Mai vin japonezii au ba? Metroul din Cluj, construit de specialiști români și IT-ști clujeni

Mai e foarte puțin și promisiunea lansată în aprilie anul trecut împlinește un an: un grup de investitori japonezi se declaraseră interesați de construcția metroului clujean. Chiar dacă nu s-a mai discutat nimic despre acest subiect, tema a rămas prioritară. Construcția noului metrou din România, care va lăsa cu mult în urmă metroul bucureștean, realizat în vremurile socialismului real românesc, va fi continuată fără doar și poate de către administrația municipiului Cluj-Napoca. 

Singura nedumerire a clujenilor este dacă acest mega proiect va mai fi realizat de către specialiștii japonezi?

(În lipsa realizărilor concrete, clujenii au ajuns să socotească doar promisiunile, pe care au învățat să le și aniverseze:

bunăoară, în februarie 2019 se împlinește un an de la promisiunea lui Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public din Cluj-Napoca, conform căruia, controlorii de bilete urmau să fie dotați cu camere video.

Trebuiau dotați în martie anul trecut, dar, chiar dacă știrea a făcut înconjurul lumii, camerele video nu au mai fost puse la dispoziția controlorilor CTP. Astfel că, cetățenii nu își mai pot demonstra nevinovăția în fața abuzului din autobuze. După cum nici controlorii nu pot demonstra nimic. 

Prin urmare, clujenii aniversează încă o promisiune neîmplinită).

CITEȘTE ȘI: Unde sunt camerele video cu care au fost dotați controlorii CTP anul trecut? Și cum pot fi evitate controversele cu călătorii 

Revenind la subiectul propriu-zis, al realizării metroului, iată ce anunț făcea, anul trecut, pe seama unei asemenea investiții, edilul clujean, Emil Boc (devenit, între timp, șef de galerie și toboșar oficial al echipei României la Fed Cup):

”Avem un buget aprobat care prevede şi realizarea unui studiu de prefazabilitate pentru realizarea metroului la Cluj-Napoca.

Am fost contactaţi de reprezentanţii unor firme japoneze care au văzut interesul Clujului pentru metrou, le-am spus că sunt bineveniţi pentru o discuţie preliminară, aşa cum vom purta discuţii cu toţi cei interesaţi de a veni pentru realizarea proiectului de metrou.

Ne interesează acum să culegem toate datele necesare pentru a realiza cel mai bun caiet de sarcini în vederea realizării studiului de prefezabilittate, după care oricine, din Japonia până în SUA, poate veni la Cluj să se implice în acest proiect.

Este un proiect pe termen lung, Clujul se va duce spre un milion de locuitori în 20-30 de ani, iar la acel moment va fi prea târziu să ne gândim la un proiect de metrou”, a declarat Emil Boc în aprilie anul trecut. 

Încă puțin și, până și această promisiune, va trebui aniversată cum se cuvine.

Între timp, subiectul investiției japoneze a devenit unul tabu.

Nici viceprimarul Dan Tarcea, care are mandat să reprezinte proiectele din viitor, la câte un post de radio local, atunci când Emil Boc este plecat în delegații, în interes personal, nici Tarcea, prin urmare, nu a mai suflat o vorbă despre acest subiect.

Cel mai probabil, reieșind din această aporie, altfel spus, fundătură, putem deduce că mega metroul va fi realizat prin forțe proprii. Clujul nu duce lipsă de specialiști. Primăria Cluj-Napoca este plină de slujbași dornici să se afirme, să pună umărul la treabă. Specialiști vor fi, carevasăzică, din personalul deloc neglijabil al Primăriei. IT-ști, de asemenea, sunt câtă frunză și iarbă. 

În acest fel, construit prin forțe proprii, metroul va fi o realizare curat românească, cu puțin ajutor european, dar prin intermediul specialiștilor români. Mai mult, specialiștii vor fi chiar clujeni. Din Primăria coordonată de Emil Boc.

De asemenea, întrucât singurele realizări ale municipalității se referă la aplicațiile virtuale, acest aspect ne duce cu gândul la un metrou virtual.

Cu mult înainte de termen, acest mega proiect va putea fi admirat pe site-ul Primăriei, precum și a altor câtorva publicații ce trăiesc din anunțurile bombastice publicate cu consecvență de echipa de specialiști ai municipalității.

O inovație absolută, metroul virtual din Cluj-Napoca va lăsa în spate o țară întreagă cu gura căscată, o țară ce n-a reușit să iasă din epoca teleormanizării.

La Cluj, se poate. 

Dezvăluirea, pe care o facem acum în EXCLUSIVITATE, ține seama și de faptul că japonezii au cam încurcat instituțiile și, în loc să ajungă în cabinetul primarului Emil Boc (e drept, care nu mai știe de audiențe), au ajuns, din greșeală, la Consiliul Județean. Aici, tratativele l-au ocolit până și pe Alin Tișe. 

Ei bine, recent, noul Ambasador nipon, Excelența Sa, domnul Hitoshi Noda, a negociat direct cu vicepreședintele Consiliului Județean, Marius Mînzat. 

”A fost o discuție extrem de utilă întrucât am reuşit să depăşim etapa unei întâlniri protocolare şi am abordat aspecte extrem de concrete legate de posibilităţile de colaborare în multiple planuri.

În acelaşi timp, în paralel cu oportunitățile de colaborare în plan economic şi investiţional, am insistat asupra necesităţii identificării unor sectoare precum schimburile culturale, IT şi academice, domenii în care rezultatele pot apărea mult mai rapid”, a declarat vicepreședintele CJ Cluj, Marius Mînzat.

Prin urmare, investitorii japonezi vor veni la Cluj, dar nu pentru metrou, ci pentru unele ”domenii în care rezultatele pot apărea mult mai rapid”.

Deci, rezultatele în privința metroului vor fi virtuale.

Dar întrucât colaborarea privind investițiile a fost preluată de Consiliul Județean, cel mai probabil, în scurt timp, județul Cluj va avea un nou Aeroport, cu avioane virtuale. 

Oricum, Aeroportul ”Avram Iancu” nu face decât probleme forului județean, are și un nume cam învechit și, mai presus de orice, nu este pe placul președintelui, adică a lui Alin Păunel Tișe.

Iată prin ce căi încurcate, municipiul Cluj-Napoca intră în rândul orașelor europene, preocupate de bunăstarea cetățenilor. Preocuparea există și la Cluj, mai abitir chiar decât în București, doar că e pur virtuală.

 

 

sursa foto: metroucluj.ro

 

Adauga comentariu