Uber Bucuresti s-a mutat la Cluj. De data aceasta legea a fost aplicata: 4 soferi au fost amendati si au ramas fara placute de inmatriculare

Serviciul de ride sharing Uber nu a facut fata la Cluj pe durata festivalului Untold. Desi au fost adusi din Bucuresti 150 de soferi care sa asigure transportul festivalierilor, serviciul a fost un real esec pentru majoritatea celor care au vrut sa il foloseasca. Reactiile clujenilor au fost impartite. Printre nemultumirile clientilor a fost numarul mic de masini in oras precum si caracterul ilegal al serviciului.

Scandal financiar. Clientilor le-au fost sustrasi din cont mai multi bani decat cursa

Primele nereguli in legatura cu serviciul UBER au aparut acum 3 zile, cand mai multi clienti au acuzat ca din conturi le-au fost sustrasi mai multi bani decat ar fi costat cursa. Practica, desi ilegala, e des intalnita in cazul serviciilor bancare din Romania. Pe scurt, clientul primeste o factura cu suma pe care o are de plata in urma serviciului. Ulterior, bancile umfla pretul final si sustrag bani din conturile clientilor pentru tranzactionare.

"Problema este ca utilizatorul UBER primeste o factura pentru o suma mai mica decat cea decontata de fapt din contul sau in tranzactia respectiva. Suma in plus reprezinta de fapt costuri ale tranzactiei valutare operata de banca pe motiv ca UBER deconteaza euro si nu lei. Insa banii luati in plus de banci nu se duc la UBER, ci raman la banci, ingrosand veniturile acestora din tranzactiile valutare", mentioneaza reporterii clujcapitala.ro.

Ulterior, oficialii UBER Romania au incercat sa se spele pe maini si se pare ca experimentul Cluj-Napoca a fost o reusita. Acestia au mentionat ca colaboreaza cu un procesator global ce efectueaza intotdeauna cererile de plata in moneda locala iar vina ar fi a bancilor care raspund cererii de plata in euro, desi cererea e transmisa in lei. in plus, din pozitia oficiala a acestora reiese faptul ca sumele de bani provenite din tranzactionare nu ajung la Uber ci la banci.

Politistii de la rutiera ii trimit pe cei care indraznesc sa sesizeze masinile UBER, sa plimbe ursul. Intre timp, Emil Boc se lauda pe Facebook ca a dispus politiei locale sa verifice masinile UBER

Scandalul UBER a inceput inca din prima zi cand au ajuns la Cluj primii soferi din Bucuresti. Initial, disputa a inceput in mediul online pentru ca ulterior sa se mute in strada. Acum doua zile, un cetatean ii reamintea lui Emil Boc, pe pagina sa personala de socializare, ca a promis ca nu va permite intrarea UBER in Cluj. Ulterior, Emil Boc a declarat ca nu sustine acest serviciu, dar ca, din pacate, nu are temei legal sa il interzica. Oare in cazul acesta Emil Boc e doar prost informat sau incearca sa se disculpe?

boc declaratii uber

"Din nefericire nu au nevoie de autorizatie de la Primarie. Trebuie reglementat prin lege sau decizie nationala functionarea/nefunctionarea lor la nivel national"

Ceea ce nu stia edilul Emil Boc, probabil din prea mult entuziasm, avand in vedere ca a petrecut la Untold pana dimineata, e ca acum doua luni Presedintele Iohannis a promulgat noua lege a taximetriei in care se stipuleaza clar ca este interzis transportul public de persoane contra cost, daca soferii nu detin autorizatie de taxi. O alta minciunica marca Boc a venit in data de 6 august cand acesta a precizat ca a dispus politiei locale sa faca verificari in cazul masinilor UBER

"Am dispus politiei locale sa verifice toate standurile de taxi sau locuri importante pentru a sanctiona", a scris edilul pe Facebook.

Mai mult, acesta a incurajat cetatenii sa trimita catre Primarie si Politia locala, toate numerele de inmatriculare ale masinilor despre care se stie ca ar functiona in regim de taxi ilegal. Cu toate acestea, a incurajat degeaba pentru ca in fapt, persoanele care au incercat sa sesizeze serviciul UBER s-au lovit de indolenta politiei locale

Reactia politiei: "Mars de aici pana ti-e bine"

"Ne agitam degeaba. Un politist de la rutiera mi-a spus ca au primit ordin sa lase in pace masinile UBER", a declarat un cetatean pe pagina de Facebook a Primarului.

boc declaratii uber

In cazul de fata, ne lovim de o neconcordanta in declaratii. Pe de o parte Emil Boc declara ca a dispus politiei locale sa faca verificari, pe de alta parte, politia spune ca s-a primit intr-adevar un ordin, dar exact opus, in sensul ca acestia nu au fost lasati sa verifice masinile UBER. Sa intelegem de aici ca Politia Locala face ce vrea sau ca, in fapt, edilul doar a declarat de dragul de a declara, ca situatia e sub control?

PNL-isti de mare vaza, actori locali si oameni de vaza sustin UBER

bildea uber

Printre marii sustinatori ai serviciului ilegal de taximetrie se numara si Bildea Ioan, fost consilier local care inca de cand s-a lansat zvonul ca UBER va veni in Cluj a sustinut aceasta idee. Dupa ce acum cateva luni se certa ca la usa cortului cu taximetristii care, pe buna dreptate, declarau ca acest serviciu ilegal le ia painea de la gura, recent, acesta a inceput sa faca lobby pentru UBER. Mai mult, printre sustinatorii UBER se afla si Tudor Giurgiu, presedintele TIFF, care a fost primul client al UBER in Cluj si care a sustinut, cu nonsalanta, ca foloseste acest serviciu ori de cate ori are ocazia.

A inceput razboiul taximetristilor

Taximetristii clujeni au demonstrat in ultimele zile ca nu vor sta deoparte si nu vor permite ca un serviciu cu caracter ilegal sa ii duca la sapa de lemn. Pentru ca sustinerea administratiei locale lipseste cu desavarsire, acestia au decis sa isi faca singuri dreptate, apeland la orice tehnica pentru ca soferii UBER sa ajunga pe mana politistilor locali. In sensul acesta, mai multi taximetristi au organizat recent flagrante in urma carora 4 soferi UBER deja au fost amendati si au ramas fara placute de inmatriculare. Mai mult, taximetristii declara ca nu se vor opri aici si ca sunt abia la inceput. Desigur, nu au lipsit nici schimburile dure de replici asa incat, acum asistam la un real razboi UBER-taximetristi. Ramane de vazut cine va castiga aceasta lupta, in speranta ca din acest razboi legea va avea cel mai mult de castigat.

Unul dintre soferii UBER, vizibil deranjat de actiunile taximetristilor de ieri, a amenintat cu faptul ca lupta taximetristilor e in van si ca peste cateva zile la Cluj vor mai veni aproximativ 200 de soferi. De asemenea, in timpul festivalului Untold, potrivit soferilor UBER, la Cluj au venit in jur de 150 de soferi din Bucuresti.

UBER le plateste soferilor din Bucuresti cate 700 de lei de caciula plus cazare, numai sa vina in Cluj

E disperare mare la nivelul companiei UBER. Cei 150 de soferi care au venit din Bucuresti pe perioada festivalului au primit de la UBER cate 700 de lei numai sa vina. Mai mult, acestia au fost cazati din banii companiei la marginea orasului, in Salicea si alte comune. Ceea ce nu stiu soferii din Bucuresti e, ca odata ajunsi in Cluj, risca amenzi de pana la 5.000 de lei, plus confiscarea placutelor de inmatriculare. Ca se merita sau nu 700 de lei pentru o amenda de 5.000 de lei, asta doar soferii UBER pot sa o stie. (conform portalului Cluj Just, amenzile au fost in valoare de cate 25.000 de lei pentru fiecare din cei 4 soferi)

masina uber


"Un baiat in timp ce faceam cursa cu el s-a laudat ca o facut peste 30 de milioane de lei vechi in 3 zile. Si taximetristii Clujeni or stat si or somat si i-au carat pe betivi dimineata. Bine ca domnul Boc ii cu goana dupa capra", a declarat un taximterist pentru Ziar de Cluj.

"Din cate stiu eu, au fost sanctionati 4 soferi, conform legii 38, art 58, alin. 2 care stipuleaza faptul ca: "transpotul de persoane se efectueaza cu taximetre. Multumim politiei Cluj-Napoca pentru celeritate si implicarea de care a dat dovada azi-noapte", a declarat si vicepresedintele Sindicatului Taximetristilor din Cluj, Pugna Ioan. 

Azi-noapte, mai multi taximetristi s-au revoltat de faptul ca cei de la Uber le-au luat pana si locurile din standuri, asa incat au demarat o actiune prin care acestia sa fie trasi la raspundere. In final, 4 soferi au fost amendati cu cate 5.000 de lei fiecare iar placutele de inmatriculeare le-au fost confiscate. Unul dintre taximetristii clujeni a povestit pentru Ziar de Cluj cum s-a intamplat tot.

"Cei de la Opera Maghiara au inceput sa faca taximetrie pe bune, adica se incarcau si la clanta, ceea ce contravine grav legilor. Ei luau oameni de pe strada pentru ca aplicatia lor permite sa calculeze distanta, dar faceau chestia asta cu 20 de lei. Au venit baietii de la rutiera sa ne spuna sa nu facem scandal. I-am lasat sa plece cu clientii si i-am blocat la Sigma. Pe drum, soferul a sunat la 112. S-a bagat intre echipajele de politie si le-a spus politistilor ca ii agresam. Am fost 10 masini acolo si le-am spus ca domnul face transport ilegal de persoane, la care soferul a recunoscut. Intre timp au mai venit trei la sectie. Soferii si-au sunat avocatii, au spus ca nu au drept sa ii amendeze, unii ca nu coboara din masina, ca nu au dreptul sa le ia placutele etc.  Azi-noapte, la ora 3, cand era scandalul in toi, serviciul era suspendat pe Cluj. S-au anuntat intre ei, nu mai aveai unde chema masini. Astia din Bucuresti le dau 700 de lei si au platita cazarea, prin Salicea, prin mai multe locatii, is 150 in total. E un efort pentru Uber sa le gaseasca cazare de Untold. Vinerea ce vine o sa mai vina in jur de 200 ca sa sustina serviciul, cel putin asa au declarat soferii UBER. Momentan, serviciul e suspendat la Cluj. Cu politia a fost mai greu, initial nu au vrut sa se implice. Au mai fost persoane care au vrut sa sune la politie, iar cei de la sectia 4 nu au vrut sa faca nimic, au spus ca nu se baga. Ulterior, noua ne-a spus politia ca trebuia sa facem o actiune. Suntem platitori de taxe, functionam regulamentar, nu avem standuri, suntem alungati de peste tot, platim cupola, RCA, taxe, ITP la 6 luni si vine UBER-ul din Bucuresti si se lauda ca o facut cate 30 de milioane. Mai mult, sunt nereguli grave cu cei de la UBER. Serviciul contravine cu faptul ca ei spun ca fac "rent a car" cu sofer. Nici traseul nu-i prestabilit, asa cum spun cei de la Uber, ca transportul se face pe un traseu prestabilit si imparte masina cu soferul. Ce sa imparta masina cu soferul cand masina a fost la dispozitia noastra, nu a soferului? Cand faci ride sharing asta inseamna, ca te duci unde are soferul drum", a declarat taximetristul pentru Ziar de Cluj.

tarif uber

In momentul de fata UBER continua sa functioneze bine merci, asta chiar daca, acum cateva minute, serviciul era indisponibil. Mai mult, ca o ironie a sortii, pentru ca numarul de comenzi e foarte mare, a fost implementat tariful dinamic mai scump de 2 ori decat tariful normal.

Comentarii

Adriana

09.08.2016 09:11

In alt articol de astzi ati scris ca serviciile de taximetrie nu au facut fata. Corect ar fi fost sa scrieti "ca de obieci nu au facut fata". Daca ploua, daca ninge, daca e dupa masa, nu mai gasesti taxi. Autorizatiile in numar limitat pentru taximetre intr-un oras cu 100.000 studenti + turisti limiteaza numarul de taxiuri la un nivel total insuficient pentru Cluj. Se cumpara licentele de taxiuri cu mii de euro (eea ce arata ca e un serviciu profitabil daca merita sa investesti 16.000-18.000 euro asa cum povestesc taximetristii mai noi). Cel mai mare tarif pentru servicii care de multe ori lasa de dorit. Si de multe ori nu au taxiuri. Militati pentru aplicarea legii, foarte bine, dar in momentul de fata firmele de taxiuri reprezinta un monopol sustinut de primarie. Toate firmele de taxi au acelasi tarif... Consiliul Concurentei se uita in alta parte? Boc se lauda ca nu autorizeaza Uber dar ce face pentru rezolvarea problemei?  

Adauga comentariu