In vizor

Bulibășeală românească – Clujenii primesc înștiințări de la Primărie, de două ori pentru același lucru. Sunt cheltuiți, fără rost, bani publici

Primăria Cluj-Napoca trebuie să cheltuiască din bugetul local de două ori pentru aproximativ același lucru: o dată ca să le trimită cetățenilor scrisori cu valoarea impozitului pe care îl au de plătit și apoi ca să trimită alte scrisori cu deciziile de impunere. E nevoie de două înștiințări pentru că există legi diferite care impun achitarea respectivelor taxe. Pe de o parte, administrația publică locală are două contracte diferite pentru aceste servicii, iar pe de altă parte, cetățenii sunt bulversați din cauză că primesc scrisori peste scrisori.

Voicu Stăncioiu este doar unul dintre clujenii care au primit în ultima perioadă scrisori de la Primărie. Prima dată ca să își plătească impozitul și a doua oară ca să își achite deciziile de impunere. Clujeanul spune că a primit la începutul anului o scrisoare prin Poștă în care i se comunica cât are de plătit impozit pe anul acesta. Acum câteva zile, a primit două avize de la Pink Post, referitoare la două scrisori de la Primărie.

“În Grigorescu, au apărut avize poștale emise de către Pink Post de pe str. Ciocârliei 43-45. Toată lumea este chemată să meargă acolo pentru că au de primit o scrisoare care numai pe baza actului de identitate se poate elibera. Scrisoarea aceea conține impozitul pe care îl au de plătit către Primărie, deci aceeași treabă pe care Primăria a trimis-o deja la toată lumea. Eu am acasă două avize, pe numele meu și al nevestei. Puteau să trimită o singură scrisoare și pentru mine și pentru nevastă, dar nu, au trimis două scrisori ca să plătească și mai mult pentru acest serviciu”, spune Voicu Stăncioiu.

Cetățenii nu înțeleg nici eu de ce trebuie să se trimită atât de multe scrisori pentru care sunt cheltuiți, în fond, banii lor.

“Nu știu cine câștigă din toată afacerea aceasta, dar presupun că Pink Post pentru că Primăria plătește pentru acest serviciu și sunt o mulțime de bătrâni care nu știu despre ce este vorba, trebuie să se ducă până în Mărăști. Avizul poștal vine gata imprimat cu numele destinatarului, nu scrie poștașul că nu l-a găsit acasă, îl plimbă până acolo și oamenii încep să se plângă că ei și-au plătit impozitul și de ce le mai cere bani Primăria”, afirmă Voicu Stăncioiu.

Reprezentanții Primăriei Cluj-Napoca precizează că legile sunt de vină și ei nu fac altceva decât să se supună acestora.

“Este vorba despre un contract pe care îl avem cu Pink Post, trimitem, printre altele, deciziile de impunere. Celelalte documente pentru cetățeni le trimitem cu Poșta Română, începând cu luna aceasta. Până acum se trimiteau cu Rapid Pay. Oamenii sunt într-adevăr bulversați pentru că au primit la începutul anului scrisoarea primarului cu înștiințarea de plată și acum a venit și decizia de impunere. Trebuie trimise separat pentru că este vorba despre legi diferite. Cei care și-au plătit deja impozitele nu mai trebuie să facă nimic. Decizia de impunere trebuie trimisă prin confirmare, dacă destinatarul nu este găsit acasă, trebuie apoi să meargă la sediul firmei de curierat ca să ridice scrisoarea”, explică reprezentanții Biroului Mass-Media din cadrul Primăriei.

Aceștia admit că ar fi mult mai simplă o altă metodă, dar deocamdată nu a fost găsită soluția potrivită care să îi avantajeze pe cetățeni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *