Univers T a incheiat anul pe plus si are planuri mari de investitii pentru 2015. Iata cum va arata noul amfiteatru - imagini IN PREMIERA

Ca la fiecare inceput de an, Univers T trage linie si aduna. Ziar de Cluj a stat de vorba cu managerul general al hotelului, Valentin Lungu, despre bilantul anului care s-a incheiat, realizari, perspective si planuri de viitor.

„Business-ul a crescut cu 10% fata de anul precedent si cu 30-40% fata de 2012. S-au inregistrat cresteri de venituri atat la hotel, cat si la restaurant si facilitatile colaterale”, spune Valentin Lungu.

S-au semnat, in anul 2014, peste 200 de contracte cu corporatii, agentii si evenimente. Clientii fideli ca DeLonghi, Bosch, Emerson, Iulius Mall au continuat colaborarea cu hotelul, in timp ce altii noi s-au aratat interesati sa stabileasca legaturi, datorita conditiilor excelente oferite pentru cele 3 *** si preturilor rezonabile.

Ocupabilitate versus profitabilitate

„Pentru anul 2014, am avut un grad de ocupare de 72,91%, ceea ce inseamna ca stam bine. Comparativ, in 2012, gradul de ocupare a fost de 53,43, iar in 2013, de 70,18. Pentru anul acesta, vrem sa scadem gradul de ocupare si sa marim profitul si cifra de afaceri”, precizeaza Valentin Lungu, director general la Univers T.

Hotelul dispune de 58 de camere. Daca 73% din ele sunt, in mod curent, ocupate, hotelul risca sa piarda clienti mari, pe care e nevoit sa-i refuze in mod repetat.

Tariful pentru o camera single cu mic dejun inclus este de 180 lei, iar pentru una dubla cu mic dejun inclus pretul afisat la receptie este de 225 lei. Aproximativ 70% dintre cereri sunt in timpul saptamanii, week-end-ul fiind mai liber.

Foto: Univers T

 

Clujul, oras de tranzit

Durata medie de cazarea unei persoane, rezultata din analizele efectuate de managementul hotelului, este de 1,2 zile. Ceea ce inseamna ca majoritatea covarsitoare a clientilor se cazeaza pentru o singura zi.

„Asta spune multe despre Cluj, ca destinatie turistica. Trebuie sa admitem ca suntem un oras de tranzit, in care Aeroportul este important”, spune managerul general de la Univers T.

Valentin Lungu este suparat pe cei care coordoneaza programul „Cluj- Capitala Europeana a Tineretului” pentru ca nu s-a primit niciun calendar al evenimentelor pana acum, pentru a se putea concepe o strategie in concordanta cu acestea.

 

Foto: Univers T

 

Noile reglementari in materie de TVA

Noua lege, care a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2015, scade TVA-ul de la 24% la 9% pentru serviciile all inclusive. Cu alte cuvinte, daca alegi sa iei masa la restaurantul hotelului, TVA-ul este de 24%, dar aceeasi masa se tarifeaza cu 9% TVA daca e inclusa in oferta de cazare. Rezulta o economie de aproximativ 10% din pret.

Foto: Univers T

 

Cine sunt clientii hotelului Univers T?

Hotelul Univers T lucreaza cu multe site-uri de rezervari pe internet. Cele mai multe rezervari vin prin intermediul site-ului www.booking.com, pe care, de altfel, multi clienti multumiti au postat opinii favorabile.

Anul trecut, in hotel s-au cazat oaspeti din 120 de tari, peste 38% dintre clientii hotelului fiind cetateni straini.

Multe celebritati din lumea show-business-ului le-au trecut pragul de la renovarea hotelului: Smiley, Loredana, Alex Velea, Puia... Iar asta-vara, chiar un membru al Familiei Regale le-a facut onoarea de a le fi oaspete. Principele Nicolae s-a declarat multumit de conditiile care i-au fost oferite.

„Consideram prioritara satisfactia clientilor nostri, de aceea incercam sa le oferim conditii de 4**** la tarif de 3”, spune Valentin Lungu, managerul general.

Foto: Univers T 

 

Exploatarea profitabila a bazei materiale si solutii de crestere a rentabilitatii

Univers T are ca unic actionar Consiliul Judetean Cluj, dar se autofinanteaza si reuseste sa se mentina pe profit, in conditiile in care multe hoteluri din Cluj au probleme. Prioritare sunt cheltuielile cu utilitatile si cu salariile.

„Ne situam pe un trend ascendent, dar am ajuns la o plafonare a bazei materiale, de aceea cautam solutii sa maximizam exploatarea acesteia. Eficienta energetica ne-a preocupat foarte mult. Cladirea e izolata si toate geamurile sunt de termopan, dar tot platim facturi de utilitati de pana la 10.000 euro lunar”, afirma Valentin Lungu, directorul general al hotelului.

Anul trecut s-a reusit reducerea cu 20-30% a costurilor, prin investitiile facute.

S-au montat perlatoare la toate robinetele de apa din hotel. Aceste dispozitive economizatoare realizeaza un mix de apa si aer, jetul vine mai spumat si se reduce astfel considerabil consumul de apa.

Foto: Univers T

Si centrala de incalzire a fost modernizata din aceasta toamna, prin montarea unui recuperator de caldura, care permite reciclarea caldurii si folosirea celei emanate de cosurile de fum la incalzirea apei. Amortizarea investitiei este preconizata in 6 luni - un an.

Incalzirea camerelor si aerul conditionat se realizeaza cu ajutorul izotermelor, care sunt mari consumatoare de curent electric. Si aici s-au facut economii considerabile.

„Practic, cele mai mari facturi le aveam la energie electrica. Am reusit sa intram pe piata libera, negociind un tarif mult mai bun cu un alt furnizor”, specifica managerul general al Univers T.

Foto: Univers T

 

Proiecte de investitii de anvergura preconizate in 2015

In decembrie, managementul hotelului a reusit sa obtina refinantarea creditul existent la CEC Bank si sa mareasca linia de creditare cu 2 milioane de euro, la aceeasi rata, cu prelungirea termenului contractual cu 2 ani.

Din acesti bani, se vor realiza o serie de investitii menite sa scada cheltuielile, dar si sa aduca noi surse de venituri.

„Cele 4 sali de conferinte sunt foarte rentabile si tariful de inchiriere este rezonabil. Avem insa si spatii neutilizate pe care vrem sa le introducem in circuit incepand cu anul viitor”, spune Valentin Lungu.

Foto: Univers T

Conducerea Univers T vrea sa renoveze, sa modernizeze si sa redeschida amfiteatrul, care acum se afla in paragina. S-au primit deja cereri de inchiriere din partea diferitelor institutii de cultura si organizatori de evenimente. Designul ales e estetic si functional. Un ecran care coboara, o instalatie performanta de sonorizare si alte facilitati moderne sunt prevazute.

Foto: Univers T

De asemenea, in planuri intra si amenajarea unei noi sali de nunti, pentru ca restaurantul sa ramana disponibil clientilor obisnuiti ai hotelului si pe durata evenimentelor. Va fi construit un lift care sa urce mancarea la etaj si sa coboare vasele. Insa aceasta sala de nunti e proiectata ca multifunctionala si va putea fi usor convertita in sala de conferinte, la nevoie.

Foto: Univers T

Baza sportiva a hotelului, situata vis-a-vis de FSEGA, cuprinde 5 terenuri de tenis. Doua dintre acestea vor fi acoperite cu o cupola semisferica pe structura metalica, cu design modern. Un alt teren va fi transformat in teren de fotbal, pentru ca cererea e mare. Se va construi si o cladire utilitara cu vestiare, dusuri, bai si o receptie pentru inchirierea echipamentelor sportive. Un mic bar-terasa cu vedere la lac este, de asemenea, inclus in proiect.

Foto: Univers T

 

Cine este tanarul si ambitiosul director general al Univers T?

Valentin Lungu are 34 de ani si a absolvit Facultatea de Studii Economice si Gestiunea Afacerilor, specializarea Economia Comertului, Turismului si Serviciilor. Are si un master in Amenajarea si Dezvoltarea Turistica si Brevet de Manager in Turism, toate obtinute anterior venirii la conducerea hotelului.

Intre anii 2000 si 2006, a trait in SUA, unde a lucrat in Industria Turismului si a Serviciilor. Aceasta experienta i-a oferit o alta perspectiva asupra modului in care trebuie sa se desfasoare lucrurile.

Retinut, chiar usor suspicios initial, mai ales ca a fost si criticat de Ziar de Cluj, Valentin Lungu ne intampina cu amabilitatea conventionala, dar se dovedeste ulterior un partener de dialog volubil, bine documentat si entuziast. Pune mult suflet in ceea ce face si e foarte atent la imaginea proprie si cea a institutiei pe care o conduce.

Comentarii

Sportiv

17.01.2015 12:25

Ce material ziaristico-publicitar de doi bani. Acest Director pe care inainte il deconsiderat (si chiar v-am apreciat), acum il ridicati in slavi. Este doar unul din multii Directori slabi manageri, pusi pe criteriile adunaturilor de semnaturi, si lipitorilor de afise, care a preluat de la predecesoarea sa acest imobil adus la standardele la care el se lauda ca este. Un incapabil si jumatate. Lichea politica, care intr-un mediu privat ar falimenta orice societate ar conduce. Tot ce face este  din credite, bani de la CJ. A adus si angajat odata cu el o gloata de oameni care nu fac nimic folositor, dar sunt din randul datoriilor politice ce trebuiesc platite odata cu primirea functiei. Unele investitii despre care vorbeste sunt aceleasi de ani de zile, dar nu le materializeaza. Si daca le va face vor fi o noua piatea de moara pe banul public, deoarece, ca si Cluj Arena, nu vor reusi sa se autofinanteze. Se poate vedea sumele incasate in anii precedenti din acea baza sportiva si se poate cu claritate vedea ineficienta si viitorul faliment. Nu are un plan exact de management si de recuperare a investitiei. Ba chiar au fost firme private care s-au oferit sa sustina investitia si sa achite si chirie Societatii Univers T, dar nu erau din gloata lor, si au fost ejectate!!  Astept cu mare nerabdare noile alegeri, cu mare speranta ca acest individ va disparea, poate chiar va fi bizitat un pic si de DNA, sa il scuture un pic.     

Tatiana

17.01.2015 16:08

Intradevar,hotelul ofera 3stele dar te simti la5stele,sevicii de calitate,amabilitate si tot ce-ti doresti gasesti la UniversT.

Radu

17.01.2015 18:40

S-a hotarat sa plateasca reclama in ziar si acum e bun individul? ;)

Cristina Tirenescu

19.01.2015 17:46

Nu s-a plătit nicio reclamă la ziar, pentru acest articol.

Viorel

17.01.2015 18:53

Bravo lui, uite ca se poate si cu tineri (si mai ales fara corupti)

Zorela

17.01.2015 19:33

Ar fi foarte inspirat acest "domn" daca ar fi atent la imaginea lui si in locurile unde crede ca nu-l cunoaste nimeni, ca de exemplu intr-o benzinarie aglomearata in care si-a lasat masina la pompa blocand-o, iar in timp de o jumatate de ora in care patru masini stateau in urma lui si soferii se agitau si claxonau in sperantza ca vine proprietarul, "dansul" statea la cafea cu pupaza de nevasta-sa, careia i s-a accentuat machiajul vulgar si de prost gust in momentul in care s-a inrosit de furie ca sunt luati la rost pentru nesimtirea cu care au tratat pe ceilalti clienti ai benzinariei. Era mare lucru sa traga masina de la pompa si apoi sa stea cat vor la cafele, dar "prostul nu-i prost destul daca nu-i si fudul".

Adauga comentariu