Traficul din Brâncuși este paralizat. Ce soluție au găsit „specialiștii” din Primărie?

Odată cu începutul noului an școlar, traficul de pe strada Constantin Brâncuși a fost paralizat: la intersecția străzilor Borhanci, Romul Ladea și Fagului un agent rutier dirijează traficul câteva ore bune pentru a-i scoate pe șoferi din încurcătură. Altfel, poți sta pe loc minute în șir până vei putea să te urnești din loc. Aici, din păcate, până și cunoștințele dobândite la școala de șoferi se dovedesc inutile întrucât oricând un alt conducător auto poate demara de pe loc, iar riscul de accidente este la ordinea zilei. 

blocaj strada Fagului

Întrucât alte soluții din partea administrației locale clujene nu sunt vizibilie la orizont -  chiar dacă aici doarme pe ea o întreagă comisie, reunită în cadrul Serviciului Siguranța Circulației, aceiași specialiști care încă „analizează” cum să introducă benzile dedicate pentru autobus pe Calea Moților sau cum să ciuntească trotuarele pentru a mai face două benzi în plus pe aceeași stradă, doar că „analiza” durează de mai bine de o jumătate de an – comisia privind siguranța circulației trudește zi-lumină pentru a extinde strada Fagului. Deocamdată nu au făcut decât să „planteze” un agent rutier care să dirijeze traficul. 

CITEȘTE ȘI: Benzi suplimentare pentru transportul public și trotuare ciuntite. De ce se „opune” Emil Boc?

Calea Mănăștur se lărgește deja de doi ani. Deocamdată se va extinde cu o dezbatere publică

Altfel, situația dezastruoasă a traficului de pe Brâncuși, cauzată în bună măsură de blocajul de pe Fagului-Borhanci-Romul Ladea este la nivel de identificare a soluțiilor, de ani de zile. 

CITEȘTE ȘIStrada ROMUL LADEA. Acolo unde se termină civilizația, începe marea căpătuială FOTO

În luna iunie 2019, localnicii din această zonă deveneau „martorii” fără voie ai unei inițiative legislative lansate de către deputatul clujean Sorin Moldovan: cutiile poștale ale clujenilor erau împânzite cu pliante electorale din care aflau că supralărigrea și modernizarea străzilor Brâncuși și Borhanci bate la ușă:

blocaj strada Borhanci

blocaj strada Constantin Brâncuși

CITEȘTE ȘI: Cetățenii, „martorii” unei inițiative legislative. Străzile Borhanci și Brâncuși se extind cu reclamă post-electorală 

„În urma colaborării cu Primăria Cluj-Napoca, am depus o inițiativă legislativă pentru transmiterea unor imobile-terenuri, din domeniul public al statului român și administrarea Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară Cluj-Napoca, în proprietatea publică a Muncipiului Cluj-Napoca pentru supralărgirea și modernizarea străzilor Constantin Brâncuși-Brohanciului, în vederea asigurării unui trafic fluent în zonă”, se arată în pliantul care atesta că locuitorii din zonă nu mai au scăpare: modernizarea străzii Borhanciului va începe de pe-o zi pe alta. 

La aproape 4 luni distanță, despre acest proiect măreț nu se mai aude nimic. Pare-se că și deputatului clujean Sorin Moldovan i s-a urât de această inițiativă.

sursa foto: sorinmoldovan/paginapersonaladefacebook

În plus, tema nu e deloc nouă, iar povestea pe care Emil Boc o tot spune de câțiva ani este aceeași:

Guvernul României este responsabil de eșecul acestui proiect, executiv ce nu vrea să dea în administrarea municipiului Cluj-Napoca această stradă, Borhanci. 

Culmea, pe această stradă cu un statut incert, președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Păunel Tișe, vrea să realizeze Spitalul Pediatric Monobloc. 

CITEȘTE ȘI: AICI va construi Alin Tișe Spitalul Monobloc. BORHANCI: imagini dintr-un cartier uitat FOTO&VIDEO

Încă din februarie 2019 Păunel Tișe susținea public că în zona Borhanci, sufocată de trafic și incompetență, va realiza demararea construcției Spitalului Monobloc.

Terenul viitorului spital are acces la străzile Borhanci și Sopor, blocate din cauza traficului, dar va avea legături şi cu Centura Vâlcele-Apahida și cu Centura Metropolitană a Clujului, inexistentă. 

Despre parcursul legislativ de lărgire a acestei străzi nu are rost să discutăm. Iar rezultatele se lasă așteptate. Însemnat rămâne faptul că Sorin Moldovan i-a luat drept „martori” pe cetățenii din zona Borhanci: a fost depusă o inițiativă legislativă.

Localnicii din zona Borhanci așteaptă mai bine de 4 ani construirea unui sens giratoriu și extinderea străzii Brâncuși. 

O altă poveste electorală se referă la strada Fagului. Spre finalul lunii august, municipalitatea clujeană lansase o achiziție, atenție!, Ridicare topografică executată cu drona, pentru amplasamentul str Fagului, în valoare de 5.900 de lei.

Rezultatele acestei ridicări topografice, probabil, sunt încă studiate de către „specialiștii” Primăriei Cluj-Napoca. 

Dincolo de orice, strada Fagului rămâne neschimbată până la finalizarea lucrărilor de lărgire a unei alte străzi transformate în șantier – strada Bună Ziua.

„Deocamdată ne concetrăm pe lucrările de lărgire a străzii Bună Ziua, aflate în plină desfășurare. Pe Fagului este prea puțin probabil că putem să efectuăm o lărgire pentru că ar implica să dărâmăm blocuri. Vrem să terminăm Bună Ziua și traficul din zonă să reintre în normal. Fagului rămâne deocamdată ca până acum”, declarase recent viceprimarul Dan Tarcea, citat de actualdecluj. 

Prin urmare, singura soluție de moment la care au recurs specialiștii din Primărie se rezumă la dirijarea traficului din zonă. O soluție ce se va dovedi a fi, din păcate, de durată. 

Până la încheierea lucrărilor de extindere a străzii Bună Ziua nu pot fi operate alte modificărin în zona Fagului-Borhanci-Brâncuși.

Doar că, cel mai probabil, odată cu finalizarea modernizării străzii Bună Ziua, blocajul din zona Brâncuși va deveni total: 

„În primul rând această lucrare nu va rezolva aglomeratia de pe artera Bună Ziua. Lărgirea se face din calea Turzii până la intersecția cu Fagului unde se va forma efectul de pâlnie pentru că se continuă cu doar o bandă de circulație pe sens. Cine are ochi poate să observe că exact acolo se formează ambuteiaj atât dimineața cât si seara. Singura diferență că se mută coada de mașini de pe un sens pe celalalt”, nota Elek Levente în iulie 2019.

CITEȘTE ȘI: USR Cluj s-a săturat de minciunile lui Emil Boc: „A început marea prosteală”

În acest context, agentul rutier poate dirija traficul mult și bine: Borhanciul nu ne aparține, Fagului nu poate fi extinsă până la finalizarea lucrărilor de pe strada Bună Ziua. Și nici nu va fi modernizată prea curând. Strada Romul Ladea este dincolo de orice închipuire și, de fapt, nici nu face parte de-a binelea din orașul de cinci stele, Cluj-Napoca. Localnicii n-au decât să mai aștepte 4 ani, cu autoturismele blocate în trafic. 

Adauga comentariu