Primăria anunță începerea forajelor geotehnice pentru metrou. Nu mai anunță nimic legat de podul Porțelanului

Primăria Cluj-Napoca, în calitate de autoritate contractantă, a anunțat astăzi demararea lucrărilor tehnice pentru realizarea forajelor geotehnice în cadrul proiectului „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții”.

„Conform procedurilor specifice, echipele tehnice se vor deplasa în zonele studiate pentru a efectua lucrările necesare acestei faze. Solicităm cetățenilor ce dețin cu orice titlu imobile situate de-a lungul coridorului și în cadrul zonelor studiate să permită accesul echipelor tehnice și utilajelor acestora pentru efectuarea în bune condiții a realizării forajelor geotehnice necesare elaborării proiectului – în conformitate cu prevederile Legii 255/2010.

Activitățile menționate mai sus vor fi realizate în perioada octombrie-decembrie 2020.

Traseul se poate consulta pe harta atașată.

Obiectivele principale ale proiectului sunt următoarele:

1. Îmbunătățirea atractivității sistemului de transport public durabil metropolitan în vederea accesării rapide a oportunităților socio-economice din zona de studiu aflată pe axa est-vest a municipiului.

2. Sprijinirea aspirațiilor de creștere economică și a creșterii ocupării forței de muncă prin asigurarea unei capacități de transport îmbunătățite pentru deservirea axei est-vest a zonei metropolitane.

3. Reducerea impactului activităților de transport (poluarea aerului și zgomotul) asupra mediului în cadrul zonei de studiu prin asigurarea unei axe de transport durabil, care să contribuie la re-distribuția modală de la transportul cu autoturismul personal.

Primăria Cluj-Napoca este la dispoziția cetățenilor pentru informații cu privire la proiectele sale de investiții aflate în diferite faze de dezvoltare”, au precizat reprezentanții municipalității.

Un alt proiect al Primăriei Cluj-Napoca, la care s-a realizat un studiu geotehnic (prost efectuat) a fost podul Porțelanului. Aici, fiindcă firma contractată, S.C. Formin Prospecțiuni Foraj S.A., a forat pe un singur mal, nu s-a descoperit la timp zăcământul de sare de pe al doilea mal, așa că noul pod, care trebuia să fie deja finalizat și dat în folosință, nu a mai fost făcut.

Citiți mai multe detalii aici: Sarea care a blocat lucrările: studiul geotehnic de la podul Porțelanului sare peste forajele necesare

La podul Porțelanului, studiile geotehnice inițiale au fost plătite, ele au fost repetate în iarna anului trecut, iar pe șantier se vorbea în decembrie 2019 că lucrările la noul pod rutier vor reîncepe în ianuarie 2020. Imediat suntem în ianuarie 2021 și pe șantier nu se mai vorbește nimic, pentru că nu s-a mai  făcut  nimic, noul pod fiind în aer, suspendat între promisiuni și tergiversări.

Gândindu-ne la experiența anterioară, cu podul Porțelanului, ne putem pune, în mod legitim, întrebarea:

Dacă pentru un banal pod, Primăria nu a putut realiza, prin firma contractată, lucrări geotehnice care să permită construcția, ne mai putem iluziona că amplele foraje geotehnice realizate pentru metrou vor fi executate ca la carte, în așa fel încât, be baza lor, metroul să poată fi la un moment dat construit, fără accidente sau blocaje de șantier?

Răspunsul îl vom afla în următorii ani. Deocamdată însă cetățenii care dețin imobile situate de-a lungul coridorului vor fi obligați să permită accesul echipelor tehnice și utilajelor acestora pentru a li se fora pe proprietățile deținute. Totul, doar pentru ca primarul Emil Boc să se poată împăuna public cu acest proiect care, iată, merge înainte, bifând noi etape tehnice! Așa cum a bifat și podul Porțelanului, proiect care astăzi se află în această „fază de dezvoltare”:

Adauga comentariu