Marea investiție în poluare. CTP dă banii pe diesel second-hand. Că tot vrea Europa să interzică motoarele tip Diesel!

Compania de Transport Public cumpără din nou autobuze second hand, cu motor Diesel, motor pe cale de a fi lichidat în Uniunea Europeană. Două licitații de achiziție prin procedură simplificată arată că CTP cumpără autobuze second hand de peste două milioane de lei.

O licitație despre care scriam în luna august era despre o procedură simplificată prin care CTP plătea 257.232 de lei pentru a cumpăra trei autobuze scurte. Două dintre acestea de zece metri, adică minibuse, unul de 13,5 metri – adică un BOCobuz. Pentru aceste vecituri vor plăti clujenii bilete mai scumpe de la 1 octombrie… Licitația a fost câștigată de Omnibuscenter SRL, din Sibiu, firma lui Braune Stephan Max Johannes un om de afaceri german, stabilit în România imediat după Revoluție. Despre el se arată că a fost vicepreședinte PDL și apoi PNL Sibiu, respectiv că este în relații foarte apropiate cu Theodor Stolojan și Raluca Țurcan. Braune Stephan Max Johannes a sponsorizat partidele din care a făcut parte cu sume importante de bani. Neamțul cu cetățenie română din 2001 a fost partener de afaceri cu un fost vicepreședinte al Consiliului Județean Cluj, Horațiu Liviu Cătărig – acum penelist, fost pedelist. Societatea Bartimpex SRL a fost între timp radiată de la Registrul Comerțului, potrivit termene.ro.

A doua licitație este în desfășurare și presupune cumpărarea a 12 autobuze articulate în valoare de 1,8 milioane de lei. Acestea vor fi niște jafuri second-hand cumpărate din Franța. Și s-ar putea să fim surprinși să aflăm că furnizorul este o firmă din Sibiu, apropiată de PNL. Data limită de depunere a ofertelor este 19 septembrie.

Câștigătorul va semna un acord-cadru cu CTP; în mod normal, compania are dreptul să comande mai puțin de 12 mașini, dar și cu 6 (adică 50%) mai multe.

Solicităm, pe Legea 544, atât CTP cât și Biroul mass media al municipiului Cluj-Napoca, să ne lămurească ce și cum cu privire la acest nou concept de “Cluj verde” realizabil prin introducerea în circulație a mai multor jafuri de autobuze Diesel care și-au trăit traiul în Franța să ne mănânce nouă mălaiul în România. Poate aflăm și cum cele 10 autobuze electrice reduc poluarea făcută de către restul flotei auto a CTP?

Poate aflăm că 10 e mai mare decât restul de câteva sute – și lămurim de unde s-au inspirat matematicienii PSD când au buftat manualele de Aritmetică…

Adauga comentariu