In vizor

Unde pot parca turiștii care vin pentru mai multe zile la Cluj-Napoca

Locurile de parcare din Cluj-Napoca sunt puține și scumpe, iar variantele pentru cei care vin la Cluj-Napoca pentru mai multe zile sunt la fel de puține. Dacă nu ai un loc de parcare la hotel sau la pensiune, alternativele sunt aproape inexistente.   

Parcările publice din centrul orașului sunt mult prea scumpe pentru a putea lăsa mașina mai mult de câteva ore, deci nu reprezintă o alternativă viabilă. 

Pentru turiști există posibilitatea să își lase mașina în parcarea de la Cluj Arena, dar nu mai mult de 72 de ore, sau să apeleze la parcare privată de la aeroport, pentru o perioadă de 2-7 zile costul fiind de 165 de lei. Sau poți să îți lași mașina în parcarea centrului comercial Vivo. Asta pentru că autoritățile locale și județene nu au reușit să găsească o soluție legală și sigură.  

Lipsa unor astfel de parcări reprezintă un mare inconvenient și pentru studenții care vin la Cluj și nu au unde să își lase mașinile. Aceștia ajung să parcheze pe locurile cu abonament ale altor persoane și riscă astfel să le fie ridicată mașina, sau ocupă abuziv trotuarele și carosabilul.  

Ce soluții au găsit alte orașe europene? 

În celelalte orașe europene s-au creat parcări de tip park and ride unde prețurile sunt mici, iar mașinile pot fi lăsate o perioadă mai lungă de timp. Din păcate, la Cluj-Napoca astfel de parcări au rămas doar la stadiul de proiecte. Primarul Emil Boc și președintele Consiliului Județean Alin Tișe discută despre un park an ride la aeroport din 2016 și până acum nu a fost întreprinse acțiuni concrete în această direcție. Boc promite un astfel de park and ride și în Mănăștur, dar totul a rămas la stadiul de discuții.  

”Avem în discuție două proiecte de tip park and ride, unul dintre ele fiind în parteneriat cu Consiliul Județean Cluj, lângă Aeroport. Aici vor fi aproximativ 1.000 de locuri de parcare ”, a declarat city managerul orașului, Gheorghe Șurubaru. Al doilea este la nivelul de discuții cu USAMV, de pe Calea Florești, din fața acelui supermarket. Dacă discuțiile se vor finalizat pozitiv, vom face acolo un parking modular, cu aproximativ 300 de locuri de parcare, care va funcționa de tipul Park and Ride”, declara city-managerul Șurubaru la începutul anului. 

Au mai trecut patru ani de mandat, iar părcările de tip park and ride sunt încă la stadiul de proiect. Boc și Tișe vor avea cel mai probabil la dispoziție alți patru ani pentru a demara acest proiect atât de necesar. Având în vedere că celelalte proiecte de infrastructură, centură metropolitană sau metrou, nu vor fi finalizate prea curând, acest proiect poate fi vital pentru decongestionarea traficului din  municipiu.  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *