Ultima Oră: Primăria avansează cu proiectul TRENULUI METROPOLITAN: studiul de pre-fezabilitate. Valoarea investiției este de peste 1 milion de euro

Primăria Cluj-Napoca avansează cu pași siguri în privința investiției promise în campania electorală, astfel încât trece de la stadiul declarațiilor pompieristice la etapa costisitoarelor studii pentru proiecte majore: tren metropolitan și metrou. Astfel, în prima ședință de Consiliu local din noul mandat al primarului Emil Boc, proiectul trenului metropolitan avnasează de la nivelul declarațiilor la cel al studiilor de pre-fezabilitate. 

Deși sistemul metropolitan de transport preconizat de administrația locală se presupune a fi unul „rapid”, potrivit hotărârii ce va fi aprobată în unanimitate în Consiliul local unde peneliștii clujeni dețin o majoritate extinsă alături de UDMR, realizarea investiției, care presupune fonduri și timp pentru studiile de pre-fezabilitate și studiile de fezabilitate, nu are nimic de-a face cu operativitatea și rapiditatea clamate de administrația locală. 

„Se aprobă STUDIUL DE PRE-FEZABILITATE pentru obiectivul de investiții „Tren Metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrală 1 de Metrou și Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții”, se arată în proiectul de hotărâre pe care membrii Consiliului local, în noua sa compenență, urmează să il voteze în ședința din 27 octombrie 2020. 

Valoarea totală e investiției este estimată la suma de 5.669.949,835 lei, adică aproape 1.200.000 de EURO. 

Lungimea traseului este de doar 14.40 km.

Sunt preconizate 14 stații.

Durata de implementare: 128 de luni, ceea ce înseamnă 10 ani și 6 luni pentru Tren Metropolitan și legătura dintre tren și magistrala 1 de Metrou.

Proiectare preliminară: 26 luni.

Proceduri de licitație: 18 luni.

Execuție lucrări: 84 luni.

 

 

Adauga comentariu