Din oras

Conectarea Clujului la Autostrada Transilvania tot mai aproape. Emil Boc: „Începutul anului 2022 ar trebui să ne găsească cu proiectul gata”

Anul 2022 ar putea reprezenta un an de referință pentru Cluj: proiectul de conectare a Clujului la autostradă prin cei aproximativ 7 km ar putea demara chiar de la începutul anului următor. Realizarea Centurii Metropolitane va reprezenta o eliberare a traficului greu care astăzi vine din Baciu și care se descarcă de pe autostradă, iar conectarea la autostradă va însemna inclusiv o descongestionare până în Turda.

„Deci, începutul anului 2022 ar trebui să ne găsească cu proiectul gata: cei 7 km de conectare a Clujului la autostradă”.

Primarul Emil Boc și-a exprimat încrederea în reușita acestui proiect ce va face din lucrările de infrastructură a Clujului un punct de referință la nivel național, dar și la nivel european. 

Edilul Emil Boc a detaliat câteva aspecte legate de dezvoltarea dimensiunii metropolitane a Clujului și a arătat că realizarea acestora va aduce multiple beneficii atât municipiului Cluj-Napoca, cât și localităților din jurul acestuia, precum satul Florești, care va beneficia de noi creșe și grădinițe. 

„Avem în vedere și dimensiunea dezvoltării metropolitane a Clujului”, a declarat Emil Boc în cadrul unui interviu. 

„Noi suntem obligați, cei care conducem temporar un oraș sau o comună, să dăm o viziune pe termen mediu și lung. 

Noi știm: astăzi Clujul nu se poate dezvolta fără să se uite ce este în Florești, în Apahida, în Baciu, în Gilău, în Chinteni, în Ciurila, în Feleacu.

Pentru că tot ce se întâmplă acolo are un impact direct asupra Clujului. Gândiți-vă doar ce se întâmplă cu cei 55.000 de oameni care trăiesc în Florești. 

Și care, evident, școli, grădinițe, creșe, transport public, vin în Cluj-Napoca. 

Acum am găsit o colaborare foarte bună cu domnul primar Bogdan Pivariu, de a construi acolo infrastructura de bază, să nu mai fie nevoiți oamenii să vină la Cluj pentru aceste facilități de bază, repet, cum sînt creșă, școală, grădiniță, parcuri, spații de agrement, trebuie create acolo pentru a elimina traficul nenecesar. 

Și când spun de dezvoltarea asta metropolitană mă gândesc în primul rând la aceste proiecte prin care noi îi considerăm pe toți clujeni, indiferent unde locuiesc. 

Repet, în Apahida sau în Florești, în Baciu sau în Gilău, ei toți sînt clujeni, toți sînt de-ai noștri, toți contribuie la bunăstarea acestei regiuni și toți contribuie la ridicarea calității vieții de aici, prin calitatea oamenilor. 

Și atunci, transport public metropolitan.

Primăria Cluj, din Florești și acuma și din Gilău, asigură acest transport ca pentru toate comunele din preajma Clujului, de calitate, în special cu Compania de Transport Public după cum știți. 

Acum avem cele două proiecte majore: metrou și trenul metropolitan, care din nou vor da dimensiunea asta metropolitană pentru ce înseamnă mobilitate verde, alternativă nepoluantă. 

Centura metropolitană la fel, va scoate tot traficul nenecesar din Cluj.

Astăzi, dacă vrei să mergi din Florești până la Aeroport, nu prea ai pe unde să mergi, decât prin centrul Clujului. 

Această centură ne dă posibilitatea să găsim aceste ieșiri exterioare. 

Mai e un proiect la care vreau să insist: conectarea Clujului la autostradă (Autostrada A 3 Transilvania).

Prima întrebare: ce importanță are pentru Cluj?

Vreau să știți că acest proiect va scoate tot traficul greu care astăzi vine din Baciu, care se descarcă de pe autostradă.

Dacă vii de la București și vrei să mergi la Baia Mare sau la Bistrița, mergi pe autostradă, că mergi bine până la Gilău, de acolo te duci până la Martinești, și de acolo cobori la Nădășel, și vii prin Baciu, pe Bulevardul Muncii, prin tot Clujul ca să mergi la nodul de legătură la Apahida-Vâlcele, de unde s-o iei după aceea spre Baia Mare sau spre Bistrița. 

De aceea, atunci când vei avea Clujul legat de autostradă, vii de la București pe autostradă, ieși pe la Martinești și nu mai vii înspre Cluj, va fi o legătură de 7 km care ne va conecta de la nodul Vâlcele-Apahida și după aceea poți să mergi spre Baia Mare sau spre Bistrița, fără să mai vii prin Baciu și prin Cluj. 

Deci va fi un impact major pe calitate a vieții și din Turda, că și Turda va scăpa de traficul care astăzi o aglomerează, va scăpa și Baciu de aglomerarea extraordinară pe care o are cu camioane și, evident, Clujul, pe toată partea asta de pe axa de intrare din Baciu până la ieșirea spre Apahida”, a declarat Emil Boc. 

„Un lucru vreau să știți: 

Va fi gata proiectul studiul de fezabilitate în februarie și se va organiza licitația, în 7 luni, după care se poate finaliza.

Deci, începutul anului 2022 ar trebui să ne găsească cu proiectul gata: cei 7 km de conectare a Clujului la autostradă”, și-a exprimat încrederea primarul Emil Boc. 

Recent, autoritățile au anunțat eliberarea Avizului de Mediu pentru Centura Metropolitană. 

Zona metropolitană Cluj-Napoca din județul Cluj cuprinde municipiul Cluj-Napoca și 9 comune învecinate acestuia: Apahida, Baciu, Chinteni, Ciurila, Cojocna, Feleacu, Florești, Gilău și Jucu.

Suprafața totală a zonei metropolitane este de 1537,54 km², iar populația de 410.766 locuitori.

Zona metropolitană Cluj-Napoca este una dintre cele mai mari zone metropolitane din România.

Centura metropolitană va începe din Gilău, de la nodul Autostrăzii Transilvania, traversând zona de nord a comunelor Floreşti şi Gilău şi municipiul Cluj-Napoca, până la Apahida, unde va face joncţiunea cu Centura Vâlcele – Apahida. Lungimea totală a noii centuri este de 38 km. 

Centura metropolitană este un proiect evaluat la peste 450 milioane euro. Comisia Europeană va avea o contribuție financiară de 150 milioane euro.

Primarul Emil Boc și-a exprimat poziția în privința unei dezvoltări coerente a zonei metropolitane a Clujului. 

CITEȘTE ȘI: Dezvoltarea zonelor metropolitane prin lege. Emil Boc: „E nevoie de coerență printr-un plan care să aibă forță juridică”

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *