Obținerea acreditării de către spitale înseamnă că respectivele unități sanitare dispun de resurse pentru a asigura un serviciu medical în care pacientul să aibă încredere. Câtă încredere poate avea un bolnav în comisiile care au făcut controalele la spitale în vederea acreditării acestora dacă la doi ani după acreditare, sunt descoperite probleme serioase?
Spitalul Clinic Județean de Urgență (SCJU) Cluj a fost acreditat în anul 2016, de Autoritatea Națională de Management al Calității în Sănătate (ANMCS), condusă acum de Vasile Cepoi, iar la acea vreme de Cristian Toma. Încadrarea în categoria „nivel acreditat” a validat faptul că SCJU Cluj dispune de resursele şi competenţele necesare pentru a oferi asistenţă medicală în specialităţile pe care le are în structură, iar pacientul poate avea încredere în legitimitatea şi calitatea serviciilor oferite. Acreditarea este valabilă pentru o perioadă de cinci ani şi reprezintă un proces prin care trebuie să treacă atât spitalele publice, cât şi cele private, pentru a intra în relaţii contractuale cu Casele de Asigurări de Sănătate.
Cum stau lucrurile la SCJU Cluj la doi ani de la obținerea acreditării? O comisie de specialitate din cadrul Ministerului Sănătății a făcut un control, în urmă cu câteva luni, la toate clinicile Spitalului Județean, iar raportul final nu arată foarte bine. Dacă luăm în seamă toate hibele descoperite, ne întrebăm cum s-a dat acea acreditare? Pe ochi frumoși, pe pile? După ce veți vedea ce probleme a descoperit comisia de specialitate din Ministerul Sănătății vă veți întreba cum poate un pacient să aibă încredere în calitatea serviciilor oferite?
Iată câteva aspecte din raportul întocmit în urma controlului:
Citește și: