. 

Consumul de 11 kWh este exagerat pentru un sistem care are ca funcții verificarea cardurilor de călătorie si eliberarea de bilete și afisarea autobuzelor care urmează să sosească. 

(Nu am văzut ca sistemele acestea sa aibă nici o funcție de economisire a energiei, spre exemplu sa se oprească iluminarea ecranelor când nu este folosit).

Și iată cum banii Clujenilor sunt sifonați de sub nasul lor in fiecare zi, în fiecare stație CTP”, notează acesta. 

Proiectul de ticketing, realizat cu fonduri europene, a însemnat 33 de milioane de lei irosiți pe un lucru făcut doar să sune bine, dar să meargă prost!

Valoarea totală a proiectului a fost de 33.679.814,16 lei cu TVA, din care valoarea totală nerambursabilă s-a ridicat la 25.721.237,74 lei.

Firmele care s-au ocupat de lucrări și dotări au fost SC Ramb Sistem SRL și SC CS Vision SRL care au câștigat contractul pentru suma de 26.107.319,59 lei (cu TVA).

În noiembrie 2015, DNA Cluj a descins la Primăria Cluj-Napoca și la sediul Companiei de Transport, ridicând documente de la sediul Primăriei, sigilând și ridicând de la sediul CTP mai multe calculatoare care conțineau date despre acest proiect.

Într-un comunicat DNA de la acea dată se preciza faptul că se fac cercetări cu privire la posibile fapte de corupție din perioada 2012-2015. De atunci și până acum nu s-a mai auzit nimic despre investigațiile DNA.

În schimb, smart-automatele de bilete CTP au continuat să funcționeze în reluare:

fie nu eliberau bilete

CITEȘTE ȘIVIDEO Aparatele de bilete funcționează la mișto, iar călătorii sunt amendați pe bune. Ticketing la vrăjeală, marca CTP

fie funcționau doar cu monede

desigur, conform „specialiștilor” CTP, de vină nu sunt decât cetățenii.

CITEȘTE ȘISpecialiști CTP: dacă aparatele de bilete funcționează doar cu monede, de vină sunt călătorii, nu sistemul de ticketing

Spicuiri din poveștile cu erori ale CTP: de la panouri electronice care călătoresc în timp la plata biletelor cu copeici FOTO&VIDEO

 

Adauga comentariu