Viceprimarul Tarcea fezandează electoral proiectul metroului, fentând alegătorii cu studii de fezabilitate

Prezent astăzi la o emisiune online (după modelul primarului Emil Boc), viceprimarul Dan Tarcea a fost întrebat despre proiectul metroul, despre capacitatea Clujului de a duce la capăt un asemenea obiectiv de anvergură până în anul 2026, așa cum ar trebui, finanțarea metroului fiind prevăzută în Planul Național de Redresare și Reziliență, care impune această obligativitate.

„Haideți să așteptăm să fie finalizat studiul de fezabilitate, după ce va fi gata studiul de fezabilitate, vom vedea exact etapele pe care le vom avea în momentul respectiv, pentru că dacă nu suntem curajoși și să mergem într-o asemenea direcție, acest lucru nu se va realiza niciodată.

Orice drum începe cu primul pas. Dacă noi stăteam în pasivitate și nu făceam nimic până acum, oare unde credeți că ar fi putut să intre sub finanțare acest proiect? (...)

Noi o să mai vedem, o să vedem, eu sunt optimist că putem să facem pași extrem, extrem de importanți până în anul 2026; studiul de fezabilitate este în grafic, până la sfârșitul acestui an vom avea și studiul de fezabilitate gata, putem să îl punem pe masă și, clar, trebuie să începem și proiectul centurii metropolitane și proiectul metroului cu finanțările pe care le avem în acest moment, urmând ca să vedem după 2026, dacă studiul de fezabilitate ne va spune acest lucru, să vedem care vor fi sursele de finanțare după 2026. Pentru că dacă stăm să avem, cineva să-ți pună banii în cont, toți un miliard 200 sau cât o să coste acest metrou, să ți-i pună banii în cont, nimeni nu o să ți-i pună niciodată acești bani în cont, ca tu să stai cu ei acolo.

Aceste proiecte trebuie să ajungă la maturitate, trebuie să fie fazate, trebuie să fie începute și, categoric, pe măsură să adaptăm lucrurile. Dar trebuie să așteptăm studiul de fezabilitate și să vedem după studiul de fezabilitate care vor fi lucrurile.

Noi trebuie să pregătim Clujul pentru următorii ani. Dacă noi vom sta și nu vom face nimic, în anul 2026 credeți că vom fi mai pregătiți decât în anul acesta? Sau în anul 2030, dacă nu facem nimic până în anul 2030, o să fim mai pregătiți? Aceste proiecte trebuie să fie pregătite din timp, trebuie să fie puse pe masă, pentru că avem această experiență a proiectelor pregătite, pe care am reușit să le facem pe fonduri europene pentru că alții nu au fost în stare să atragă banii. Atunci noi am fost pregătiți. Acest proiect a început în anul 2017.

Sigur că sumele pot fi decontate, poate fi fazat metroul, dar trebuie să așteptăm studiul de fezabilitate, astfel încât să vedem ce ne spune studiul de fezabilitate. Acolo sunt făcute toate aceste analize. Degeaba, nu sunt de specialitate, să vă spun. Dacă studiul de fezabilitate spune: nu se poate face numai până în 2050, ok, avem o discuție. Dacă ne spune, domnule, este fezabil, se poate face până în 2026, din cei 16 km, 12 sau 11 sau toți, asta o să ne spună studiul de fezabilitate. Aceste aspecte o să ni le dea studiul de fezabilitate”, a dat-o Dan Tarcea pe după cireș.

Studiu de fezabilitate a fost realizat și pentru podul Porțelanului, de pildă, și tocmai datorită studiului geo din studiul de fezabilitate a și fost ratat acest obiectiv. Studiul de fezabilitate nu este, așadar, nici infailibil, nici întotdeauna credibil.

Oricum, Clujul este, mai degrabă, supus acum de către edilii liberali unui studiu de fezandabilitate, clujenii fiind fezandați electoral cu promisiunea metroului, în vederea câștigării de către Boc, Tarcea și lipitorii lor de afișe a viitoarelor alegeri locale.

Proiectul metroului nu va fi „fazat”, ci fezandat, iar când va fi sleit de forță electorală, va fi aruncat la sertar, așa cum au fost aruncate și alte proiecte: Filarmonica, Someșul Navigabil, monorail peste Someș ș.a.m.d.

Viceprimarul Tarcea fezandează electoral proiectul metroul, fentând alegătorii cu studii de fezabilitate, așa cum face și primarul Boc. Mai rămâne să mai apară radiofonico-online și city-menejerul Șurubaru, să ne spună cum va face în Cluj 20 de stații noi de metrou, la fel de fictive ca centrele de vaccinare existente doar virtual.

 

Adauga comentariu