De cartier

Prin realizarea Parkingului Hașdeu studenții sunt încurajați să vină cu mașina personală la Cluj

Deși parkingul Hașdeu, promis de autorități din 2012, urmează să intre în etapa de recepție după încheierea șantierului, fiind necesare lucrări de racordare la rețeaua electrică, administrația locală a lansat regulamentul potrivit căruia atât studenții, cât și riveranii vor putea obține un loc de parcare în parcarea supraetajată din Complexul studențesc Hașdeu. Din totalul de 320 de locuri, un număr de 238 de locuri vor fi destinate utilizării de către studenții proprii ai UBB pe baza unui abonament anual, iar valoarea cuantumului va fi redusă cu 10% din prețul unui abonament standard din parking care este destinat riveranilor. Studenții Universității Babeș-Bolyai vor avea întotdeauna prioritate în raport cu un alt solicitant din alte categorii. 

În parkingul Hașdeu au rezultat un număr de 320 de locuri de parcare, dintre acestea 318 locuri sunt destinate autoturismelor, iar 2 locuri sunt destinate motocicletelor și mopedelor. 

La finalul lunii ianuarie în contextul dezbaterii privind acordarea locurilor de parcare în noile parkinguri realizate de autorități au fost înregistrate discuții în contradictoriu tocmai pe seama numărului redus de locuri pentru biciclete.

Astfel, contrar declarațiilor și angajamentelor primarului Emil Boc, de a limita accesul studenților cu autoturisme proprii în Cluj, de fapt aceștia sunt încurajați să folosească mașina personală în condițiile în care numărul destinate bicicletelor este unul limitat –  doar 11 locuri. 

CITEȘTE ȘI: Cele 11 locuri de parcare pentru biciclete din noul Parking Hașdeu, motiv de dispută în dezbaterea privind închirierea locurilor din parking. Viceprimar Dan Tarcea: „Acu 5 ani aveam cu totul și cu totul altă viziune asupra… nu era așa apropiată de noi”

În parkingul Hașdeu sunt disponibile doar 11 locuri de parcare pentru biciclete, în condițiile în care administrația locală și-a asumat drept politică verde, de descongestionare a traficului, susținerea mersului pe bicicletă, realizarea de piste pentru biciclete și descurajarea autovehiculelor în centrul municipiului Cluj-Napoca. Printre cei mai vocali susținători ai descurajării utilizării automobilelor în centrul orașului este chiar primarul Emil Boc, care s-a referit în repetate rânduri la studenții care vin în Cluj și care sunt îndemnați să-și lase mașinile acasă. 

Potrivit Protocolului de asociere încheiat între Municipiul Cluj-Napoca, Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor și Universitatea Babeș-Bolyai, aprobat prin HCL nr.287/2016, din numărul total de locuri din parching, 238 de locuri vor fi destinate folosinței studenților proprii ai UBB, pe bază de abonament anual al cărui cuantum se va reduce cu 10% din prețul unui abonament standard din parching destinat riveranilor.

Dintre cele 238 de locuri, 2 locuri de parcare sunt destinate motocicletelor și mopedelor, iar 236 sunt destinate autoturismelor, din care 6 locuri de parcare special menajate pentru persoanele care dețin un certificat de încadrare în grad de handicap.

Zonele în care sunt situate locurile de parcare destinate studenților sunt:

Subsol – 26 de locuri, din care 24 sunt pentru autoturisme și 2 pentru motocilete și mopede

Parter – 38 de locuri, din care 6 locuri sunt special amenajate pentru persoanele cu handicap

Etaj 1 – 44 de locuri

Etaj 2 – 44 locuri

Etaj 3 – 43 locuri

Terasa – 43 locuri

De asemenea, 82 de locuri vor fi destinate altor categorii de solicitanți, respectiv:

Demisol 2 – 40 de locuri pentru vizitatori, unde 26 de locuri sunt pentru autoturisme și 14 locuri sutn destinate încărcării electrice. 

Demisol 1 – 42 de locuri destinate riveranilor cu domiciliul/reședința în interiorul/exteriorul perimetrului stabilit.

Locurile de parcare destinate bicicletelor sunt situate la Demisol 1. 

Pentru administrarea locurilor de parcare, se vor folosi următoarele tipuri de abonamente:

– abonamente anuale, fără posibilitate de prelungire, destinate studenților UBB sau studenților de la alte universități,
– abonamente anuale, fără posibilitate de prelungire, destinate altor categorii de solicitanți, în zona destinată studenților, pentru cele neocupate de studenți,
– abonamente anuale, cu posibilitate de prelungire, pentru autoturisme, mopede și motociclete destinate riveranilor,
– abonamente anuale, cu posibilitate de prelungire, pentru biciclete destinate riveranilor și studenților.

În zona destinată vizitatorilor, respectiv Demisol 2, care include și locurile de parcare pentru încărcare electrică, se va aplica regimul de plată orară, fără niciun fel de abonament.

Pentru perioada rămasă din anul universitar 2020-2021, cererile pentru obținrea unui loc de parcare pot fi depuse până în 31 aprilie 2021, iar abonamentele vor fi valabile până în 31 octombrie 2021.

La atribuirea locurilor de parcare studenții UBB vor avea întotdeauna prioritate în repartiție în raport cu un solicitant de altă categorie. 

În termen de 30 de zile de la începerea fiecărui an universitar, în funcție de structura fiecărui an universitar, solicitările studenților Universității Babeș-Bolyai vor fi sub numărul de 238 de locuri, iar diferența de locuri de parcare se va aloca studenților altor universități din municipiul Cluj-Napoca. Locurile rămase neocupate vor fi distribuite către alte categorii de solicitanți în funcție de prevederile regulamentului.

CITEȘTE ȘI: Parkingul Hașdeu, finalizat cu întârziere. Boc: „Este în procedură de recepție”. Clujenii trebuie să mai aștepte până la repartizarea locurilor de parcare

Parkingul Hașdeu, promis de Emil Boc din 2012 și care era la începutul lunii decembrie 2020 inaugurat de edilul clujean cu lucrările finalizate în proporție de 96%, se afla în procedura de recepție pe finalul lui ianuarie 2021.

În contextul tergiversării lucrărilor, atât recepția, cât și repartizarea noilor locuri pentru clujeni în parcarea supraetajată vor mai dura, urmând ca abia după adoptarea unui proiect de hotărâre în acest sens de către consilierii locali, conducătorii auto să poată spera la obținerea unui loc în cel mai nou parking din Cluj.

Regulamentul privind acordarea locurilor de parcare din parkingul Hașdeu se află în dezbatere publică până în data de 5 martie 2021, urmând ca după această data să fie adoptat și un proiect de hotărâre. 

În urma vizitei efectuate de Ziar de Cluj în Parkingul Hașdeu a rezultat că deși parcarea supraetajată pare a fi finalizată, lucrările de racordare la rețeaua electrică vor mai dura cel puțin 30 de zile.  

CITEȘTE ȘI: Mai avem cel puțin o lună de așteptat până la inaugurarea parkingului Hașdeu, promis din 2012

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *