Vointa si arta de a slabi sanatos si eficient

Daca ati luat in greutate dupa perioada sarbatorilor din iarna sau primavara sau daca v-ati ingrasat in timp si doriti sa urmati o dieta, medicii nutritionisti atrag atentia ca trebuie sa luati in calcul ideea ca nu exista retete miraculoase. Oricat de stanjenitoare ar fi imaginea siluetei din oglinda sau cifra aratata de cantar, ca sa slabiti aveti nevoie de rabdare si de vointa!

 

 

Un regim drastic care sa va scape rapid de povara kilogramelor acumulate in timp nu face decat sa va deregleze, uneori foarte serios, metabolismul si sa va produca boli pe care apoi greu le veti trata.

 

 

Nu se recomanda dietele unilaterale. De obicei ne ingrasam in urma unui proces indelungat, iar, pe langa o dieta gresita, de vina este si un metabolism dereglat. Rezolvarea problemelor nu este una fulgeratoare. Pe langa tratarea afectiunilor care pot genera ingrasarea, dieta unei persoane care doreste sa slabeasca trebuie gandita si personalizata de un medic nutritionist si sa fie una de perspectiva. In plus, o persoana care incepe o dieta trebuie sa fie motivata si sa aiba rabdare.

 

 

Dietele unilaterale, cand se mananca un singur produs al dietei in fiecare zi, nu sunt satisfacatoare si nici sanatoase. Slabesti intr-adevar, insa ceea ce ai dat jos pui la loc si chiar in plus.

 

 

Matematica siluetei. Pentru a slabi sanatos este nevoie, in primul rand sa calculati de cate calorii aveti nevoie in fiecare zi – rata metabolismului bazal (RMB) astfel incat organismul sa functioneze fara probleme. RMB = greutatea ideala pentru inaltime si sex x 24 in cazul barbatilor – sau 21,5 – in cazul femeilor. La cifra obtinuta se adauga 30 % in cazul in care aveti o viata sedentara, 50 % in cazul in care faceti sport de trei ori pe saptamana si aveti o activitate care presupune miscare, sau 80 % daca aveti o activitate fizica foarte intensa si faceti sport de mai mult de trei ori pe saptamana.

 

 

Spre exemplu, o femeie care ar trebui sa aiba o greutate ideala de 55 kg si care are o activitate fizica medie are o BMB – (55 x 21,5) + 59 % = 1773,75 calorii/zi, iar un barbat sedentar care ar trebui sa aiba o greutate ideala de 85 kg, RMB – (85 x 24) + 2652 calorii/zi.

 

 

Cum “ardeti” 100 de calorii?  In functie de greutatea pe care o avem, timpul necesar pentru a arde 100 de calorii variaza astfel:

 

 

intre 50-60 de kg, aveti nevoie de 48 de minute de mers pe jos (cu o viteza de 3 km/h), 20 de minute de tenis, 22 de minute de mers cu bicicleta (10km/h), 13 minute de gimnastica aerobica, 20 minute de schi (coborare) sau 10 minute de schi (fond);
intre 70-80 kg, aveti nevoie de 40 de minute de mers pe jos (3 km/h), 17 minute de mers cu bicicleta (10 km/h), 14 minute de tenis, 14 minute de schi (coborare) si 7 minute schi (fond).

 

 

De retinut ca un kilogram de grasimi corporale contine aproximativ 7500 de calorii. De asemenea, un regim de slabire sanatos trebuie insotit de un aport crescut de vitamine pentru a imoiedica dereglarile metabolismului. Sunr recomandate, in special, suplimentele care sa contina vitamina C, complexul de vitamine B, crom si o serie de aminoacizi (tirozina, camitina, arginina, omitina, triptofanul si fenilalanina care da senzatie de satietate).

 

 

Cum si ce trebuie sa mancati pentru a slabi sanatos:

 

 

este bine sa nu mancati la intamplare, si, mai ales, nu doar seara;
ideal: trei mese principale si doua gustari;
seara, doar o masa usoara (iaurt, lapte, fructe);
tot seara este bine sa faceti miscare, o plimbare mai sprintena in parc. Miscarea ajuta functia cardiovasculara sa revina la valori normale, are efect neuropsihic foarte bun si combate stresul;
supa de varza este utila, insa nu trebuie sa limitati dieta la un singur tip de aliment;
dupa o perioada in care ati mancat produse grase, mancati legume, zarzavaturi, peste, iaurt degrersat, alimente mai putin “grele” pentru organism.
Eliminati din alimentatie produsele fainoase si grasimile.

 

 





Adauga comentariu