Transportul public a ajuns la fundul sacului: Neag a scos controlorii pe teren, iar Emil Boc peticește gaura CTP cu 100.000 €

Compania de Transport Public, coordonată din vremuri imemoriale de către Liviu Neag, a ajuns iar la fundul sacului. Asta pare a fi și explicația pentru care CTP și-a scos controlorii pe teren, prin autobuze, să aplice cât mai multe amenzi. Iar pentru a reface vistieria Companiei de Transport, echipele de controlori nu și-au luat și hamurile cu camera video, promise de Neag acum doi ani și rămase doar poveste. 

CITEȘTE ȘIUnde sunt camerele video cu care au fost dotați controlorii CTP anul trecut? Și cum pot fi evitate controversele cu călătorii

Dar banul gros vine direct din bugetul local: pe lângă cei 9.500.015 lei – adică 2 milioane de euro -  alocate de Primărie Companiei de Transport Public în ianuarie 2019, acum directorul CTP a solicitat suplimentarea subvenției cu suma de 440.650 lei, adică încă aproape 100.000 de euro. 

CITEȘTE ȘI2 milioane de euro pentru Compania de Transport Public și organizațiile studențești-tampon. Cum motivează CTP această sumă?

Cele două milioane de euro inițiale, alocate de Emil Boc prin votul unanim al aleșilor locali, au ajuns doar până în octombrie 2019. 

Iar pentru noiembrie și decembrie, Neag a întins mâna către Primărie.

Din inițiativa primarului, subvenția către CTP va fi suplimentată cu cca 100.000 de euro. 

Acum, consilierii locali vor vota în unanimitate un proiect de hotărâre care modifică hotărârea Consiliului Local din ianuarie 2019 tocmai pentru a putea face posibilă suplimentarea subvenției cu încă 100.000 de euro. 


E clar, da? 

C-o mână, din buzunarul clujenilor, prin intermediul amenzilor.

Cu alta, din bugetul public, tot al clujenilor, după suplimentarea subvenției.

Iar observațiile de bun-simț făcute de Ziar de Cluj în ianuarie 2019 au fost confirmate acum: nici Primăria, nici Compania de Transport Public, nu au făcut o analiză pentru a specifica costurile reale per elev/student.

În nota de fundamentare este susținută doar ideea generală conform căreia, aceste subvenții reprezintă ”o formă de sprijin pentru familiile tinerilor aflați la studii, iar efectele sociale ar fi benefice”.

Atât. 

Acum, pe final de an, Liviu Neag s-a trezit că numărul elevilor/studenților care solicită gratuitate pentru transportul public este mai mare, în creștere, altul decât socotelile făcute după ureche.

Dar cum administrația Boc nu are suficienți specialiști pe chestiuni financiare, n-a stat prea mult pe gânduri pentru a socoti costurile reale ale acestor subvenții, ci a dat cu mână largă încă 100.000 de euro. 

Mocangeală. 

De fapt, acești bani publici trec în mod obligatoriu prin conturile organizațiilor care intermediază, prin cardurile pe care le emit, eliberarea abonamentelor de călătorie pentru transportul în comun.

În hotărâre se susține că eliberarea abonamentelor de călătorie prin aceste organizații-filtru ar fluidiza însuși procesul de eliberare al acestora și ar preveni o posibilă fraudă a acestor facilități fiscale. 

Ce reprezintă, de fapt, aceste organizații sprijinite de primărie? Din păcate, asistăm la acordarea unor sume exorbitante – bani publici – în mod nejustificat, în mod preferențial, unor organizații pentru servicii insuficient specificate și deloc justificate.

 

 

sursa foto: emilboc/paginapersonaladefacebook

Adauga comentariu