Trucuri alimentare pentru sclavii rontaitului

Sa tinem in permanenta in frigider branza de vaci degresata (0-20 %), iaurturi naturale degresate, cruditati, oua, sunca, branza degrersata, carne slaba sau peste prajit.


Sa ne facem timp sa luam mese complete si regulate. Sa formam reflexul de a manca la ore fixe pentru a ne impune o disciplina alimentara. Sa ne tinem sub control impulsurile sau accesele violente de foame din cauza carora mancam intruna. Sa incercam sa determinam cauzele aparitiei acestui obicei pentru a-l combate (mancare insuficienta la masa precedenta, stres) si a-l elimina definitiv dupa terminarea regimului de slabire. La fel, sa ne amintim ca foamea este taiata cel mai bine de produse naturale (oua, branza de vaci, infuzii de plante, apa).


Intre mese, mai ales in cazul in care ni se face foame, sa luam o mica gustare pentru a preveni abaterile sau excesele care pot aparea la masa urmatoare. Sa consumam branza de vaci sau cruditati fara restrictie. Intre mese, mai putem bea o cana de ceai, o cafea usoara sau, si mai bine, o infuzie pe baza de plante aromatice. Sa ne asezam la masa cat timp luam aceasta gustare, mestecand bine alimentele.


Sa ne golim dulapurile si frigidere de gustari dulci sau grase. Cele ale copiilor vor fi tinute “sub cheie”, sub observatie stricta de catre ei si numai pentru ei. Este un exercitiu de responsabilitate interesant pentru educatia lor nutritionala.


Sa nu uitam ca nu exista limita cantitativa pentru alimentele premise. Nu trebuie sa ne temem sa mancam destul in timpul mesei, pentru a nu cadea in pacatul rontaitului (ciugulitului) obisnuit! Sa ne taiem pofta de mancare inca inainte de a ne fi foame!


Sa nu rontaim masinal, de pilda, in fata televizorului, a computerului sau cind conducem. Sa incercam sa ne implicam activ, cu trupul si cu mintea, in fiecare moment al zilei in tot ceea ce facem.


Sa nu sarim vreo masa, caci, pentru a nu ne simti slabiti in timpul zilei, suntem tentati sa luam mici gustari nepotrivite programului nostru de slabire.


Sa reintroducem produsele care contin amidon la unele mese, mai ales la pranz, deoarece ele contin zaharuri lente care ne feresc de accesele violente de foame intre mese. Produsele care contin amidon reprezinta cele mai inedite mijloace de a taia foamea, cu conditia sa fie consumate la pranz, moderat si nu in fiecare zi.


Pentru a nu ceda tentatiilor, in momentul in care simtim ca ne slabeste vointa, sa ne ocupam mainile si mintea cu ceva: sa scriem prietenilor, sa scriem in jurnalul alimentar, sa facem comentarii in albumul cu fotografiile din ultima calatorie. Pictura, broderia sau orice alt lucru manual sunt, de asemenea, demne de luat in consideratie. Sa iesim la o plimbare pentru a ne aerisi mintea. Sau sa ne admiram in oglinda primele rezultate ale regimului pe care il parcurgem pentru a ne motiva mai bine.


Daca “rontaitul” reprezinta de fapt un mijloc de a scapa de stresul zilnic, de ce sa ne acordam din cand in cand cate o mica pauza cu o gustare saraca, continand alimente premise si usor de transportat, la birou de exemplu (un iaurt natural, un baton de cereale).


Trucul este sa mancam atunci cand nu ne este foame, pentru ca aceste momente sunt singurele pe care le putem controla. Deci, daca ne e sau nu foame, trebuie sa ne impunem sa ne asezam la masa la momentul oportun. Ideal este sa o luam inaintea foamei.


Sa preferam un fruct intreg unui suc de fructe, chiar facut in casa. Sucul de fructe nu da satietate si furnizeaza doar zaharuri – sigur, pe langa apa – si mai ales vitamine. In schimb, fructele consumate intregi dau aceasta senzatie de satietate gratie aportului suplimentar de pulpa si fibre (acestea din urma limitand, de astfel, absorbtia rapida a zaharurilor din fructe).


Daca simtim o senzatie violenta de foame, sa nu mancam in nici un caz zahar si produse echivalente sau derivate (produse de patiserie, cofetarie, ciocolata, bomboane). Intr-adevar, pe langa faptul ca ne dezechilibreaza ratia, acestea provoaca o “inundatie” de insulina in corp, favorizand stocarea zaharului in exces sub forma de grasimi de rezerva. Cea de-a treia consecinta nefasta este scaderea nivelului de zahar in sange si, implicit, aparitia senzatiei de foame.


Cu o anumita doza de autocontrol in primele zile, poftele sau tentatiile pot sa dispara complet in 2-3 saptamani, mai ales daca se propune o activitate de substitutie. Sa inlocuim deci progresiv gustarile sau eventualele impulsuri alimentare cu sedinte de refacere a formei (exercitii fizice, de respiratie, de relaxare). Unele dintre acestea se pot realiza chiar si la birou in pauzele de lucru.


Sa refuzam in mod sistematic alimentele aduse de colegii de lucru. Ne revine sarcina de a gasi un pretext politicos si adaptat situatiei. La inceput va fi mai greu, apoi acestia vor inceta sa ne mai faca oferte.


Sa punem pe dulapurile “sensibile” (cu alimente interzise regimului nostru de slabire o fotografie a noastra sau o fotocopie dupa lista cu alegerile alimentare si caloriile corespunzatoare celor care se afla) in dulap, sau un “sens interzis”, asemanator indicatorului rutier, sau, si mai bine, dictonul care se refera la rontait: “10 secunde in gura, 1 ora in stomac, toata viata pe talie”.


La fiecare tentativa depasita, sa punem intr-o pusculita banii care ar fi fost cheltuiti. Cu banii economisiti, sa cumparam un cadou sau sa mergem la un specatcol de cinema.


Sportul este, contrar ideilor preconcepute, un mijloc natural de a taia foamea, pentru ca efortul fizic provoaca secretia unei substante “glico-peptidice” care actioneaza asupra creierului si care miscoreaza stimularea centrului foamei, favorizandu-l pe cel al setei.


Sa ne alcatuim meniul din timp si sa-l respectam pentru a rezista mai usor momentului impulsiv al foamei. Sa ne amintim momentele propice “rontaitului” si sa pregatim ceva ca substitutie. Sa invatam sa ne concentram asupra altor lucruri cand vine momentul foamei…


Adauga comentariu