Proiectul Cluj Innovation Park, lansat ieri la Primarie are un logo care se aseamana cu cel lansat in luna noiembrie de Federatia Share ca sigla proiectului Cluj Capitala Europeana a Parlamentului. Inventivitatea celor care stau la baza acestor concepte pare a se limita la a schimba sau adauga laturi si culori unei prisme. Responsabilii neaga asemanarile sau, dupa caz, refuza sa comenteze.
Federatia Share a prezentat in 12 noiembrie strategia de branding a proiectului Cluj Capitala Europeana a Tineretului 2015 care includea schimbarea bulinei din logo cu o pentaprisma, explicand ca “sistemul de identitate vizuala permite ca imagini provenind de la vizitatori sau create de catre artisti locali sa devina o parte organica a logo-ului”.
Proiectul a fost facut de societatea Heraldist & Wondermarks, o firma infiintata abia la inceputul anului 2014, dupa cum Ziar de Cluj a scris la acea vreme. Reprezentantii Federatiei Share spun ca proiectul a fost conceput de doi tineri cu peste 12 ani de experienta in domeniu. Mai exact, de catre Elena Hurjui si Adrian Docea, cei care au schimbat bulina “Share” in pentaprisma “Share”.
“Am dorit sa pastram coerenta cromatica, inainte era o bulina de aceeasi culoare, am vrut sa pastram aceeasi culoare ca sa nu rupem coerenta vizuala. Noi incercam sa ii prindem pe turistii straini pana in februarie martie anul viitor cand este inca timp sa vina daca reusim sa publicam si in strainatate si sa prindem strainii, pentru ca sa fim seriosi pana in februarie-martie nu se dezmeticesc inca bine. Majoritatea lor o sa vina in perioada mai calda. Noi am inceput sa lucram la acest proiect destul de tarziu in septembrie si incercam sa facem tot ce se poate mai bine, sa facem putina galagie cu Clujul pana la inceputul anului viitor”, a afirmat Adrian Docea in cadrul prezentarii.
Docea este asociat unic la firma Heraldist Europe SRL infiintata in 8 ianuarie 2014 si are ca domeniu principal de activitate publicitate. Firma este neplatitoare de TVA. Societatea se lauda cu proiectul de promovare a imaginii cetatii de la Alba Iulia in portofoliu. Au mai lucrat pentru Pepsi, Coca-Cola, Metro Group, Telekom, SAB Miller si Carlsberg.
Imaginea prezentata de catre oficialii Cluj Innovation City ca logo are laturi colorate si alta orientare in spatiu. Acestia au sutinut joi, 12 februarie la primarie planul de a dezvolta din aceasta vara un incubator de afaceri. Compania creată de municipalitatea clujeana pentru a administra si a dezvolta Centrul Regional de Excelenta pentru Industrii Creative (CREIC) si Centrul Transfer, Evolutie, Antreprenoriat, Microintreprindere (TEAM) vizeaza start-up-uri cu activitati din zona industriilor creative si IT & C, de la design și moda, muzica si arte vizuale pana la software si computer games, IT, telecomunicatii si arhitectura.
Programul se adreseaza firmelor nou-infiintate sau cu o vechime de maxim 2 ani care vor beneficia aici de “spatii moderne pentru birouri si servicii operationale complete”, precum si “consultanta specializata de tip help-desk in toate domeniile afacerii”.
Despre asemanarea dintre cele doua imagini, Diana Apan, reprezentanta Federatiei Share, spune ca “nu avem un comentariu”.
Alexandru Coroian, directorul general al Cluj Innovation Park a declarat ca responsabilitatea e a “furnizorului produsului”.
“Nu stiu de aceasta asemanare, nu stiu de cand au cei de la Cluj Capitala Europeana a Tineretului sigla, partea de identitate vizuala a fost atribuita prin selectie de oferte catre Vitrina Advertising si rezultatul e cel pe care il vedem”, a declarat acesta.
“Identitatea vizuala a Cluj Innovation Park a fost realizata de echipa de creatie Vitrina Advertising in vara anului trecut, fiind una din variantele propuse clientului in luna august 2014. Dezvoltata in stransa legatura cu obiectul de activitate al Cluj Innovation Park, identitatea vizuala accentueaza valorile fundamentale ale proiectului – tanar, inovativ, creativ – punand in lumina gradul de noutate al conceptului. Stilul in care a fost realizata identitatea vizuala a Cluj Innovation Park este un stil modern, avangardist, in tendintele actuale la nivel international”, a precizat Raluca Crisan, PR Manager in cadrul Vitrina Advertising.
Camelia Imbulzan, directorul de Creatie al companiei a realizat o “comparatie explicativa a celor doua logo-uri”: