Reportaj

Parkingul Băișoara, la 8 ani de la inaugurare, e degradat ca după 80 de ani

Parkingul Băișoara, de pe aleea cu același nume, din cartierul Gheorgheni, este cel de-al treilea parking de cartier din Cluj, construit sub administrația Apostu, în anul 2011, inaugurat în 4 ianuarie 2012, sub interimatul lui Radu Moisin. Parkingul a fost neîntreținut, de atunci și până acum, sub înaltul patronaj al lui Emil Boc.

Știri de Cluj scria în 22 decembrie 2011 faptul că parkingul Băișoara a fost terminat cu 3 luni în avans, lucru neobișnuit pentru orașul în care, de obicei, lucrările publice sunt finalizate (atunci când sunt finalizate) cu luni bune sau ani de întârziere.

Un alt lucru neobișnuit: investiția pentru realizarea parkingului din Gheorgheni a fost de 4,6 milioane de lei plus TVA, dar a existat și o notă de renunțare de 350 000 de lei din partea firmei Construdava, care a realizat construcția.

Fapt bizar, Construdava a reușit să construiască parkingul mai repede, mai ieftin și, potrivit reprezentantului firmei, citat de Știri de Cluj, mai bine, cu utilități și echipamente „de ultimă generație, nemțești, și nu chinezești”:

„Am făcut recepția la acest parking de pe Aleea Băișoara, un parking care s-a finalizat în 8 luni de zile. Finalizarea lui trebuia să aibă loc în 15 februarie, dar am facut eforturi să îl terminăm până de Crăciun, așa cum am promis beneficiarului. Lucrările sunt finalizate în proporție de 100%, urmând ca în următoarele două săptămâni să înceapă darea parkingului în folosință, către locuitorii zonei. Va fi un etaj pentru cei care doresc să plătească la oră și care vin în vizită la cei din zonă, restul parkingului fiind pentru cei cu abonamente. Utilitățile și echipamentele sunt de ultimă generație, nemțești și nu chinezești. Per total este o lucrare de referință și ne mândrim cu această lucrare, atât cu calitatea lucrării, cât și ca termen de finalizare”, a declarat, la finalul anului 2011, Claudiu Cupcea, administrator Construdava, firma care a realizat parkingul.

Ciudat, în anul 2012, când era terminat parkingul, cu un ”discount” de 350 000 de lei din partea Construdava, firma era pe zero ca cifră de afaceri, avea un profit net de -169 euro, datorii de 100 797 euro, active imobilizate 0 euro, active circulante 100 673 euro, capitaluri proprii -124 euro și un număr mediu de zero angajați.

O firmă săracă, așadar, dar cinstită, care s-a gândit la banul public, pe care nu l-a risipit, în timpul mandatului lui Apostu, ci l-a returnat Primăriei, dacă nu l-a cheltuit integral!

Lucrarea „de referință, de calitate, realizată cu echipamente de ultimă generație, nemțești, nu chinezești”, este astăzi, din păcate, un motiv de rușine, nu de mândrie, degradările, la 8 ani de la darea în folosință, fiind ca după 80 de ani. Prin urmare, ori calitatea construcției lasă de fapt mult de dorit, ori parkingul nu a fost întreținut corespunzător după finalizare. În ambele cazuri, responsabilul final este Primăria Cluj-Napoca, cea care fie a recepționat o lucrare proastă, ori nu și-a dat interesul să întrețină o lucrare bună, fiindcă lucrările de întreținere nu pot fi anunțate cu surle și trâmbițe pe Facebook de către primarul Boc, pentru a-i aduce voturi! Iar ce nu aduce voturi, la Cluj nu se face. Decât să întreții un parking, e mai rentabil electoral să faci unul nou. Prost și acela, cu infiltrații, însă în pozele realizate de un ochi dibace, pe Facebook, infiltrațiile nu se văd.

Vedeți cum arată parkingurile ridicate electoral, după cel din Gheorgheni, aici:

Parkingul Negoiu e o peșteră horror, la doi ani după ce a fost inaugurat neterminat

Primăverii 8, al treilea parking electoral declarat finalizat de Emil Boc, are infiltrații de apă și e neterminat

Parkingul Primăverii 20, declarat finalizat înainte de alegeri, e neterminat și executat cu vicii de construcție

FOTO – Parkingul de campanie electorală Mogoșoaia 9, finisat în bătaie de joc, declarat finalizat neterminat, are deja infiltrații

Ziar de Cluj a mers astăzi în parkingul Băișoara, pentru a vă arata cum se prezintă, la 8 ani de la inaugurare, un parking „de referință”, „de calitate”, realizat cu materiale nemțești, de către primăria democrat-liberală de atunci, rămasă doar liberală acum.

Pereții exteriori se scorojesc, de pe ei cade tencuiala decorativă:

Casa scării este plină de igrasie, de infiltrații, lipsesc dalele de pe jos, iar scările sunt sparte într-un asemenea hal, încât, pe alocuri, par chiar instabile și periculoase.

Casa scării:

La demisol, administratorul parkingului a creat o ghenă de gunoi:

Scările:

Așa arată o lucrare românească, realizată cu materiale nemțești, nu chinezești, întreținută timp de 8 ani de o primărie ”smart”:

Lucrările electrice par chinezării improvizate:

Pe terasa parkingului, șapa s-a măcinat în 8 ani atât de mult, încât pe jos calea de acces este ca o uliță desfundată de țară, un drum de pământ plin de gropi:

Pe terasă, se formează bălți care ar putea fi populate cu pește:

Materialele nemțești, aplicate pe balustrade, se decojesc:

Nici cu curățenia nu ne putem mândri în acest parking. O pisică a ucis un porumbel, iar locul crimei nu este curățat de nimeni:

Nici casa scării nu este igienizată:

Plafoanele sunt infiltrate cu apă, la fel ca în celelalte parkinguri ale Primăriei Cluj-Napoca:

Din toate instalațiile nemțești picură și se infiltrează apa:

Pereții interiori ai parkingului, în zona rampelor, arată ca pereții de peșteră:

O lucrare de referință, de calitate:

La Cluj, din păcate, totul se face numai pentru imagine, pentru PR politic. Inaugurările sunt multe și dese, însă „realizările” nu sunt întreținute, fiindcă nu este rentabil electoral. Așa că anii trec, infrastructura publică se degradează, iar peste câteva decenii le vom lăsa moștenire copiilor noștri un oraș putred, care va trebui renovat integral, de la temelie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *