Uncategorized

Cum s-a promovat Clujul la targurile de turism. Pe bani publici

Ovidiu Cimpean, seful Serviciului Relatii comunitare si turism din Primaria Cluj-Napoca a vizitat doua dintre cele mai frumoase capitale europene pe banii contribuabililor. Cimpean a reprezentat orasul la doua dintre cele mai importante targuri de turism din Europa cu… pliante si tuica. In ultimii doi ani, Primaria Cluj-Napoca a cheltuit 18.400 de lei pentru drumul, cazarea si diurna angajatilor institutiei care au participat la targurile de turism.

In 9-13 martie 2011, Clujul a fost reprezentat la ITB Berlin de doi angajati ai institutiei: Ovidiu Cimpean, sef al Serviciului Relatii comunitare si turism si Marius Oprea, inspector asistent.

Au cheltuit, din bani publici, 6.318 lei. Suma a acoperit cheltuielile de deplasare, potrivit unui raspuns al Primariei Cluj-Napoca.

Cum a fost promovat Clujul atunci la targul din Berlin? Cu tuica si pliante. Ovidiu Campean si Marius Oprea au dus cu ei si un film de promovare cu “Inima Transilvaniei”.

Un an mai tarziu, in ianuarie 2012, acelasi Ovidiu Cimpean vizita Madridul, pe banii primariei. De data aceasta, a fost insotit de Cristian Manolachi, inspector de specialitate in cadrul institutiei.


Vizita in Spania a costat 5.167 de lei. Cei doi au fost prezenti la targul Feria Internacional de Turismo, in perioada 18-22 ianuarie 2012.

 „Dorim ca profesionistii din turism din cat mai multe tari sa descopere ceea ce are de oferit orasul nostru ca si destinatie turistica si acest lucru sa ne aduca cat mai multi turisti la Cluj-Napoca. De asemenea, participarea la targul de turism de la Madrid inseamna si continuarea demersurilor in vederea atingerii obiectivului Cluj-Napoca – Capitala Culturala Europeana in 2020, stiut fiind faptul ca o vizibilitate cat mai buna la nivel international este obligatorie pentru succesul proiectului”,  declarat Ovidiu Cimpean la acea vreme, inainte de deplasarea din Spania.

La editia din 2012 a targului de la Berlin nu a mai participat Ovidiu Cimpean. Marius Oprea a fost insotit de Dan Macovei, si el inspector de specialitate. Pentru aceasta deplasare, Primaria a cheltuit 6.054 de lei.

Un alt targ pentru care s-au alocat bani publici a fost Swiss International Holiday Exhibition Lugano, din Elvetia, din 20 octombrie-1 noiembrie 2011. La acest eveniment a participat Codruta Morari si a fost alocata suma de 866 de lei, pentru deplasare.

“Municipiul Cluj-Napoca a fost invitat in calitate de laureat la acest targ si a primit pemiul Arhitectonic Treasure in the Heart of Transylvania – sectiunea Destinatie culturala”, arata Primaria Cluj-Napoca.

Cat priveste targurile de turism din Berlin si Madrid, municipiul Cluj-Napoca a fost prezent in cadrul standului Ministerului Turismului.

“La aceste targuri internationale de turism, municipiul Cluj-Napoca a fost promovat prin logo-ul Visit Cluj, The Heart of Transylvania, cu pliante, brosuri si minighiduri de prezentare, harti turistice ale orasului şi ale zonei invecinate (Discover Transylvania around Cluj), in limbile engleza, germana sau spaniola. Aceste materiale au promovat principalele atractii turistice ale orasului comoara, candidat la titlul de Capitala Culturala Europeana in 2021: Best of Cluj-Napoca – muzeele, palatele si edificiile religioase, pietele istorice si zonele pietonale, Gradina Botanica, Parcul National Etnografic, Turnul Croitorilor, Cetatuia etc., dar si evenimentele consacrate ca TIFF, Comedy Cluj ş.a.”, se arata intr-un raspuns transmis de Primaria Cluj-Napoca.

La aceste targuri, Primaria Cluj-Napoca a suportat cheltuielile de transport, cazare si diurna, celelalte cheltuieli de amenajare si prezentare a produselor turistice au fost finantate de la bugetul de stat.

Foto: facebook.com, adevarul.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *