Zeci de mii de euro, cheltuiți anual din bugetul local pentru tipărirea „Jurnalului Municipal”

„Jurnalul Municipal”, ziarul Primăriei Cluj-Napoca, prin care Emil Boc ține morțiș să le arate cetățenilor marile realizări ale administrației publice locale, consumă bani frumoși din bugetul local. În fiecare an, apare un număr variabil de „Jurnal Municipal”, probabil, în funcție de ceea ce consideră primarul că este sau nu relevant să apară.

Anul trecut, Primăria a publicat cinci numere ale „Jurnalului Municipal”, cu un tiraj total de 200.000 de exemplare. Tipărirea ziarului Primăriei a costat nici mai mult nici mai puțin de 35.600 euro.

„Serviciile de tipărire au fost executate de către  SC Garamond Tipografie SRL, societate care a fost declarată câștigătoarea procedurii de achiziție publică, organizată în acest scop, pe portalul public de licitații SEAP. Costurile acestora au fost de 163.881 lei (1,22 lei/ buc)”,se arată într-un răspuns transmis de Biroul Mass-Media din cadrul Primăriei Cluj-Napoca, la solicitarea Cluj 100%.

Dacă pentru tipărire s-a consumat o sumă considerabilă, tehnoredactarea a fost făcută la un preț nesemnificativ.

„Costurile de tehnoredactare au fost de 2.200 de lei, în baza procedurilor legale de atribuire către SC Reroll Media, realizate pe SEAP”, au precizat reprezentanții Primăriei.

Conținutul este realizat de angajații Biroului Mass-Media. Se pare că una dintre atribuțiile celor patru angajați ai acestui birou este „confecționarea” unor articole cu mărețele proiecte realizate de Primărie. Probabil că atunci când nu răspund solicitărilor telefonice ale jurnaliștilor Cluj 100%, Ziar de Cluj și NCN, angajații Biroului Mass-Media fac ziarul lui Boc.

„«Jurnalul Municipal» este realizat de către angajații Biroului Mass-Media, conform fișei postului. Conținutul editorial se referă la activitatea instituției și informații de interes public pentru cetățeni”, se mai arată în răspunsul Biroului Mass-Media.  

Anul acesta vor fi tipărite, cel mai probabil, tot cinci numere. Până acum au fost publicate patru numere, cu un conținut asemănător cu al celor de anul trecut. De exemplu, ceea ce este publicat în numărul din septembrie, Boc anunțase deja la posturile de radio la care merge săptămânal: crearea benzilor de transport, realizarea unor sensuri giratorii, propunerile pentru bugetarea participativă, lansarea ghidului tranzacțiilor imobiliare.

La o simplă parcurgere a „Jurnalului Municipal” se vede clar că sunt cheltuiți anual zeci de mii de euro pentru publicarea unor informații inutile pentru cetățeni, informații pe care oricum le știau deja de la emisiunile radio la care participă Boc.

Adauga comentariu