Din oras

Zeama de gunoaie îi revoltă pe clujeni

Zilele călduroase şi însorite de toamnă sunt o bucurie doar pentru cei care nu au în apropiere puncte de colectare a deşeurilor menajere. „Zeama de gunoaie” care se scurge de luni bune din maşinile care transportă gunoiul deja îi revoltă pe clujeni.

S-a făcut sesizare de către şeful de scară. Se pare că nu avem ce face, maşinile sunt stricate. Se tot repară, se strică iar. Şiroiul curge exact pe unde e accesul pe alee, aşteptăm ploaia să spele mizeria„, ne scrie Simona A., care locuieşte pe str. Primăverii nr. 6.

Directorul Rosal, Ioan Mureşan, susţine că e vina celor care aruncă moloz.

„Au fost lebeniţele astea multe. Astea-s suculente şi fac mizerie. Locatarii de la blocuri mai pun în containere moloz. Nu le văd oamenii noştri şi când le duc în maşină, goleşte containerul sau pubela, iar când comprimă, îl deformează. Tabla e deformată, în timp. Noi când sesizăm, remediem rapid. Însă nu-s numai ale noastre. Şi de la Brantner. Au dreptate şi oamenii. Ele nu ar trebui să curgă. Noi le remediem. Cum aflăm, reparăm. Noi tot atentionam. Unde e moloz, să nu le ieie, să trimitem altă maşină”, susţine Mureşan.

Însă oamenii sunt revoltaţi. Sunt sătui de duhoare.

S-a vorbit cu cei de la primărie (poliţie locală, departamentul mediu, există sesizare pe numele meu). Însă toată vină o aruncă în seama celor de la Rosal. Că nu îşi respectă contractul şi că nu pot decât să dea amenzi. Am vorbit şi cu cei de la Rosal, le-am transmis că nu se poate aşa ceva şi ştiau de problemă, de faptul că utilajele nu au garnituri care să nu mai permită zeama să curgă pe covorul asfaltic să lase o dâră de mizerie care ne pot afecta sănătatea.

Ei bine, le-am zis că o să merg până în pânzele albe cu această situaţie şi indolenţa din partea tuturor. Însă nimic. Întreb: e aşa greu să respecţi un contract? Suntem buni platnici, plătim un serviciu şi ei ne sfidează efectiv?
Să se sesizeze garda de mediu pentru că noi trecem zilnic cu copii şi nu e normal într-o societate şi într-o viitoare capitală europeană să se întâmple astfel de situtatii şi să nu existe rezolvări, după atâtea sesizări.

În tot răstimpul acesta, de mai bine de o luna de când am sesizat au trimis o dată maşină cu jet de apă să cureţe. Va daţi seama, în vara, la temperaturile acelea ridicate, ce miros era? Noi avem copii mici, nu e normal. Plus că tomberoanele acelea arată execrabil. Se face totul cu dezinteres total. Şi eu, că şi bun platnic, vreau să se sezizeze toate instituţiile abilitate că firma de salubritate să îşi respecte contractul. Să ridice gunoiul corespunzător şi să pună la dispoziţie tomberoane corespunzătoare
Din păcate, încă în societatea noastră mulţi se ghidează după motto-ul „las-o mah că merge şi aşa
„, ne scrie Virgil, care locuieşte în Gruia şi care ne trimite imagini cu ce rămâne în urma maşinilor care colectează deşeurile de la punctul de pe stada Vânătorului nr 12.

Cei care fac reparaţii şi reamenajări nici nu se obosesc să se intereseze de costurile ridicării deşeurilor din construcţii pe care le produc, solicitările către Rosal fiind destul de puţine. Iar costurile relativ scăzute.

Am garajul chiar lângă gunoi. Mi se întoarce stomacul pe dos. De fiecare dată când trec pe acolo. Nici nu am apă trasă în garaj, că aş spăla. Am ajuns să mă bucur de fiecare ploaie„, mărturiseşte o locatară de pe Ion Meşter.

Deşi oamenii se plâng de mirosul pestinential, nici nu ar pune mâna pe telefon să sune la Poliţia Locală, la telefonul Primarului 0264984 sau la Rosal. Şi nici nu fac sesizări scrise.

La solicitarea Ziar de Cluj, Direcţia Ecologie urbană, Spaţii verzi şi salubritate din primărie a numărat toate plângerile primite. În perioada 1 mai – 31 august, s-au înregistrat un număr de 121 de sesizări (adrese scrise şi telefonice) referitoare la resturile menajere scurse din utilajele operatorilor de salubritate. Cam una pe zi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *