Un adevărat pericol public! Structura de rezistență a podului de la Gară e măcinată până la fierul din beton

Cluj-Napoca are poduri din beton armat care, de peste o jumătate de secol, nu au fost deloc întreținute. Hidroizolația unor astfel de poduri este eficientă, pentru a proteja structura, timp de 10, maximum 20 de ani și, pentru că edilii orașului din ultimii 60 de ani nu au fost preocupați deloc de întreținerea podurilor, hidroizolația acestora și-a depășit de cel puțin 3 ori termenul de garanție, așa că apa a măcinat betonul și armătura din interior.

Structura acestor poduri masive încă mai are rezerve de rezistență, însă, fiindcă în continuare ele nu sunt deloc întreținute, podurile din beton armat la un moment dat se vor prăbuși cu totul, cu oameni și cu mașini. Este și cazul podului care leagă Calea Baciului de Piața Gării, Gara de Autogara Beta, unul intens tranzitat de șoferi și de pietoni.

Structura de rezistență a podului de la Gară arată, în momentul de față, în felul următor:

Dacă fierul din beton, din structura de rezistență, a ajuns să fie efectiv mâncat de umiditate, nu este de mirare că și carosabilul e în întregime crăpat și distrus și că podul se cutremură puternic de fiecare dată când trece pe el câte o mașină de mare tonaj:

Primăria Cluj-Napoca are în plan modernizarea acestui pod. Nu se știe însă când vor începe lucrările. În iarnă se lucra doar la faza de expertiză și de asistență tehnică. Să sperăm că lucrările de reabilitare a acestui pod nu vor demara, ca în cazul podului Traian, doar după ce trotuarele vor începe să se prăbușească. Vorbim totuși despre un pod peste calea ferată, iar colapsul trotuarelor sau al structurii de rezistență ar însemna un imens dezastru.

Adauga comentariu