Vocea ta

Un clujean, Beniamin Petrovai, face scadentarul lipsurilor CTP. Neag, management de ev mediu

Un clujean, Beniamin Petrovai, a postat câteva idei legate de transportul public din Cluj, care arată că CTP este o companie nemodernizată și care oferă servicii deficitare, în pofida faptului ca locuitorii urbei noastre par foarte satisfăcuți de serviciile sale.

Cartierele „noi”, precum Borhanci, Europa, etc. sunt deservite cu o frecventa mai rara decat chiar a comunelelor inconjuratoare orasului. Nu exista transport public de noapte. Desi orasul nostru este recunoscut pentru viata de noapte mai animata decat in majoritatea oraelor Romaniei, la Cluj exista o singura linie, 25N, cu o frecventa de 30 de minute si doar pana la ora 1, care oricum de la inceputul starii de urgenta s-a suspendat si nici acum nu este reluata.

Comunicarea cu comunitatea este aprope inexistenta. Anul trecut locuitorii din Chinteni au prezentat o lista cu 200 de semnaturi ale unor persoane care si-ar dori sa foloseasca transportul public daca frecventele ar fi imbunatatite. Raspunsul directorului CTP a fost: „Puteti garanta ca aceste 200 de persoane isi vor face abonament?” Evident frecventele imbunatatite nu au mai venit niciodata. Tot legat de comunicare, CTP nu are o pagina pe Facebook, sau un callcenter, cum au orase mai sarace decat Clujul precum Chisinau

CTP, spre deosebire de ce se intampla in orice oras civilizat, nu a pus la dizpozitia angajatilor sai uniforme de lucru. De asemenea, desi orasul nostru este tot mai cosmopolit, nici macar la puntul din Piata Stefan Cel Mare nu vei gasi pe cineva care sa vorbeasca engleza macar la nivel de baza. Pana de curand, nici macar nu era posibil sa-ti incarci acolo, in cea mai centrala locatie, cardul de calatorii.

Desi detine active imbiliare valoroase, compania nu are nicio idee cum sa le maximizeze eficienta. De altfel, nici macar sa le intretina. Spatiul din Piata Stefan Cel Mare n-a vazut o mana de lavabila macar, de cine stie cati ani. Si cat de potrivit ar fi fost spatiul respectiv pentru un InfoCentru pentru tot ce tine de CTP, de unde sa poti obtine o harta cu o linie sau cu intreaga rețea, detalii despre abonamente si chiar detalii despre angajare. Eventual si in engleza pentru turisti si rezidenti straini.

Nu are o structura moderna de management. Totul se face exact ca acum 30 de ani. Din pacate, si resursa umana pare a fi intr-o anumita masura depasita de tehnologiile moderne. Un exemplu e recenta licitatie pentru extinderea retelei: in loc ca proiectul sa se fi facut in AutoCAD, a fost facut cu creionul si liniarul.

In 2020. Strategia de extindere a liniilor de troleibuz pare a veni direct din 1989. Se electrifica linii cu frecvente scazute, precum 48L spre Emerson, unde circula, maxim 3 troleibuze pe ora si nu la toate orele. In acelasi timp, recomandarile din Planul de Mobilitate Urbana, document realizat de bani multi de specialisti sunt ignorate cu desavarsire. Precum transformarea liniei 35 in troleibuz, mai ales tinant cont de caracteristicile tehnice (cuplu maxim din prima clipa) ale motoarelor electrice. Strategia de extindere a transportului public in general, pare a fi total lipsita de imaginatie si nu tine cont de dinamica dezvoltarii orasului.
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *