Boc vrea să le trimită cetățenilor documente doar prin e-mail. Cum rămâne cu contractele cu Poșta Română și Pink Post?

Primarul Emil Boc anunță că de acum transmiterea actelor fiscale către cetățeni se va face prin e-mail. Este cel puțin bizar anunțul făcut de primar, în condițiile în care în urmă cu câteva zile mai mulți cetățeni ne sesizau faptul că primesc documente prin Poșta Română și prin Pink Post. Reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca au confirmat existența a două contracte cu cele două instituții. Nu putem decât să ne întrebăm ce se întâmplă cu cele două contracte deja existente?

“Până acum, clujenii întâmpinau situații de a fi nevoiți să meargă personal la poștă, cu avize tipărite, pentru a putea primi comunicările legale ale Direcției de Taxe și Impozite. De multe ori avizele nu se mai găseau, ajungeau tarziu sau programul ghișeelor poștale era dificil de respectat. Prin această nouă măsură legislativă de la nivel local, astfel de situații pot fi eliminate, alegând trecerea la comunicare digitală, fără documente tipărite”, a afirmat primarul Emil Boc.

Cetățenii trebuie să depună o cerere în scris ca să primească apoi documentele prin e-mail.

“Procedura pentru a beneficia de această opțiune este simplă: cetățeanul depune o singură dată o cerere în scris la registratură sau la primăriile de cartier, care să aibă semnătura sa olografă, pentru a certifica adresa de email unde se va derula comunicarea actelor fiscale emise de Primărie. Odată realizat acest pas, actele fiscale vor fi comunicate doar prin email sau fax, începând cu data de 1 a lunii următoare. Îndemn cât mai mulți clujeni să opteze pentru acest mod de utilizare a canalelor de comunicare, inclusiv pentru documente administrative fiscale. Avantajele cele mai importante: crește viteza de comunicare, se evită erorile poștale, eventuale întârzieri și scad costurile atât pentru primărie, cât și pentru cetățean”, a mai spus primarul.

Iată cum explicau reprezentanții Primăriei existența celor două contracte pentru trimiterea de documente prin poștă.

“Este vorba despre un contract pe care îl avem cu Pink Post, trimitem, printre altele, deciziile de impunere. Celelalte documente pentru cetățeni le trimitem cu Poșta Română, începând cu luna aceasta. Până acum se trimiteau cu Rapid Pay. Oamenii sunt într-adevăr bulversați pentru că au primit la începutul anului scrisoarea primarului cu înștiințarea de plată și acum a venit și decizia de impunere. Trebuie trimise separat pentru că este vorba despre legi diferite. Cei care și-au plătit deja impozitele nu mai trebuie să facă nimic. Decizia de impunere trebuie trimisă prin confirmare, dacă destinatarul nu este găsit acasă, trebuie apoi să meargă la sediul firmei de curierat ca să ridice scrisoarea”, explică reprezentanții Biroului Mass-Media din cadrul Primăriei.

Acum, nu mai trebuie respectate legi diferite din moment ce Boc vrea să scape de contractele cu cele două firme? Sau rămân valabile ambele variante de trimitere a documentelor?

Citește și:

Bulibășeală românească - Clujenii primesc înștiințări de la Primărie, de două ori pentru același lucru. Sunt cheltuiți, fără rost, bani publici

Comentarii

radu ion

27.03.2018 11:43

Legea protectiei datelor personale este incalcata ! Acum,,pe Instiintarile deplata Primaria inscrie  codul numeric personal,iar aceste hartii  nu ajung in toate cazurilela destinatar( pentru ca luctarorii Rapid Pay- nu intra pe toate strazile desfundate -)Cine raspunde Domnule Primar ?

Adela.

27.03.2018 20:30
Angajatii acestor firme de curierat nu sunt intocmai angajati " model",astăzi in jurul orei 10.30 pe srr.Memorandum trăgând un cărucior după el și avind sub brat zeci de scrisori de la finante sau primărie le a dat unui locatar ( sper ) să le distibuie mai departe, după aspect și imbrăcăminte nu prezenta mare incredere,oare care sunt criteriile de angajare al acestor distibuitori de corespondentă de multe ori cu caracter personal .

Adauga comentariu