Primăria se asociază cu ABAST pentru remodelarea malurilor Someșului. Se desființează locuri de parcare, apar poduri pietonale și zone verzi

Primăria se asociază cu Administrația Bazinală de Apă Someș- Tisa (ABAST) în cadrul proiectului privind revitalizarea malurilor Someșului. În ședința de Consiliu Local de astăzi va fi aprobat acest parteneriat plus PUZ-ul pentru remodelarea malurilor râului, zona 1 – Lunca Someșului Mic și zona 2 – Parcul Armătura. 

Planul propune un număr de patru poduri pietonale peste Someșul Mic, respectiv strada Paul Ioan – Zona ștrandului Sun, strada 1 Decembrie 1918 – Parcul Rozelor, strada Gavril Muzicescu – Cluj Arena, strada Dragalina – strada Barițiu (Casa Tranzit). 

„Suprafața totală pentru care se elaborează PUZ include albia minoră a Someșului Mic și malurile sale. Spre vest (amonte), zona este delimitată de Parcul Feroviarilor. La est (aval) zona este delimitată de podul Fabricii. Malul drept este dominat de foste platforme industriale, dezvoltate în cea mai mare parte în perioada socialistă și astăzi fac obiectul unor operațiuni de restructurare (Clujana, Carbochim). Baza sportivă Clujana ocupă malul înalt al Someșului la confluența cu Canalul Morii și în ciuda modernizărilor recente, nu valorifică proximitatea râului. În ciuda caracterului său pitoresc, datorat formei naturale, neconsolidate, vegetației bogate și parcursului sinuos, malul drept rămâne aproape în totalitate inaccesibil sau foarte greu accesibil”,  se arată în proiectul de hotărâre. 

Potrivit acordului, în cadrul proiectului “Revitalizarea malurilor Someșului Mic” se propun următoarele măsuri: alei, podețe pietonale și cicliste, mobilier urban, iluminat public, dotări de agreement, recreere și sport, lucrări de protective vegetative și plantări de arbori, modernizarea spațiilor publice (intersecția străzilor Alexandru Davila și Donath – Pod Horea și Parcul Armătura – secțiune delimitată de podeț pietonal strada Parcul Feroviarilor și pod strada Fabricii).

“Punerea în operă a proiectului oferă posibilitatea unui acces și contact direct al utilizatorilor infrastructurii pietonale și cicliste cu apa râului, aspect care constituie principalul factor de atractivitate. Faptul este demonstrat atât de practica internațională în domeniul amenajărilor cursurilor de apă în zone urbane, cât și de popularitatea de care se bucură în prezent plaja amenajată în zona Grigorescu. Proiectul propune lucrări de sistematizare verticală, respectiv realizarea de terase succesive legate prin alei, în vederea medierii relației între strada 1 Decembrie 1918 și Someș. Terasele vor fi puternic înverzite prin plantarea de arbori”, este precizat în proiectul de hotărâre.  

Conform proiectului, strada Muzicescu, care se află vis a vis de Cluj Arena, ar urma să fie pietonală, iar strada Mamaia va fi reconfigurată. 
Pe strada Mamaia ar urma să se desființeze o serie de locuri de parcare, așa cum se dorește și în cazul platoului de la Sala Sporturilor, unde ar urma să fie un patinoar pe timp de iarnă și loc pentru concerte, vara.

“Strada Mamaia este unul dintre cele mai dificile trasee, din cauza faptului că porțiunea de spațiu public este foarte îngustă. Este nevoie de reconfigurarea profilului rutier existent, adică desființarea unor locuri de parcare și utilizarea lor în favoarea pietonilor și bicicliștilor. Zona Astoria – aici ar putea fi una dintre cele mai importante intervenții din proiect. Un sistem de gradene este propus ca să medieze zona cu Dragalina și Someș, iar de cealalaltă parte a străzii Dragalina se dorește ca parcarea să se înlocuiască cu squar urban”, declara, la sfârșitul lunii mai, José Mayoral Moratilla, arhitect al firmei Practica din Spania care a câștigat concursul de soluții Rethinking Someș.

Citește și:

Malurile Someșului se transformă radical. Cum va arăta râul, după schimbare - FOTO

Adauga comentariu