Autobuze noi, angajați vechi. CTP Cluj se confruntă cu un deficit de personal, deși anunță achiziții spectaculoase

Flota auto a Companiei de Transport Public din Cluj-Napoca urmează să se înnoiască în acest an cu un număr de 85 de autobuze, unele mai ecologice decât altele. Dispune această entitate de un număr suficient de șoferi? Se fac angajări la CTP Cluj? Ori aceste autobuze super deștepte vor funcționa doar pe pilot automat? Ce măsuri a luat directorul Companiei de Transport Cluj, Liviu Neag, având în vedere că sâmbăta trecută, șoferul de pe linia 31 a insultat două clujence care voiau să intre în autobuz cu cărucioarele cu copii? Măsurile în acest caz sunt aplicate cu întârziere. Cu câți șoferi mai rămâne CTP?

CITEȘTE ȘIVIDEO Două mămici cu bebelușii în cărucior, jignite de cel mai ghiolban sofer de autobuz din Cluj: ,,Ce-ți trebuie, tu?"

În acest an, la Cluj vor sosi 60 de autobuze diesel euro VI

10 autobuze electrice și 12 autobuze articulate second hand, plus alte 3 autobuze scurte rulate, care se adaugă parcului existent. 

Parcul existent, conform informațiilor de pe site-ul oficial al CTP Cluj, arată cam așa:

250 de autobuze, 84 de troleibuze, 27 de tramvaie și 10 microbuze.

În același timp, pe site-ul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Cluj, Compania de Transport Public scoate la concurs 5 posturi pentru Controlorii de Bilete. Pe aceeași pagină este publicat și numărul oficial de angajați ai companiei: 255.

(Iar ca să nu mai existe dubii în privința ținutei controlorilor din transportul public clujean, aceștia nu au nevoie de vechime în muncă pentru angajare și doar de studii liceale).

click foto pentru imagine completă

Pentru postul de ”Șofer Autobuz”, CTP Cluj mai pune la bătaie 5 locuri de muncă și... cam atât. 

Școala profesională și o vechime de 3 ani în muncă îți poate asigura un post călduț în cadrul Companiei de Transport Public.

În prezent, conform datelor CTP, în parcul auto se regăsesc un număr de aproximativ 370 de mijloace de transport. 

Alte 85 de autobuze vor intra în flota auto a companiei pe parcursul acestui an. 

Iar posturile scoase la concurs sunt în număr de 10.

Concluzia este simplă: compania clujeană de transport, condusă de Liviu Neag, se confruntă cu o acută lipsă de forță de muncă.

”Angajăm personal. Toate cererile care apar la noi le parcurgem conform procedurii, iar cei care răspund nevoilor unui conducător auto de transport public, sunt angajați. Șoferii vor fi angajați chiar înainte de sosirea noilor autobuze”, a declarat Liviu Neag. 

Întrebat cu privire la numărul actual de șoferi angajați în cadrul acestei entități, Liviu Neag a recunoscut că forța de muncă reprezintă o problemă:

”Putem să spunem că sunt pe un minus. După cum știți, în general, este o criză de forță de muncă în România, lucru care se resimte și la noi”, a adăugat directorul CTP Cluj, Liviu Neag.

Prin urmare, criza forței de muncă a lovit și compania clujeană de transport public. Acesta este un aspect important ce nu a fost reflectat de către primarul Emil Boc în spațiul public.

Doar achizițiile de autobuze, numărul și dotările acestora, au fost date publicității, informații care țin, în mod evident, de o continuă campanie de PR.

Cum vor funcționa aceste vehicule, de către cine vor fi conduse - despre aceste lucruri administrația clujeană nu a apucat să ne vorbească. 

De altfel, numărul insuficient de șoferi explică nemulțumirile înregistrate în rândul angajaților CTP Cluj, care au răzbătut periodic în presă. 

Oare Institutul Teritorial de Muncă Cluj nu sesizează nici o pistă de cercetare în acest caz - câți angajați activi are CTP Cluj, cum funcționează munca în ture, cum se acordă zilele de odihnă, câte ore suplimentare sunt efectuate lunar?

CITEȘTE ȘIMarea investiție în poluare. CTP dă banii pe diesel second-hand. Că tot vrea Europa să interzică motoarele tip Diesel!

CITEȘTE ȘINeregulile de la Compania de Transport Public sunt pasate de inspectorii ITM către alte instituții. Angajații CTP rămân în continuare păgubiți

Adauga comentariu