Viata la tara. Colonia Sopor e in Cluj-Napoca doar cu numele

La doar opt kilometri de centrul orasului de cinci stele, Colonia Sopor este denumita impropiu cartier al municipiului Cluj-Napoca. Legatura cu civilizatia se face pe o artera cu aspect de drum comunal fara rigole si plin de gropi. Fara niciun mijloc de transport, singura sansa pentru locuitorii Coloniei Sopor de a ajunge in oras este sa strabata cei aproape 4 kilometri pe jos. Nici posesorii de masini nu sunt mai fericiti, deoarece drumul ce leaga cel mai estic cartier al Clujului de prima bucata de asfalt arata ca dupa bombardament. Intretinerea drumului de legatura, facuta in prezent de catre RADP, este de fapt doar o actiune premergatoare unei  subcontractari cu firma Diferit. 

La capatul liniei de autobuz 3, din cartierul Gheorgheni, dezvoltarea orasului continua spre est pe un drum de pamant de aproximativ cinci kilometri. Fara a avea canalizare, apa curenta sau gaz, locuitorii din Colonia Sopor sunt platitori de impozite la vistieria municipiului Cluj-Napoca. Exista de peste 20 de ani numeroase sesizari catre administratia locala in vederea reabilitarii drumului. Pentru ca cele cateva zeci de case din Colonia Sopor nu reprezinta un numar semnificativ de votanti, cei care administreaza orasul ii ignora in mod repetat si ii aburesc an de an cu promisiuni. Pana in prezent nu s-a gasit nicio solutie in rezolvarea problemelor.

“In prezent se realizeaza lucrari de intretinere de catre RADP, astfel incat  drumul sa fie circulabil. Reabilitarea si asfaltarea se vor putea face abia dupa introducerea utilitatilor”, au declarat reprezentantii Primariei Cluj-Napoca.

Vineri in jurul amiezii unicul autogreder al RADP-ului lucra de zor. Un muncitor al regiei dirijeaza autoturismele printre gropile eterne. Soferii se intreaba mirati daca au inceput lucrarile de rebilitare. Trei muncitori isi desfasoara activitatea pe drumul de patru kilometri ce se pierde in ceata.

“Nu intra in reabilitare, noi doar indreptam un pic pamantu' si pregatim lucrarea, ca vin aia de la Diferit sau cine o fi. Nu o sa il facem noi”, a declarat angajatul RADP, in timp ce dirijeaza autoturismele.

Odata ajunsi in centrul Coloniei Sopor taximetristul rasufla usurat in momentul in care opreste masina. 

“Ioi, nu credeam ca ii asa rau drumu'. Mi-o mai zis colegii care o mai fost p'aci, da' acuma l-am vazut cu ochii mei. Uita-te si la astia, asta nu e intretinere la drum. Plimba rahatu' de sus in jos pe strada. Daca nu faci fundatie degeaba bagi autogrederul asta. Dar astia sunt in Cluj? E fain locul, ii de luat teren aci uite cate anunturi. Pacat ca nu e drumu prea bun", a declarat taximetristul Mihai. 

O femeie coboara vioi spre intersectia principala din Colonia Sopor. Intrebata unde merge, aceasta ne-a marturisit in graba ca trebuie sa ajunga in oras. Desi e in Cluj-Napoca niciun autobuz nu ii leaga pe locuitorii din Colonia Sopor de alte linii de transport, motiv pentru care femeia cu pasul grabit se pierde in ceata de pe drumul Clujului. 

“Merg la Cluj. Pe jos, ca n-am masina si daca as avea tot pe jos as merge ca e dezastru drumul. Aici arata bine, da;' l-ati vazut acolo pe deal? Dezastru. Nu avem niciun autobuz. Cum sa intre pe drumul asta? Canalizare sau apa curenta, nici aia. Ne luam apa de la fantani. Apoi copiii merg dimineata cu microbuzul. In rest numai cu masina. Si salvarea ajunge greu la noi”, a declarat Marinela P.

In aprilie 2013 reprezentantii primariei afirmau ca drumul va intra in programul de reabilitare dupa introducerea utilitatilor de catre companiile de profil, insa nici dupa aproape doi ani nu s-a vazut nicio miscare pe strada.  In urma cu doi ani locuitorii din Colonia Sopor au protestat fata de nepasarea administratiei locale printr-o actiune inedita prin care din resurse proprii au procurat balast si cu masini personale carute si alte utilaje au inceput sa astupe gropile de pe strada Soporului.

Comentarii

florin piersic

16.01.2015 16:58

Bine ca de Buna ziua nu ziceti nimic, ghetou de lux situat la doar 3 km de centrul orasului

cozleanu

17.01.2015 13:22

Primaria, fara niciun motiv plauzibil, nu vrea dezvoltarea zonei. Nu e foarte greu si nici costisitor sa faca fundatia, santuri si macadam pana vor dori sa aloce bani pentru canalizare si apoi asfaltare. Este nevoie si de pietruirea drumului care face legatura din acesta, imediat dupa paraul Becas, (cart. Gheorgheni) si Baile Someseni,Selgross, Gara CFR si UM. Poate in acest an cand incep lucrarile la Centura ocolitoare Cluj-SUD (Baile Someseni-Calea Turzii) si la dezvoltarea parcului-baza sportiva  Gheorgheni-Kartodrom. 

maria

19.01.2015 09:46

......aveti rabdare pina cind investitorii care au cumparat terenuri in zona si au informatii despre dezvoltarea zonei dau ....OK.in rest multa sanatate !cei de la ziar daca fac o mica investigatie in zona afla cine are terenuri MARI cumparate in zona!

Adauga comentariu