Premieră națională: Linia de la Aeroport, ura și la gară!

Se împlinește un an de la promisiunea autorităților de a introduce autobuzele Companiei de Transport Public (CTP) Cluj pe teritoriul Aeroportului Internațional „Avram Iancu” la ieșirea din terminal. Demonstrativ și publicitar, autoritățile clujene realizau un promo al acestui proiect - așa-numitele teste de trafic cu un autobuz electric aparținând CTP - context în care știrea a devenit o „premieră”, fără a fi transpusă, însă, în practică. Cu prilejul testelor, au fost realizate și câteva poze cu noile autobuze electrice. Pozele au rămas doar o frumoasă amintire. Iar transportul turiștilor și a clujenilor de la terminalul Aeroportului a rămas, de asemenea, o promisiune neonorată. 

„Autobusul electric va intra în parking pe o poartă estică, va lăsa călătorii la terminalul de Plecări, va opri pentru încărcare la terminalul Sosiri, apoi va ieși pe fostul acces cu barieră de la aeroport, chiar lângă stația troleibuzului 5. 

Autobuzul va fi marcat „cursă express”, iar biletul va fi 5 lei. 

Așteptăm o decizie de Consiliu Local ca să putem efectua această cursă”, declara directorul Companiei de Transport Public (CTP) Cluj, Liviu Neag, cu prilejul „premierei” anunțate la nivelul județului Cluj.

Astfel, autoritățile clujene împreună cu Compania de Transport Public anunțau în urmă cu un an de zile că din 2020, cei care tranzitează aeroportul ar putea beneficia cu mai mare ușurință de sistemul de transport în comun al orașului, în contextul în care traficul mediu zilnic este de aproximativ 2.100 mașini.

CITEȘTE ȘIÎn sfârșit, normalitate: Autobuz CTP în incinta aeroportului

„Acum fix un an de zile, pe 12.11.2019, s-au efectuat cu succes teste cu un autobuz electric al CTP Cluj-Napoca prin parcarea Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca.

În urma acestor teste trebuia lansată o linie de autobuz cu stații în fața terminalelor de pasageri, traseu express promis încă de anul trecut.

În continuare, nici o formă de transport public nu intră în incinta aeroportului, iar traseul 5, care deservește relația cu centru/gara oprește în afara aeroportului, la 400m de terminal, cu prima cursă la 5:33 și ultima la 22:15, desi există zboruri în afara acestui interval chiar și acum”, arată membrii grupului de mobilitate urbană pe o rețea de socializare.  

În schimb, pentru a marca o dată în plus gradul de incompetență de la nivelul administrației clujene, city-managerul municipiului Cluj-Napoca, Gheorghe Șurubaru, analiza situația de a introduce o linie de transport public între Aeroportul Intarnațional din Cluj și zona gării, chiar dacă o asemenea linie există și este funcțională din 2013: linia 5 circulă pe direcția Aeroport-Gară. 

„S-a discutat deja, suntem în discuții avansate cu domnul director Liviu Neag pentru înființarea câtorva linii noi de transport în municipiu la sesizarea cetățenilor.

Una dintre ele se referă la o linie între gară și aeroport, care dacă se finalizează toate procedurile și va fi stabilit traseul se va implementa destul de repede.

Linia de la gară poate să se deplaseze și prin centru să facem o legătură directă aeroport gară ceea ce este foarte normal”, declara Gheorghe Șurubaru în martie 2020.

CITEȘTE ȘIȘurubaru e în discuții avansate pentru o linie de autobuz între aeroport și gară. Doh`, da 5-ul ce face?

Din nefericire, în timp ce city managerul propunea introducerea unei linii de transport public pe un traseu deja funcțional - Aeroport-Gară - cealaltă promisiune, de a introduce o altă linie de autobuz care urma să facă legătura dintre terminalul Aeroportului și centrul municipiului, astfel încât un mijloc de transport public să aștepte călătorii la terminalul Sosiri, după cum se întâmplă în toate orașele europene civilizate, și nu îi va lăsa pe pasageri să care bagajele după ei până în stația situată în afara aeroportului, nu a mai fost onorată. 

Clujenii au rămas, în schimb, cu reclama. Și, după cum s-au obișnuit deja, cu încă o „premieră” națională. 

Adauga comentariu