Viceprimarul Tarcea: ”Nu putem demola clădiri ca să construim piste de biciclete”

Dan Tarcea viceprimarul Clujului recunoaște că cei 15 kilometri de pistă pentru biciclete existenți în acest moment în Cluj-Napoca sunt insuficienți, dar momentan nu sunt alte soluții. Municipalitatea decis că prioritar este transportul în comun, abia apoi bicicletele și pietonii.

”Avem 15 kilometri de piste pentru biciclete, unele într-o stare mai bună altele mai puțin bună. Acestea sunt insuficiente în acest moment. Suntem într-un proces de amenajare a pistelor pentru biciclete. dar aș vrea să le spun celor care folosesc biciclete că nu putem dărâma clădirile. Oricât ne-am dori să facem piste de biciclete pe strada Memorandumului, asta înseamnă că trebuie să luăm de la cineva și să dăm la altcineva. Nu putem să îi împăcăm pe toți. Am decis să prioritizăm transportul în comun, apoi bicicletele și pietonii”, potrivit viceprimarului Tarcea.

Practic, în ciuda declarațiilor populiste ale primarului Boc privind încurajarea mijloacelor de transport alternative, adevărul este că nu prea sunt soluții pentru a amenaja și piste de biciclete și benzi dedicate transportului în comun. În acest moment, bicicliștii pot folosi banda dedicată transportului în comun, dar prea puțini se încumetă, în special în orele de vârf cânr ar rămâne blocați între autobuze.

Pe lângă numărul pistelor de biciclete mic, o altă problemă este lipsa de continuitate a acestora. Potrivit declarațiilor făcute de bicicliști: ”acestea incep de nicaieri si se termină pe carosabil”. Această situație demonstrează că siguranța bicicliștilor nu reprezintă o prioritate a administrației publice locale.

A devenit virală pista de biciclete trasată pe strada Horea menită să ocolească stația de autobuz. Aceasta arată ca și cum ar fi trasată de un copil cu creta pe asfalt. De altfel, de multe ori retrasarea marcajelor parcă sunt făcute în bătaie de joc.

Susținerea primarului Emil Boc pentru bicicliști esta pur declarativă, deoarece în realitate a amenajat câteva piste, cele mai multe de ochii lumii, care nu reprezintă o soluție pentru bicicliști. Aceștia trebuie să îi facă loc fie printre mașini fie printre pietoni, asta în timp ce nimeni nu îi vrea în calea lor.

Adauga comentariu