Uber îi atrage în capcana nerespectării unei hotărâri judecătoreşti pe tinerii creduli

Standul Uber din Iulius Mall îi ademeneşte pe tinerii posesori de autoturisme să se alăture "mişcării" oraşului Cluj-Napoca.

Pe masa fetelor care împart pliante în mall se află materiale publicitare adresate în special studenţilor care îşi doresc rotunjirea veniturilor şi intrarea într-o comunitate aparte, a transportatorilor de persoane "rapizi şi siguri".

Dar ceea ce nu spun pliantele e faptul că serviciile UBER sunt interzise în Cluj-Napoca printr-o hotărâre judecătorească, fără somaţie şi fără trecerea vreunui termen.

"Asociaţia de Monitorizare Taxi Transilvania, asociaţie care militează pentru respectarea legislaţiei în domeniul serviciului de taximetrie, îşi exprimă profundul dezacord cu mijloacele şi aroganţă cu care, o companie privată înţelege să respecte o sentinţa judecătorească şi legislaţia din domeniu. Dorim pe această cale să cale să reamintim membrilor asociaţiei că vom depune toate diligenţele legale în această speţă în colaborare cu Casă de Avocatură Campan&Timonea", e poziţia oficială a asociaţiei care a obţinut în instanţa interzicerea serviciilor Uber pe teritoriul oraşului.

Până şi primarul municipiului ia apărarea taximetriştilor şi spune că Uber face “concurenţă neloială”

“Explicaţia asta pe care o invocă cei de la Uber că este un sistem de car-sharing şi nu de taxi e greu de susţinut. Faptul că cineva cere să se respecte legea nu e un lucru rău. Legea trebuie respectată. Principala plângere a taximetriştilor, pe bună dreptate, este că fac concurenţă neloială. În timp ce taximetristul plăteşte tot felul de asigurări, taxe la primărie, ceilalţi nu plătesc nimic. Trebuie să ai egalitate de tratament în materie de taxe. Acest serviciu distorsionează piaţa. La Cluj, poliţiştii s-au mobilizat. E destul de dificil să îi prinzi în flagrant. Primăria nu acordă standuri de taxi pentru Uber, nu au niciun fel de aprobare. Acest joc de-a şoarecele şi pisica trebuie să înceteze. Eu cred că va urma o reglementare legislativă. La o analiză riguroasă nu sunt îndeplinite de către serviciul Uber prevederile din legea taximetriei. Şi ei trebuie să plătească taxele pe care le plătesc şi taximetriştii şi toată lumea va fi mulţumită”, a spus Boc.

Daca studenţii chiar îşi doresc sa lucreze, există job-uri legale pentru toate skillurile, voinţă să fie.

Comentarii

pugna

18.11.2016 15:40

Asa doar pentru ca Uberistii astia borati nu respecta legea si sunt atat de jegosi ca nici nu realizeaza ca incalca lege, eu personal voi boicota toate jegurile Uberiste pana cand vor respecta legea si vor plati ceea ce platesc si taximetristii.

Gelu

19.11.2016 00:40

Penibili Uberistii, cum se cramponeaza ei sa incalce legea!

Mircea

19.11.2016 00:58

sunt idioti care zic ca sa o dati dracului ca e exagerat deja. e exagerat sa respecti legea. si-au pus aia de la Uber divizia de idioti sa faca comentarii stupide.

Cineva

18.11.2016 23:56

In ordonanta presedintiala scrie ca e interzis ca uber sa efectueze transport public contra cost. Nu scrie nimic despre ride-sharing si nici despre transport privat. Daca cineva mai priceput binevoieste sa explice, ii multumesc anticipat.

Ionescu

20.11.2016 12:20

@CinevaStai ca iti explic eu:Ride-sharing este echivalentul americanizat al lui "ia-ma nene". Am un drum pana la Bucuresti si mataluta imi iesi in cale si ma rogi sa te iau cu mine. Acest lucru se poate face asteptand in drum pe Calea Turziei, facand cu mana la masini sau pe o platforma online ca la Bla-Bla Car. Cel care face ride-sharing nu iese pe strada special pentru tine. El are un drum pe directia pe care intamplator mergi tu.Transport privat = este echivalentul masinii cu sofer. Vine si te ia de acasa, te lasa la carciuma, te recupereaza, te duce la amanta, apoi la nevasta etc. Poate sa existe in cateva variante: varu' gigel pe care il angajezi sa te duca la Galati, soferul si masina firmei daca esti ceva boss, sau compania de limuzine de la care inchiriaza toti parvenitii sa se dea mari. Taxi - un fel de autobuz de o persoana. Activeaza in zone strict delimitate pentru care are licenta, de regula metropolitane, asteapta in standuri specializate ca si statiile de autobuz, are insemne speciale ca si autobuzele. Practic face parte din transportul public. Diferenta este ca nu are un traseu fix si pe parcursul cursei nu opreste sa ia alti pasageri. Capisci ?

anamaria

19.11.2016 00:37

Excelent! inseamna ca sunteti de acord cu eliberarea de noi licente in Cluj care sa poata acoperi nevoile din Cluj; pentru ca in Cluj stai cate 10 min la telefon ca sa ti se spuna ca nu exista taxiuri in zona; 

Marius

19.11.2016 00:45

Daca tot sunteti atat de impotriva UBER, de ce nu scrieti si de faptul ca ar trebui suplimentate numarul masinilor de TAXI din Cluj-Napoca? De multe ori comand masina si nu trimit niciuna pentru ca nu gasesc soferi care sa preia cursa. Asta cum vi se pare? Intrebati si pe altii de problema asta si dovediti ca sunteti echidistanti. Nu sunt pro UBER si nici contra. Imi doresc doar un transport cat mai civilizat in oras. Si onestitate. Numai bine la toti!

Mihai

19.11.2016 00:46
De ce nu ați trecut toți în masa la Uber ca sa nu mai plătiți taxe, ca acesta este motivul pe care îl tot invocati? Pentru ca acolo tariful e mai mic și rugăciunea cam inexistenta. Pentru cate curse pe zi dați bon? 1-2? Mai lasati-o balta cu taxele. Ca doar dacă nu v-ati fi agitat voi nu avea nimeni nimic cu ei și puteați lucra la ei fără atâtea taxe.

Nimeni

19.11.2016 13:47

   Nu mi se pare normal sa facă transport de persoane  doar anumite persoane ,cereți sa se elibereze autorizații de taximetrie pentru oricine dorește sa facă acest lucru , ca doar e democrație nu comunism si prea va credeți voi patroni si stăpâni al transportului din Cluj . Iar dacă vor fi locuri pentru toată lumea si tarifele vor scădea iar cine nu va face fata va renunța cum de fapt e in orice domeniu. Iar Pugna , cel ce se crede un fel de lider ar fi frumos sa își revizuiască vocabularul si sa nu se tot autocaracterizeze .

Ariel Ortega

19.11.2016 13:49

Nu e nevoie de mai multe taxiuri in Cluj Napoca ...chiar nu e nevoie .... pretul e prea mic pe km iar din cayza asta toti isi permit 7-8 lei va sa ii duca un taxi acasa ..... sunt foarte mari sanse ca de la anul pretul pe km sa se mareasca substantial ... prin urmare , dragi clujeni va promit ca nu veti mai avea probleme in a mai gasii un taxi ... cross my hurt ;-)

Adauga comentariu