Curg CONTESTAȚIILE: metroul lui Boc se mai amână o tură

Deși abia la finalul lunii octombrie Primăria Cluj-Napoca anunța câștigătorii pentru studiile de fezabilitate pentru proiectele metrou și tren metropolitan, deja a fost depusă prima contestație la licitație. Semn că metroul lui Emil Boc se mai amână o tură.

Metroul SA, proiectant al metroului bucureştean, a depus contestaţie la licitaţia pentru studiile necesare construirii unei linii de metrou din Cluj Napoca. Reprezentanții Metroul SA susţin că o firmă din asocierea câştigătoarea a contribuit și la realizarea caietului de sarcini, informație semnalată de Ziar de Cluj.

Primarul Emil Boc a anunţat la finele lunii octombrie câștigătorul licitaţiei pentru studiile necesare realizării metroului:

asocierea SWS Engineering Spa (Italia) – Systra (Franța) – Metrans Engineering SRL, cu o ofertă de 30,1 milioane de lei. Tot atunci, edilul declara că nu se aşteaptă ca proiectul să fie blocat în contestaţii.

CITEȘTE ȘI: Primăria umple din nou sertarele cu studii de fezabilitate: acum, metroul și trenul metropolitan

Și totuși, participantul a cărui ofertă a fost plasată pe locul 2, Metroul SA, a depus pe 8 noiembrie contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), notează clubferoviar.ro

Pe lângă faptul că preţul oferit de Metroul SA, de respectiv 29,38 milioane de lei, a fost mai mic decât cel al asocierii declarate câştigătoare, reprezentanţii companiei bucureştene acuză şi depunctarea artificială a ofertei lor.

Mai mult, aceştia spun că Primăria Cluj Napoca avea obligaţia să elimine din licitaţie asocierea declarată câştigătoare, întrucât din ea face parte chiar firma care a oferit consultanţă pentru elaborarea documentaţiei.

Cinci oferte au fost depuse până la termenul limită:

1. Asocierea SWS Engineering Spa (Italia) – SYSTRA (Franța) – Metrans Engineering SRL (România); 2. Asocierea Explan SRL (România) – DR. Sauer and Parteners (UK); 3. Asocierea Metroul SA (România) – Padeco CO., LTD (Japonia); 4. Asocierea Eurocerad International SRL (România) – 3TI Progetti Italia – Ingegneria Integrata S.p.A.(Italia) 5. Egis Rail SA (Franța)

Administrația locală clujeană a anunțat câștigătorii celor două proiecte: metrou și tren metropolitan, la finele lunii trecute: 

„ASOCIEREA SWS ENGINEERING SPA-SYSTRA-METRANS ENGINEERING SRL este câștigătoarea licitației deschise organizată în vederea atribuirii contractului având ca obiect "Servicii de elaborare Studii de Pre-Fezabilitate,  Fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și studiile conexe viitoarelor obiective de investiții", precizau reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca în 29 octombrie 2019.

METRANS Engineering SRL (România) este prima societate care în septembrie 2018 a primit finanțare pentru proiectul metroului clujean. SRL-ul a primit 100.000 de lei de la Primăria Cluj Napoca pentru consultanța necesară realizării caietului de sarcini necesar studiului de prefezabilitate referitor la acest proiect.

Compania aparține lui Dumitru Radu-Gabriel (administrator și acționar cu 40% din acțiuni) și a fost înființată cu trei luni înainte de a primi contractul respectiv. Printre acționari se mai regăsesc TRICA MADALINA STEFANIA, VLASCEANU MARIUS și POPA SEVER LIVIU, care au câte 20% din pachetul de acțiuni.

Potrivit datelor publice, Primăria Cluj Napoca a acordat acestei firme prin atribuire directă un contract de 100.000 de lei în toamna anului trecut. Contractul viza consultanţă chiar pentru realizarea caietului de sarcini al licitaţiei pe care Metrans urma să o câştige un an mai târziu cu partenerii italieni şi francezi.

Primăria Cluj – Napoca a primit cinci oferte la licitaţia pentru studiile necesare realizării metroului şi trenului metropolitan. Emil Boc şi primarii a şase comune au semnat, în aprilie, acordul de asociere pentru realizarea metroului şi a trenului metropolitan.

Oferta înaintată de asocierea SWS ENGINEERING SPA-SYSTRA-METRANS ENGINEERING SRL  este de 30.186.000,00 lei fără TVA. 

Din păcate, soarta metroului și trenului metropolitan este similară Aquaparkului de la strandul SUN, un proiect blocat.

Este potrivit să ne întrebăm câte studii de pre-fezabilitate și de fezabilitate, realizate pe bani grei, vor mai fi întocmite pentru a fi depuse în sertarele primăriei, până când tema metroului și a trenului metropolitan să devină fezabilă?

La câte alegeri locale mai trebuie să participe clujenii pentru a auzi, din 4 în 4 ani, apropierea vertiginoasă a încheierii studiilor de fezabilitate, cu un metrou și tren metropolitan ce vor călători mai degrabă în timp decât prin orașul de cinci stele, Cluj-Naboca?!

Adauga comentariu