Din oras

Primul call-center pediatric din Romania, in coma la UPU Cluj

Primul call-center pediatric de urgenta din Romania, care ar fi trebuit sa functioneze la Cluj-Napoca, din 1 ianuarie, e mort din fasa. Deschiderea serviciului telefonic de urgenta pentru copii a fost amanata de doua ori in mai putin de 6 zile, desi numarul alocat este perfect functional.

Investitia de peste 50 de mii de euro, suportata din fonduri private, s-a blocat in reteaua de internet a Spitalului de Urgenta pentru Copii din Cluj-Napoca. Potrivit reprezentantilor Spitalului pentru Copii, call-center-ul s-a impotmolit de doua ori, datorita unor impedimente tehnice.

Seful Spitalului pentru Copii din Cluj-Napoca, Cornel Aldea a spus, acum doua saptamani, ca data la care va fi functional call-center-ul va fi comunicata ulterior, desi a fost stabilita, initial, pentru 1 ianuarie 2014 si amanata pentru 6 ianuarie.

“Se amana deschiderea serviciului pentru o data care va fi anuntata ulterior”, a afirmat seful Spitalului pentru Copii din Cluj, Cornel Aldea, inainte de 1 ianuarie.

Cei 30 de medici de la UPU Copii, pregatiti pentru a oferi asistenta continua parintilor care suna la 1791, au fost prezenti de la 1 ianuarie la post.

“Garzile au fost facute de la 1 ianuarie, oamenii au venit la lucru, insa call-center-ul nu a functionat, datorita unor problem tehnice”, a precizat, pentru Ziar de Cluj, sefului Unitatii de Primiri Urgente (UPU) al Spitalului Clinic pentru Copii Cluj, Daniel Nour.

Numarul scurt 1791 a fost alocat si este functional inca din 21 decembrie. Reprezentantii Fundatiei “Parinti din Romania”, ONG-ul care coordoneaza si s-a ocupat de finantarea proiectului, sustin ca de vina pentru intarzieri este reteaua proasta de internet a unitatii medicale. Pentru ca investitia de 53.000 de euro sa fie pusa pe picioare, ar trebui sa se restabileasca porturile pentru reteaua spitalului, pentru ca intranetul unitatii medicale sa fie compatibil cu reteaua call-center-ului.

“O solutie alternativa ar fi o linie de internet fix de mare viteza, un IP fix al serverului, care se configureaza, iar numarul devine apelabil”, a declarat Cristina Grigore, presedinta Fundatiei “Parinti din Romania”, pentru Ziar de Cluj.

Reprezentantii UPU Copii spun ca serviciul va fi functional peste aproape doua saptamani.

“Internetul e problema. Vom gasi o solutie tehnica pentru a fi alocat internet de mare viteaza cu un IP fix. E simplu ca solutie provizorie si nu cred ca trebuie sa dureze 2 saptamani. Cu internet de mare viteza in locatie se poate rezolva rapid, pentru ca centrala a fost configurata in luna decembrie, iar medicii au fost instruiti”, a explicat Grigore.

In vara anului trecut, 75 de medici clujeni de la Spitalul de Urgenta pentru Copii din Cluj au fost instruiti conform unor protocoale internationale pentru a putea oferi asistenta telefonica parintilor care apeleaza 1791.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *