Din oras

Universitatile clujene, repetente pe Facebook

In loc de pagini vii care sa le reflecte activitatea academica si studenteasca, cu fotografii, filmulete si tot ce mai ofera tehnica actuala, universitatile Clujului prefera sa balteasca in vechi metode de promovare cu iz socialist. Mai toate au mai multe pagini, se exprima in vechiul limbaj de lemn, se zgarcesc la maximum 2-3 postari pe luna si se tem parca de imagini si de postari dinamice. Totusi, oficialii institutiilor sustin ca au oameni care se ocupa numai de asta si paginile sunt extrem de active.

Universitatea “Babes-Bolyai” (UBB) din Cluj-Napoca are mai multe pagini de Facebook, fiecare parand a fi cea oficiala. Prima din rezultatele cautarii nu mai are nici o activitate in cronologie din 10 mai.

Atunci a fost promovat evenimentul “Doctorand la UBB”, organizat de catre Facultatea de Stiinte Economice si Gestiunea Afacerilor (FSEGA) in 15 mai. Pana atunci, UBB s-a imprietenit cu diverse persoane, cadre didactice, studenti, fosti studenti ai universitatii sau nici macar atat, a distribuit articole despre proiecte ale institutiei sau a promovat evenimente. Nici pomeneala de absolvire, examene de admitere sau, poate, inceputul anului universitar 2014-2015, evenimente care poate i-ar interesa pe cei 4.920 de prieteni ai paginii, din respect pentru care, poate, era mai bine ca acest profil sa fie inchis.

Rectorul UBB lucreaza la o “universitate” fantoma

Pentru ca, o postare din 7 iunie 2013 anunta ca “pentru o prezenta coerenta, coordonata si constanta”, si o “relatie de comunicare fara sincope” totul se muta pe pagina “oficiala”  la care erau toti invitati sa dea Like. Anuntul s-a facut sip e parcursul anului 2012, la putina vreme dupa postarea unui link la un articol care anunta ca Ioan Aurel Pop a castigat alegerile pentru conducerea UBB. Pagina cu pricina figureaza ca ar fi fost infiintata in 1581, insa primele activitati sunt din 2010. De atunci si pana astazi au fost postate comunicate de presa formulate in inevitabilul limbaj de lemn mostenit de la comunisti, afise cu evenimente ale universitatii, fotografii de la cele care au avut loc deja si linkuri de la acrticolele de presa pozitive. Pagina are 19.248 de aprecieri.

Mai exista si o pagina UBB Educatie, cu 10.272 de like-uri, in care ultima postare dateaza din 15 ianuarie si “cere” like-uri pentru pagina oficiala. Si aici au fost incarcate diverse linkuri de la articole “de bine” si anunturi din universitate.

O alta pagina se numeste UBB Cluj-Napoca, are 402 like-uri si dateaza din 1 februarie 2011.

Insusi rectorul Ioan Aurel Pop are jobul de la profilul de Facebook pe o pagina numita Babes-Bolyai University, cu doar doua Like-uri. 

Universitatea Tehnica nu prea se foloseste de tehnica

Si Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca are mai multe pagini. Una se numeste Technical University of Cluj Napoca si are exact patru Like-uri. Alta, inscrisa la Comunitate, are 6 Like-uri.

Mai aproape de o pagina oficiala se afla o alta, cu 5.801 aprecieri

 In 2014 au fost postate trei activitati, din care doua linkuri spre informatii despre admitere si examene de licenta si una este chimbarea pozei de profil cu sigla institutiei. In 2013 a fost postat un link la un articol in limba engleza despre roboti, iar din 2012 dateaza linkuri spre anunturi de pe pagina institutiei, anunturi despre Ziua Inginerului din 2012 sau articole de specialitate, de asemenea in engleza. Singura fotografie a paginii este cea cu sigla universitatii.

“Universitatea Tehnica Cluj-Napoca este o instituție de invațamant superior de stat din Cluj-Napoca, Romania”, se arata, atractiv, la sectiunea Despre.

O alta pagina, asemanatoare, are 2.972 de aprecieri.

“Exista o singura pagina oficiala a UTCN, cu 5.000 de aprecieri. Nu exista mai multe, iar cea despre care vorbesc este chiar foarte activa! Mai este una mai veche, inactiva. Avem o persoana din biroul de Comunicare si Relatii Publice care are aceasta responsabilitate din octombrie anul trecut”, sustine Mirela Botan, purtatoarea de cuvant a institutiei.

Excelenta si SMS Party pe paginile agronomistilor

Pagina Universitatii de Stiinte de Agricole si Medicina Veterinara (USAMV) dateaza din 2011 si are 3.042 de aprecieri. Si aici limbajul de lemn  se regaseste din plin in mai toate anunturile.

“USAMV Cluj-Napoca, 145 de ani de excelența in invațamant”, este sloganul de pe Facebook al paginii.

Au fost postate cateva fotografii din parcul institutiei, afise de la evenimente ale studentilor si o fotografie din 2012 a lui Liviu Marghitas, presedinte al Senatului universitatii. Sunt promovate si articole pozitive aparute in presa locala despre institutiei, asa incat rezulta cam 2-3 postari pe luna. Si USAMV are o pagina-fantoma cu un singur Like, precum si un cont USAMV ca persoana care “traieste in Cluj-Napoca”. Este promovat un eveniment numit SMS Party, un chef de Dragobete, un anunt de inchiriere a unei camera dintr-un apartament.

Scoala medicala clujeana, slab promovata pe facebook

Pagina Universitatii de Medicina si Farmacie (UMF) “Iuliu Hatieganu” are 4.623 de Like-uri si cea mai recenta postare promoveaza o conferinta de uro-oncologie care a avut  loc la Cluj intre 25 si 26 septembrie. Mai poate fi consultat anuntul cu rezultatele de la admitere, fotografii de la festivitatea de absolvire, precizari despre cazari. Si aici abia sunt doua postari pe luna, fiecare soldata cu cateva like-uri si cate un comentariu, pe alocuri. Pagina are 8 albume, fiecare avand intre doua si 15 fotografii.

UAD a postat pe Facebook de 7 ori in 3 ani

Universitatea de Arte si Design (UAD) din Cluj-Napoca are 2.737 de Like-uri. Ultima postare dateaza din 25 iunie si promoveaza Expozitia absolventilor din acest an. Din 2011 incoace, pagina contine doar 7 postari, despre admiterea din acest an si cateva expozitii din anii trecuti. Si aici, singura fotografie este cu singla institutiei. O alta pagina UAD Cluj are 242 de aprecieri pe Facebook. Ultima postare dateaza din 4 ianuarie 2013 si promoveaza o stire despre o tanara din Bistrita disparuta dupa Revelion.

Academia de Muzica “Gheorghe Dima” (AMGD) din Cluj-Napoca are o pagina de Facebook cu 1917 aprecieri. Postarile promoveaza recitaluri de pian, de orga sau de absolvire, concerte simfonice sau caritabile si sunt, de asemenea, 2-3 pe luna. 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *