Transportul public “pe bani mărunți”: peste 50.000 de euro pentru câteva autobuze second-hand

Compania de Transport Public din Cluj-Napoca a început ”vânătoarea” pentru autobuzele second-hand. Clujenii merită ce e mai bun, iată de ce, de la 1 octombrie 2018, prețul abonamentelor și biletelor va crește considerabil. Pentru că, nu-i așa, pentru publicul neștiutor, transportul nepoluant reprezintă o ”realizare” de-a primarului Emil Boc. Dar printre achizițiile fantomatice ale CTP, condusă de Liviu Neag de pe vremea lui Ceaușescu, se numără și autobuze de mână a doua.

CITEȘTE ȘISolaris va livra autobuze Clujului. Ce e DIFERIT că firma SOLARIS devine noua firmă ”de casă” a Primăriei? 

Deocamdată, în parcul auto al Companiei de Transport Public figurează 4 tramvaie, 40 de autobuze articulate, 10 nearticulate, 11 autobuze electrice și 20 de troleibuze. Iar din anul 2025, Emil Boc promite, în stilul său caracteristic, o flotă auto nepoluantă care va circula pe străzile din Cluj.

Până atunci însă, prin centrul orașului pot fi urmărite câteva autobuze electrice, iar spre cartierele mărginașe, hârburile obosite circulă nestingherite, fără a intra în vizorul administrației locale.


Pe de-o parte – transport nepoluant, pe de alta – hârburi pe roți.

 

CITEȘTE ȘI: Autobuze depășite pe străzile “europene” din Cluj. CTP vă dorește călătorie plăcută în trecut, pe bani mai mulți VIDEO

 

În paralel cu transportul ”eco”, CTP Cluj-Napoca cumpără, din nou, autobuze second-hand.

O licitație de achiziție prin procedură simplificată arată că CTP va plăti 257.232 de lei, peste 50.000 de euro, pentru a cumpăra trei autobuze scurte.

Iar aceste operațiuni, mai mult sau mai puțin transparente, au loc cu aproximativ 3 luni înainte de sosirea celor 60 de autobuze Mercedes și a altor 10 autobuze articulate.

Licitația a fost câștigată de Omnibuscenter SRL, o firmă din Sibiu coordonată de Braune Stephan Max Johannes. Neamțul, cu cetățenie română din 2001, a fost partener de afaceri cu un fost vicepreședinte al Consiliului Județean Cluj, Horațiu Liviu Cătărig. 

În sedința de Consiliu local de la începutul lunii august, Liviu Neag afirma că transportul public ”nu mai poate fi făcut pe bani mărunți”.

CITEȘTE ȘI: Transportul Public pe “bani mărunți”. Apărarea lui Neag

Iată de ce, tarifele CTP vor deveni mai mari de la 1 octombrie, iar banii alocați de municipalitate pentru acoperirea găurilor din interiorul companiei conduse de Neag, vor continua să curgă.

Pentru că, până la urmă, despre confortul clujenilor, Emil Boc nu prea mai este interesat. Doar din spatele microfonului acesta poate să își afirme grija pentru comunitatea urbei clujene.

De fapt, clujenii sunt buni de plată tocmai pentru a acoperi proasta administrare a orașului sau a Companiei de Transport Public.

50.000 de euro pentru alte câteva autobuse folosite – și această hotărâre ”asumată” de municipalitate poate fi plătită de clujeni.

CITESTE SITaximetriştii au solicitat majorarea tarifelor, dar pentru ei nu s-au scumpit combustibilii și nici nu s-a schimbat cursul valutar. Numai pentru Neag. Așa că municipalitatea a scumpit biletele și abonamentele de autobuz

 

 

 

Adauga comentariu