Un accident banal blochează un oraş întreg. Autorităţile sunt depăşite de situaţie şi la ora actuală. Strategia urbană e din vorbe

O femeie grăbită, care a încercat, ieri după-amiază, să traverseze Memorandumului prin loc nemarcat - între staţiile de troleu, a fost acroşată de un autobuz 24B. Iar circulaţia din oraş a fost paralizată aproape o oră. De notat la modul pozitiv este faptul că pregătirea șoferului a dus la evitarea unei tragedii. Negativ rămâne faptul că autoritățile sunt la fel de neputincioase după cum le știm în fața fiecărui incident.

Troleibuzele şi autobuzele care au pornit din Mănăştur şi Grigorescu, pe axa Est-Vest a municipiului, au rămas blocate în trafic, paralizând circulația, până când a făcut poliţia măsurătorile la locul accidentului. Iar coada a ajuns până la Spitalul de Copii, pe Moților.

Cei care au trecut prin centru, între 15.30 şi 16.30, au putut observa coada impresionantă făcută de maşinile CTP, precum şi aglomeraţia din staţii. Aproape o oră nu a circulat nicio maşină CTP către Mărăşti şi zona industrială, de pe Memorandumului, iar spre Mănăştur şi Grigorescu au ajuns doar vehiculele care se aflau pe traseu după staţia Sora, înainte de ora producerii accidentului.

cluj blocat sir trolee accident memo aglomeratie cluj

"A avut loc un accident, o doamnă neatentă a sărit, înainte de intrarea unui autobuz în staţie, de pe trotuar. Era neatentă, cu bagaj în mâna, s-a lovit de colţul dreapta al autobuzului. Dacă şoferul nu avea inspiraţie, putea să fie un accident mai grav. Dar a avut o tactică bună şoferul, a tras puternic de volan, ca să evite impactul. Ca urmare a acestei situaţii, până a venit poliţia la faţa locului, până a făcut măsurători, a durat o jumătate de oră, timp în care partea de autobuze s-a ordonat într-un şir indian şi a aşteptat deblocarea circulaţiei. Şi a mai durat încă cel puţin o jumătate de ora ca să intre în circulaţie", a declarat Liviu Neag, reprezentantul CTP, pentru Ziar de Cluj.

Acesta a aproximat un număr de 15-20 de maşini rămase blocate în trafic, însă noi am numărat aproape dublu.

cluj blocat sir trolee accident memo aglomeratie cluj

În tot acest timp, sute de oameni aşteptau în staţii. Ploaia a fost "picătura" care a umplut paharul.

"Eu am reuşit să mă sui într-un autobuz, soţul meu nu. Eu am făcut de la Regională o oră până în Mănăştur, exact cât a făcut şi el, pe jos. Am auzit de accident, nu am reuşit să văd. Dar nu mi se pare normal", declară o femeie care a reuşit să urce într-un troleu preaplin.

cluj blocat sir trolee accident memo aglomeratie cluj

În orele de vârf, dimineaţa între 6.30 şi 9, iar după-amiază între 12.30 şi 19, în trafic se află în jur de 70 de troleibuze, 170 de autobuze şi 17 tramvaie, conform CTP.

Strategia de trafic e din vorbe

L-am întrebat pe citymanagerul Gheorghe Surubaru, aflat în funcţie de aproape 3 luni, dar care a fost şi viceprimar timp de un mandat, deci ar fi trebuit să aibă temele făcute, care este strategia sa cu privire la traficul în municipiu, care sunt soluțiile pentru decongestionarea acestuia. Acesta a declarat cu seninătate că nu are un document, o strategie scrisă.

"Pentru fluidizarea traficului, în general, strategia este construirea de parkinguri în mai multe locuri, în centru şi în cartierele Clujului, continuarea construirii de benzi dedicate pentru transportul în comun, ca lumea să se deplaseze cu transportul în comun, ca lumea să utilizeze bicicletele, construirea de piste pentru biciclete, deci sunt mai multe soluţii de genul acesta.

În cazul în care se întâmplă accidente pe străzi înguste, cum este strada Memo, desigur că se blochează circulaţia şi nu ai variante pe unde să duci troleibuze, care se pot deplasa doar acolo unde au linii. Autobuzele, desigur, pot fi deviate. Dacă e un accident care necesită o intervenţie mai lungă, de mai multe ore, pot fi suplimentate cu autobuze, pe trasee deviate", ne informează citymanagerul.

"Strategia este compusă din mai multe proiecte, o parte în derulare şi o parte care vor fi implementate. Nu le am scrise. Când doriţi, punctual, cate una, pe rând, le putem "detaila" (sic!)." Strategiile "detailate" ni le va comunica citymanagerul, rând pe rând, pentru că îi vom solicita, punctual, acest lucru.

cluj blocat sir trolee accident memo aglomeratie cluj

Autorităţile sunt depăşite de situaţie

Şi, până la construirea parkingurilor în cartiere, primăria ridică gratuitatea la parcarea de la Sala Polivalentă, acolo unde îşi lăsau mulţi floresteni care lucrează în Cluj-Napoca autoturismele. Dacă vor dori să îşi lase tot acolo maşinile, taxa e de un leu pe oră, iar abonamentele vor fi introduse abia de anul viitor.

Prin urmare, decât să plătească peste 200 de lei pe lună, mulţi se vor încumeta să meargă mai departe cu maşinile. Spre centru.

Imaginile surprinse de zeci de clujeni în diferite momente ale zilei şi în diferite puncte din oraş înfăţişează puncte cheie complet blocate şi nici urmă de chipiu de poliţist. Iar ploaia aglomerează orasul mult peste capacitatea acestuia de absorbţie.

cluj blocat sir trolee accident memo aglomeratie cluj

Comentarii

Sorin conducăto...

13.10.2016 14:32

Se formează blocaje în trafic mai ales după ora 14 pt. Ca de la ora 14-16 și 19- 21 stopurile din piață Cipariu intersecție cu Calea Turzii nu mai sunt corelate și din aceasta cauza se blochează piața Cipariu și pe urma toate intersecțiile aferente și nimeni nu ia nici o masura

dan

13.10.2016 15:04

Ne si miram sa nu existe si un bou printre comentaci. Nici un material fara un muget prelung si dureros de atata lipsa de atentie din partea familiei, societatii.

Toyota

13.10.2016 15:38

Adevarul e ca Clujul a devenit din punctul de vedere al circulatiei la fel de dificil ca Bucurestiul. Orasul creste intr-un ritm nesuportat de modul in care a fost construit. De cand a inceput scoala si de cand au venit studentii, daca da o mica ploaie (care ii indeamna sa iasa cu masina si pe cei care in mod obisnuit iau troleul) circulatia devine de-a dreptul imposibila. Si sunt si ore la care fluxul de masini depaseste cu mult posibilitatea soselelor / semafoarelor de a asigura un flux normal. Am ras de noi Funar cand a zis ca ne trebuie metrou, dar azi vedem ca noi am fost nebunii cand am ras. E clar ca trebuie gandita o solutie subterana (metrou, tuneluri pt. masini care sa asigure trecerea pe sub intersectiile complicate) sau poduri + pasarele; solutii scumpe si complicate, dar mai devreme (sper!) sau mai tarziu tot vor trebui luate. Pana atunci ar trebui ca politia si primaria sa adapteze programul agentilor de politie / politie locala in asa fel incat sa fie agenti in toate intersectiile dificile la orele aglomerate. Daca cei mai multi agenti au program de la 7 la 15, la 16 abia raman cativa, de nu poti alege in care intersectie sa-i trimiti. Ar putea veni unii de la 7 la 15, altii de la 12 la 20.  Macar ar fi destui oameni care sa fluidizeze circulatia. N-as vrea sa fiu in locul lor la orele de maxima aglomeratie, dar ar asigura o circulatie ceva mai buna.

Dan

13.10.2016 17:17

Ne trebuie, multe ne trebuie. In tot timpul cat a fost Boc primar se puteau tot face metrouri, pasaje si multe altele. Dar romanii sunt impresionati de festivale si sotii tinute pe umeri la untold.  

Radu

13.10.2016 18:01

Surubaru asta vorbeste de biciclete cand e intrebat de solutia pentru traficul masinilor?? E pe alta planeta? Faceti ba centuri de ocolire!

patzitu'

13.10.2016 19:43

Despre proiectul de monorail deasupra Somesului, al profesorului Kelemen. din anii '80. mai stie cineva? Poate ar trebui luat in calcul.

Che Gargara

13.10.2016 22:33

Asa e! Romanii-s latini si le plac spectacolele. Mai ales cele de tip latino-american. Iar clujenii-s romani, cei mai multi. Le-a placut si cand a plans Base (bun spectacol!) si cand si-a serbat Ponta ziua de nastere pe stadion (super tare show!!!, Kim Ir Sen s-a rasucit in mormant sau mausoleu, ca nimeni nu stie unde e) si cand s-au zbantait la Untold. Cui ii trebuie sosele? viata-i frumoasa! totul e sa vrei sa o traiesti!

Adauga comentariu