Afacerea zilei

Au vopsit avionul SMURD din albastru in rosu? Ancheta despre o coincidenta stranie

Ziarul ZIUAnews publica astazi o ancheta foarte interesanta despre mult discutatul „avion rosu” cumparat de SMURD din donatiile romanilor, discutand despre o stranie coincidenta care vrea sa demonstreze ca avionul SMURD cel rosu este aceeasi aeronava folosită de SMURD (cea alb cu albastru). Coincidenţele apar la: anul de fabricaţie, numărul orelor de zbor, proprietar, asigurator şi defecţiunile tehnice.

ZIUAnews demonstreaza că Fundaţia SMURD a cheltuit un milion de euro, proveniţi din donaţiile românilor de 2%, pentru a cumpăra acelaşi avion pe care îl folosea înainte, schimbându-i doar culoarea.

Din anul 2010, până în 2012, SMURD a închiriat un avion Piper PA 42 720 Cheyenne III de la Alfa Air Services SRL, de culoare alb cu albastru, cu numărul de înmatriculare YR-ANF, fabricat în anul 1981, în SUA. Proprietarul acestei aeronave era BCR LEASING IFN SA, societate cu capital majoritar austriac. Firma Alfa Air Services este parte a grupului Alfa Air, din care face parte şi Alfa Air International, care are sediul social pe Bd. Ficusului, nr. 44A.

Compania Alfa Air International este patronată de israelianul Ygal Zohar (foto), cel căruia Raed Arafat i-a mulţumit, cu ocazia lansării „noului” avion SMURD, pentru colaborare şi sprijinul nemijlocit în cumpărarea avionului, asigurându-l şi pe viitor de cooperare. Co-proprietar al acestei societăţi este Nicu Bîta, un pilot despre care veţi citi mai multe în rândurile următoare.

 

Avion avariat şi trimis la vopsit

 

Potrivit informaţiilor ZIUAnews, acest aparat închiriat cu suma de 100.000 de euro a fost avariat de pilotul Nicu Bâta şi copilotul Lucian Paraschiv, iar în urma evenimentului a suferit defecţiuni la trenul de aterizare.

O sursă demnă de încredere ne-a declarat, sub protecţia anonimatului, că avionul a fost trimis în Austria, unde a fost vopsit în roşu şi readus în ţară în 2012: „Avionul SMURD, pe care acum îl scot ca „nou”, are un istoric greu. Acesta a fost cumpărat de la firma Alfa Air patronată de un alt palestinian, Ygal Zohar. Aeronava are probleme cu trenul de aterizare. A fost „sfărâmat” la o aterizare, fiind pilotat de pilot Nicu Bîta şi co-pilot Lucian Paraschiv. A fost trimis în Austria, unde a fost vopsit, şi readus în ţară în 2012, dar – fiind cu defecţiuni majore – a intrat în serviciu abia în 2013″.

Persoana este dispusă să ofere, sub protecţia martorilor, informaţii care probează afacerea SMURD cu acest avion. Respectiva persoană a întocmit mai multe rapoarte, însă au fost date uitării.

Coincidenţă sau nu, tot în anul 2012, era achiziţionat, din Austria, un avion pentru SMURD, care a fost dat în folosinţă abia în 2013.

 

Coincidenţele !!!

 

Argumentele ZIUAnews prin care încearcă să demonstreze că este vorba de unul şi acelaşi avion sunt: 

– modelul: Piper PA 42 720 Cheyenne III
– anul de fabricaţie este acelaşi: 1981;
– numărul orelor de zbor este acelaşi: 5.500;
– utilitatea: ambulanţă aeriană;
– proprietarul: firma austriacă
– asiguratorul: BCR Asigurări;
– defecţiuni: trenul de aterizare.

 

Detalii avion alb-albastru:

 

Detalii avion roşu:

Preţul avionului, similar cu cel al asigurării

 

O altă potrivire este faptul că, potrivit unei poliţe de asigurare facultativă, aeronava deţinută de Alfa Air a fost asigurată, pentru perioada 30.04.2010- 29.04.2011, la suma de 1.046.697 euro, iar piloţii autorizaţi pentru acest aparat de zbor erau: Nicu Bîta, Lucian Paraschiv, Eugen Matache şi Gabriel Iurea. Primii doi sunt cei despre care există informaţia că au avariat trenul de aterizare.

Pentru cumpărarea avionului SMURD (cel roşu), Fundaţia SMURD a alocat bugetul de: 1.008.255 euro.

 

Bâlbele pe defecţiunile avionului

 

ZIUAnews a dezvăluit în exclusivitate că avionul SMURD (cel roşu), este reţinut la sol fiindcă a depăşit numărul de ore de zbor şi este necesară efectuarea inspecţiei tehnice. Până la data la care noi am făcut această dezvăluire, Inspectoratul General de Aviaţie din cadrul MAI nu comunicase nimic cu privire la acest aspect.

În declaraţia dată aseară de secretarul de stat Raed Arafat, acesta a precizat că avionul a intrat în revizie pe data de 21 decembrie 2013 şi că este nevoie de o seria de piese, care se fabrică pe comadă, numai în SUA. Trebuie reamintit că, anterior, tot Raed Arafat afirmase că avionului îi lipseşte o piesă.

 

Avionul SMURD a zburat doar cinci zile în şase luni

 

Raed Arafat a declarat, miercuri seară, la Antena 3, că avionul roşu a zburat 131 de ore, în misiuni, ceea ce înseamnă cinci zile de zbor nonstop în şase luni.

Secretarul de stat a mai spus: „acest avion a lucrat măcar o dată la 2-3 zile. Sunt zile în care a plecat de 3 ori și zile în care n-a avut nicio intervenție”.

Tot Raed Arafat a afirmat că s-au consumat aproape 80 de ore de zbor pentru instruirea piloţilor, înainte ca avionul să fie predat MAI, fiind necesare 12-13 ore de zbor pentru fiecare pilot. La scurt timp, secretarul de stat în MS a spus că pentru instruirea piloţilor s-au alocat 29 de ore.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *