Un clujean face praf amenajarile de pe strada Memorandumului

Lucrarile de modernizare a strazii Memorandumului, cu care s-a laudat administratia locala in mai multe randuri, sunt desfiintate de un clujean, care le analizeaza intr-o postare pe blogul Experterra - blog de atitudini, analize , informatii urbane, opinii ale unui expert evaluator. Postarea Experimentul strada Memorandumului sau cronica unui posibil succes ratat evidentiaza erorile proiectului:

"Am trecut, ieri, pentru prima oara ca pieton pe noile trotuare de pe strada Memorandumului, si nu am putut sa nu constat erori care pot compromite acest proiect ce se realizeaza pe una dintre cele mai reprezentative strazi ale orasului. Se stie ca si in constructii exista „lucrari de arta”, insa realizarea trotuarului (de pe aceasta strada) este mai degraba o lucrare mestesugareasca de calitate indoielnica, si asta nu neaparat din cauza muncitorilor.

Este responsabilitatea constructorului, a celui care urmareste proiectul din partea beneficiarului, oameni care ar trebui sa aiba pregatirea si cunostintele de specialitate sa realizeze o lucrare in standardele prevazute. Graba de a realiza o lucrare urbana importanta, intr-o zona critica a orasului sub aspectul aglomerarii, nu justifica tratarea cu superficialitate a lucrarilor.

Precizez ca lucrul pe tronsoane nu a fost coordonat si asa cum se vede, exista la capetele acestora in multe situatii diferente de nivel, adaptarea inca in lucru la acest moment necesitand pante nefiresti pentru un trotuar stradal pe o artera importanta – am sesizat diferente de nivel de 2-4 cm in 10-20 cm ceea ce inseamna pante de 10%-20%. Trotuarul in lungul strazii are are diferente de nivel fata de ampriza (platforma) carosabila fiind vizibila si inestetica. Panta trotuarului dintre imobile si carosabilul auto, care este inegala, uneori cu aspect valurit si cu urmari ce vor fi evidentiate in urma unor ploi abundente prin balti sau prin acumularea de gheata pe trotuar in perioada rece. in statia de transport public, automatul de bilete este pe o platforma ce ofera diferenta de nivel, extrem de periculoasa atat pentru utilizatorii acestuia sau pentru cei ce se deplaseaza in zona statiei de transport calatori.

Accesele auto la imobilele de pe strada au pante foarte mari, fiind periculoase pentru carucioare de orice fel, biciclete, targi, fiind abordabile doar de autovehicule cu 4 roti. Placarea cu piatra cubica poate fi o solutie pentru zonele inguste insa aspectul este in unele cazuri, nepotrivit pentru estetica urbana. Vreau sa precizez ca nu vreau sa critic intreaga lucrare, ci doar acele parti vizibile si disfunctionale, destul de importante dealtfel, care vor ramane dupa finalizarea santierului. Noul mobilier urban (stalpi, copacii ce vor fi plantati, eliminarea cablurilor aeriene, trama stradala sunt si vor fi partile cu + ale proiectului de modernizare, care oarecum vor imblanzi din disconfortul parcurgerii pietonale a strazii.

Lasand la o parte „hardware” -ul sau mai precis „malware”-ul lucrarilor, exista probleme functionale, in care deciziile luate in proiectare cu siguranta in timp vor arata ca reprezinta o directie gresita. Realizarea unei benzi suplimentare auto, fie si pentru o linie de autobuz este o greseala, strada ne oferind aceiasi perspectiva a cladirilor, trotuarul fiind si asa foarte aglomerat iar in statia de transport se creeaza o „punga umana” cu riscuri majore de accidente si un un grad mare de disconfort pentru trecatori. Este din capul locului o greseala, extinderea carosabilului auto cu inca o banda atata vreme cat nu se creeaza nici un avantaj, avand in vedere ca nu exista solutii de preluare/marire a traficului pe axa Motilor C. Manastur.

In plus fata de restrictionarea pietonala, strada va ramane cel putin la fel de poluata si cu acelasi trafic ceea ce este in totala contradictie cu toate reglementarile (PUG) si „Strategia de… 2014-2020”. incurajarea traficului prin zona centrala este o obsesie, o incompetenta in dezvoltarea unor solutii alternative si o greseala de strategie urbana care greu poate fi inteleasa atata vreme cat dezvoltarea infrastructurii orasului este subordonata doctrinei stiintelor politice si nu urbanistilor, iar orasul apartine vehiculelor si nu oamenilor."

Sursa: Experterra

Comentarii

mitica

29.05.2015 16:24

Deci care ar fi problema? Ca am citit doar povesti de adormit copii si faptul ca pt tipul ala conteaza 2-4 cm. 

grig

30.05.2015 20:37

Cand apar belti de 4 cm cu apa care intra in incaltaminte, e problema. 

Vlad Tepes

29.05.2015 18:02

Domnul nemultumit probabil este croitor, si habar nu are cu ce se mananca constructiile, la batut din gura cred ca suntem cel mai "smecher" popor care exista. Cand se lucreaza incet nu ii bine, cand se lucreaza intr-un ritm mai alert nu ii bine, daca avem gropi in asfalt nu e bine, daca le reparam din nou nu e bine ca e spart orasul si e plin de praf si aglomerat. Domnule draga, tu ala care te plangi aici, facultatile sunt deschide pentru oricine la orice varsta, chiar te-as ruga poate ai vreo sansa sa schimbi tu lumea, sau cel putin metodele ingineresti care se aplica deocamdata la noi... dar pariez ca o sa ramai doar cu batutul din gura nu? doar acolo suntem campioni.

Mama lu' Vlad Tepes

30.05.2015 12:31

as vrea sa stiu ce te nemultumeste pe tine asa de tare ca cineva isi expune parerea intr-un mod liber...? Daca ai fi citit ce avea de zis omu' ti-ai fi dat seama ca e chiar si spre binele tau ceea ce spune si ca o licrare ar trebui sa fie facuta sa tina 10+ ani macar. Nu an de an sa se repare strazile si trotuarele. Da tu probabil n-ai de unde sa stii chestii de genu' ca ma gandesc ca in fata la Diesel ii bine si frumos. Bafta la "facultati"

Mama lu' Vlad Tepes

30.05.2015 12:32

Si daca noi nu incercam sa schimbam ceva, cine sa o faca? Zi-mi tu!

bogdan

30.05.2015 11:13

Incep cu + urile stazii memorandumului: aspectul placut, lipsa cablurilor, senzatia de spatiu, (deocamdata) senzatia de calitate a materialelor, (un oarecare) confort. De apreciat ce se face si da, imi place. Acum - urile (pe langa cele descrise mai sus): montarea dalelor de granit(cred) este defectuasa, se observa diferente de la cativa milimetri intre ele pana la mai mult de un cm. unele dale puse un unghiuri obtuze (vertical vorbind) si in sus si in jos, cu posibilitatea de a forma balti, dupa cum spunea domnul mai sus. Iar accesul la automatul de bilete este periculos (punctat in articol), dar pe deasupra nu da posibilitatea persoanelor cu dizabilitati sa-l foloseasca. Clujul parca se dorea un oras prietenos cu aceia dintre noi care au handicap locomotor sau cu mamele/ tatii cu carucior! Concluzia me este aceeasi ca si a domnului: intentia buna, lipsa interesului pentru luncrul de calitate, lupsa controlului pe verticala a proiectului, care se rasfange asupra calitatii executiei! Oare unde este Boc?

grig

30.05.2015 20:36

Daca se face si pista de biciclete care sa poata fi folosita, e bina, daca nu, nota 4. Pe unde sa treaca biciclistii din Manastur spre Centru, din cart. Gheorgheni spre cart Manastur? La decongestionarea traficului poluant v-ati gandit? 

clujean in retragere

02.06.2015 22:57

pista de biciclete va avea ca reper copacii nou plantati . :) vreti prea mult de la urbanismul clujean facut cu picioarele de pe vremea lui Funar . 

Anda

02.01.2017 17:31

Bani multi investiti si lucrari total inestetice si de proasta calitate. Pavajul cu piatra cubica de pe lateralele trotuarelor este oribil !  S-au lasat spatii mult prea mari intre pietre, care ar fi trebuit betonate, deci inca o sursa de murdarie in oras. Ca si pe celelalte strazi unde s-a pus piatra. Cand bate vantul tot nisipul si pamantul dintre pietre il ridica in aer. Am avut parte de nisip in ochi in zona respectiva si am avut dureri cateva zile. In plus, pietrele nu au fost montate la acelasi nivel, intr-un cuvant o tiganie pe bani multi !! Nici placile de piatra cu care au fost placate trotuarele nu sunt grozave! Copacii lipsesc cu desavarsire, au fost toti taiati! Aer poluat, aglomeratie, masini, deci astm, cancer, stres, etc.Este foarte ciudat, ca cai care ne conduc si administreaza localitatile au fost mai toti in Occident si au vazut cum trebuie sa arate strazile si trotuarele. Dar sunt prea prosti sa faca ceva bun. Si omul de rand a iesit din tara dupa 90, dar degeaba!Ne asteapta inca 100 de ani in conditii de lumea a4a: praf, noroi, spatii verzi in paragina (cate mai sunt, caci dispar pe zi ce trece), trotuare si strazi sparte, gunoaie aruncate peste tot (in paduri, ape, pe langa drumuri si cai ferate), etc. Ce sa mai vorbim de reciclare...

Adauga comentariu