Din oras

Viscolul din Bucuresti bate pana la Regionala CFR din Cluj

Peste 500 de clujeni care au luat in acest weekend calea Bucurestiului cu trenul au avut de rabdat conditii insuportabile: frig sau intarzieri de peste 6 ore. Explicatia? Codul portocaliu de ninsori emis vineri in Capitala.

Nici la intoarcere clujenii nu au avut parte de conditii normale de transport. Virgil Nitulescu a plecat vineri seara spre capitala cu un tren Inter Regio si a avut de asteptat 5 ore in plus, pentru ca responsabilii din Gara de Nord nu au reusit sa curete macazele.

5 ore intarziere pentru ca au curatat macazul cu matura

“A pornit la ora 22 din Cluj, insa a ajuns in Bucuresti cu o intarziere de 5 ore. Pe bilet scria ca trebuie sa ajunga la ora 7:48 si am pasit in Gara de Nord la ora 12:40 in urmatoarea zi. Cei mai dificili au fost ultimii 5 kilometri, din Chitila, sau din Gara Basarab pana in Gara de Nord. La fiecare kilometru parcurs, aveam si cate o pauza de 20 de minute”, a marturisit barbatul decis sa sune la protectia consumatorului.

Codul portocaliu de ninsori si viscol a inceput vineri la ora 18 si a expirat ieri seara la ora 22. Din si inspre Capitala au fost anulate, in mai putin de 48 de ore, 19 trenuri, toate din Sudul tarii si mai bine de 20 de trenuri au avut intarzieri considerabile. Trenurile anulate circulau pe rutele Bucuresti Nord – Constanta, Buzau – Faureni – Tandarei, Bucuresti – Urziceni, Ploiesti – Urziceni, Bucuresti – Pitesti – Craiova si Bucuresti – Ramnicu Valcea.

Trenuri garate, dar anulate

De parca nu ar fi fost suficient, inainte sa decida anularea trenurilor, responsabilii CFR Calatori le-au garat, astfel incat au dat peste cap circulatia feroviara timp de 3 zile. Niciun tren nu a mai putut sa ajunga la destinatie la ora specificata pe bilet.

“Ca in filmele cu prosti a fost. Au curatat macazele cu maturoaiele ca sa poata gara trenurile anulate. Trenurile care ar fi putut sa-si continue ruta nu au putut intra in gara. Eu am vrut sa-mi cumpar bilet pentru sambata, la ora 13, sa vin inapoi la Cluj, insa din Bucuresti a plecat cu o intarziere de 3 ore”, a spus Maria D.

In ultimele 3 zile niciun tren pe directia Cluj-Napoca – Bucuresti nu a plecat si nici nu a sosit la timp. Cei mai afectati au fost pasagerii de pe trenul Inter City 531 care a pornit ieri la ora 13 din Capitala si a ajuns in Cluj cu o intarziere-record de aproape 9 ore.

“Nu stiu care a fost problema. Am vazut cate doi oameni cu maturi din 500 in 500 de metri, cand oprea trenul. Pana la Ploiesti am facut 3 ore si pe Valea Prahovei am tot stat ca prostii. Ar fi trebuit sa ajungem la Cluj la ora 15:30, insa am ajuns dupa ora 23”, a comentat un alt pasager.

Reprezentantii Ministerului Transporturilor (MT) au aratat, pentru Ziar de Cluj, ca in stare de “alerta sau cod portocaliu asta e procedura”.

“Macazele asa se curata, manual. Nu avem cum sa le incalzim, iar din cauza viscolului ar fi putut ingheta. (…) Orice pasager nemultumit poate sa ajunga la destinatie si sa solicite contravaloarea biletului”, au specificat reprezentantii MT.

Orar bun, conditii proaste

Nici lunea, prima zi fara viscol in Capitala nu s-a lasat fara probleme pentru calatorii clujeni. Pasagerii care au calatorit de dimineata, la clasa 1, cu trenul Inter Regio 1745, de la Bucuresti pana la Cluj-Napoca au trebuit sa rabde de frig, pentru ca un intreg vagon s-a defectat.

 

“A fost culmea. A pornit la fix din Bucuresti, la ora 5:52, insa pana la ora 7, nu s-a dat pic de caldura! Am stat cu caciulile si cu fularele pe noi. A trebuit sa ne gasim alte locuri, la Clasa a II-a”, a spus Monica N, calatoare in 1745.

Pasagerii mai spun ca au fost nemultumiti de conditiile proaste de la Clasa 1.

„A fost mizerie, perdelele cadeau si captuseala scaunelor era rupta. Cu toate astea, noi am platit un bilet mai scump. Numai la noi se poate asa ceva”, au continuat pasagerii.

Responsabilii CFR au explicat ca in cazul in care s-au inregistrat astfel de plangeri, pasagerii si-au primit banii inapoi.

“Conductorul trebuie sa adnoteze pe bilet, sa informeze dispeceratul cel mai apropiat ca sa nu se mai elibereze locurile redistribuite, iar calatorii, odata ajunsi la destinatie trebuie sa prezinte biletul la casa de bilete, unde li se va inapoia diferenta de clasa”, au punctat oficialii CFR Calatori Cluj.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *