In vizor

Încă un pod neîntreținut care se surpă peste mașini! Sub podul de pe Calea Turzii, „atenție, cad pietre!”

Podurile comuniste ale Clujului nu au fost întreținute deloc după inaugurarea lor de acum o jumătate de secol. Hidroizolația podurilor din beton armat este eficientă, pentru a proteja structura, 10-20 de ani, iar dacă nu e refăcută periodic, apa începe să macine betonul și armătura din interior. Șubrezite de apă, podurilor încep să le cadă trotuarele sau bucăți din plafon. În Clujul ”smart”, fain, cu cea mai bună calitate a vieții.

Câteva exemple:

Podul de pe Calea Turzii din dreptul hotelului Ramada se dezintegrează peste mașinile care trec pe sub el:

Cad bucăți de beton și peste mașinile din parcarea cu abonament amenajată sub podul Calvaria:

Citiți și:

În Clujul cu cea mai bună calitate a vieții cad bucăți de beton peste mașinile din parcarea cu abonament amenajată sub podul Calvaria

În orașul în care ni se promit proiecte de infrastructură de anvergura metroului, podurile comuniste zac în paragină, pentru că de zeci de ani cei care au administrat orașul nu le-au întreținut.

Podul Calvaria, astăzi:

La fel ca în cazul Podului Calvaria, și pe Calea Turzii infiltrațiile de apă au mâncat fierul din beton, părând a fi afectată chiar și o parte din structura de rezistență a podului:

În Cluj-Napoca, Primăria are 7,4 milioane de euro de cheltuit pentru studii de fezabilitate pentru metrou, însă bani pentru reabilitarea podurilor nu se găsesc numai după ce din acestea încep să cadă bucăți – podul Traian a fost reconstruit după ce vechiului pod i-a căzut un trotuar; Podul Fabricii a fost reabilitat doar după ce trotuarele i-au ajuns sită:

Citiți și:

Există un pericol real ca trotuarele podului de pe strada Fabricii să se prăbușească în Someș, cu tot cu pietoni! Primarii ultimilor 60 de ani nu au făcut nimic pentru a întreține podurile din Cluj-Napoca

Și podul Grigorescu, neîntreținut, este măcinat de apă până la fierul din armătură:

Nu mai vorbim despre podul Porțelanului, ce trebuia modernizat de un an, însă care a rămas o improvizație sinistră, pe care șoferii își avariază mașinile:

În Clujul marilor promisiuni electorale, în care înainte de pandemie se investeau sume colosale pentru susținerea unei puzderii de asociații care produceau doar șușanele culturale, în care se montează băncuțe cu USB, stâlpi de iluminat cu wi-fi, stații de încărcare pentru mașinile electrice, podurile sunt lăsate să se macine, neîntreținute, până la dezintegrare. Infrastructura vitală a orașului ori nu există, ori stă să se dărâme, însă e fain la Cluj, putem vedea cum orașul se surpă conectându-ne gratuit la rețeaua publică de wi-fi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *