Tinerele bloggerite de fashion si beauty ale Clujului. Povestea celor mai urmarite aparitii din “valul doi” al blogosferei

Sunt la curent cu tot ce apare nou in moda, sunt primele care incearca fiecare piesa revolutionara si isi seduc publicul cu articole ametitoare despre noi trenduri si produse. Tinerele bloggerite ale Clujului aduc un suflu proaspat nu doar in blogosfera, ci si pe Facebook, Instagram si YouTube si traiesc evolutia modei pe propria piele. Chiar daca un concept ca piata de fashion nu e clar pentru toata lumea.

In mediul virtual, fiecare dintre fetele din zona fashion sau beauty din noua generatie de la Cluj are un nume ravasitor, numele pe care l-au ales pentru paginile de Internet. Nu urmaresc neaparat un trafic uimitor, dar si-au facut intr-un an, doi sute si mii de followers pe canalele cu pricina. Fiecare articol e comentat si ras-comentat si fiecare fotografie pe care o posteaza e o aparitie. 

The Indie Chase, blogul femeii independente

Madalina Merca este autoarea blogului http://indiechase.com/.

“Totul s-a nascut din pura pasiune pentru blogging, din dorinta de a socializa altfel. Pe blog am inceput sa descriu stilul meu de viata, sa vorbesc despre tinutele care le port de zi cu zi, despre evenimentele dragute care se petrec in Cluj si la care iau parte, urmand sa il dezvolt pe parcurs intr-un blog de street-style, de moda, totul sub numele concept de INDIE CHASE. Pentru cei care nu inteleg prea bine ce inseamna #indiechase, termenii conceptului s-au nascut de la ideea statutului de femeie independenta, un statut vanat de femeile din ziua de azi, in general”, a marturisit ea.

Totul a inceput in primul an de facultate, cand Madalina era proaspata studenta. 

“Nu aveam un job sau o alta ocupatie activa in afara de facultatea in acel moment. Tin minte ca primele subiecte abordate vorbeau despre acomodarea mea intr-un oras nou, intr-o locuinta diferita, intre oameni necunoscuti si frumosi. Vorbeam despre iesiri la film, despre plimbari in parc, despre terase noi incercate de mine, despre oamenii pe care ii cunosteam si care frecvent apareau in pozele de pe blog”, isi aminteste tanara.

Despre publicul-tinta al paginii sale de Internet, spune ca e vorba de persoanele care sunt pe aceeasi lungime de unda cu ea. Nu urmareste un trafic mare, ci atragerea unui public de calitate. 

“Sunt implicata in foarte multe proiecte, care devin din ce in ce mai interactive si antrenante. Consider ca am publicul care mi-l doresc si care evolueaza o data cu mine. Pentru mine, cititorul este pe primul loc, iar apoi cifrele”, precizeaza ea.

Intrebata despre felul in care vede piata de fashion de la Cluj, in acest moment, Madalina Merca are un raspuns suprinzator:

“Vrei sa zici ca la Cluj sunt tarani care fac moda? Altfel nu inteleg ce vrei sa zici cu sintagma ‘piata’ de fashion. E nepotrivit pentru ca Clujul are mai presus de toate, oameni care se imbraca bine - asta la nivel de stil vestimentar, localuri creative si deosebite - la nivel de design interior si multa energie completata de aerul romantic”,  tine ea sa sublinieze. 

Despre masura in care se poate trai la Cluj din aceasta activitate, bloggerita spune ca “depinde de implicarea si devotamentul de care dai dovada fata de blogul tau”. 

“Poti face din blogul tau o afacere profitabila, daca reusesti sa vii cu ceva diferit si care sa iti mentina cititorii activi tot timpul”, a conchis Madalina.

The Fashion Creed, urmarit pe Instagram peste 8.000 de persoane

Alexandra Moldovan este tanara din spatele blogului  http://thefashioncreed.com/. Cu articole simple si fermecatoare, bloggerita si-a atras un public constant povestind despre tinutele sale, experiente beauty si ganduri razlete. 

“M-am apucat de blogging in urma cu mai bine de doi, in timpul masterului, intr-o zi cu ploaie. L-am inceput ca pura pasiune, sa-mi ocup timpul cu ceva frumos si ma gandeam ca as putea scrie si articole dragute de beauty, dat fiind ca pe atunci ma apucam si de cursul de make-up. Primele poze si articole au fost un soi de streetstyle, realizate in Piata Muzeului si imediat dupa m-am apucat si de cateva machiaje pentru a le urca si explica pe blog. Am incercat sa scriu si sa arat publicului meu doar lucruri frumoase, care stiu ca ar face fericita si interesata de mai mult orice fata\femeie”, dezvaluie ea.

Blogul Alexandrei a crescut mult de atunci, mai ales ca spune ca il trateaza ca pe un hobby. 

“Ma apropii cu pasi repezi de 10.000 de followeri pe Instagram, 6.000 pe Facebook si inca 2.000 si ceva cititori unici”, a explicat ea.

Tanara are multe planuri si creioneaza in minte proiecte legate de blogul sau.

“Toate sunt posibile in limita timpului disponibil, dat fiind ca am un job full time ca makeup artist la MAC. Dar in curand il asteapta un layout nou, poze profi si articole din ce in ce mai interesante”, promite ea. 

Despre piata de fashion din Cluj, Alexandra crede ca e in plina dezvoltare.

“Imi face placere sa stau intr-o zi libera pe o terasa si sa urmaresc oamenii in tinutele lor de zi cu zi. Pot spune ca au evoluat vizibil de doi ani incoace. Lumea incepe sa fie mai deschisa, sa imbratiseze fashion-ul mult mai relaxat, fara atatea bariere. Observ lucrul asta si in sfera machiajului, incercam sa propunem in fiecare zi look-uri lejere, fashion, care sa fie in trend”, apreciaza tanara.

Alexandra Moldovan nu traieste exclusiv din blogging, mai ales ca are si un job, insa admite ca e o zona cu potential. 

“Din ce vad la mine, e profitabil ca hobby si cred ca daca te ocupi 100% de el, se poate trai din el. Meseria mea e alta, dar ma ocup si de blogul meu micut cu cea mai mare placere. Apropiatii m-au sustinut mereu, iubitul si sora mea imi fac poze uneori si chiar se bucura ca pot fi o sursa de inspiratie pentru ceilalti”, este ea de parere. 

Bloggerita se declara o mare fana a lecturii, marturiseste ca adora sa rasfoiasca reviste, sa citeasca bloguri din cele mai felurite. In privinta cartilor, ea prefera autobiografiile sau cartile de aventura.

Diane du Soleil, blogul nascut din pasiune pentru clipuri de pe You Tube

Pagina Dianei Cosma se axeaza in principal pe beauty si make-up. 

“Deocamdata nu am avut mari incercari de a intra in domeniul de fashion, dar imi doresc ca in viitorul cat de apropiat sa incerc si acest lucru!”, marturiseste ea din capul locului. 

Este un blog in care se regasesc experientele proprii in aceasta zona atat de urmarita pe Internet. 

“De multa vreme am fost o urmaritoare impatimita a canalelor de You Tube si a blogurilor axate atat pe domeniul de beauty cat si pe cel de fashion, iar in vara anului trecut mi-am spus ca nu am nimic de pierdut daca incerc si eu asta, dimpotriva chiar. Astfel am ajuns sa deschid blogul http://dianedusoleil.blogspot.ro/ unde imi impartasesc parerile si impresiile legate de produse si unde le dau sfaturi din propria experienta cititoarelor mele”, explica ea.

Diana a inceput sa scrie pe blog in luna august a anului trecut, in vacanta de dinaintea inceperii anilor de studentie la Cluj. 

“Stand mai mult acasa si nu prea avand la fel de multa activitate, am decis sa incep sa scriu pe blog. Printre primele subiecte abordate a fost experienta mea cu unghiile de gel, cateva review-uri si experienta mea cu acneea, isi aminteste bloggerita.

In ceea ce priveste publicul-tinta, tanara spune ca “blogul meu este deschis oricui doreste sa il citeasca”. 

“Ma axez in special pe prezenta doamnelor si domnisoarelor mai interesate de acest domeniu, al machiajului. Evident, tinand cont ca nu pot testa toate gamele de produse (in special cele antirid), media de varsta ar fi undeva la 20-25 de ani”, puncteaza ea.

Diana vorbeste despre pagina sa ca despre un experiment. 

“Nu am inceput sa scriu pe blog pentru a face o cariera din asta, nici pentru a ajunge ca acesta sa fie modul meu de trai. Am inceput sa scriu pentru ca imi placea pur si simplu ideea de a interactiona cu alte bloggerite si de a-mi impartasi cunostintele si experientele persoanelor care sunt interesate sa le citeasca. In mod neasteptat, totusi, blogul a evoluat destul de frumos”, spune tanara. 

In luna martie a acestui an, pagina sa a trecut pragul de 1.500 de vizualizari pe luna. 

“Chiar daca nu pare mult, pentru mine este un numar semnificativ tinand cont ca nu postez zilnic, deoarece nu imi permite timpul. Am inceput sa urmaresc activitatea blogului doar de la inceputul lunii martie pe platforma Google Analytics, iar numarul de cititori unici la care s-a ajuns de atunci este in jur de 250”, a mai spus ea. 

Despre piata de fashion de la Cluj, tanara apreciaza ca e vizibil ca oamenii sunt din ce in ce mai interesati de aspectul lor, de hainele pe care le imbraca si de impresia pe care o lasa celor din jur. 

“Chiar daca nu sunt profesionista in acest domeniu, cred ca piata de fashion are un potential ridicat tocmai datorita interesului publicului. In general imi place ce vad cand merg pe strada, putine fiind cazurile de vulgaritate. Femeile in general lasa impresia ca au grija de ele insele, atat din punct de vedere al domeniului de beauty, dar si al celui de fashion, si nu vor sa fie vazute pe strada imbracate in fel si chip. Evident, acest lucru depinde si de categoria sociala din care face parte fiecare persoana”, mai spune ea. 

Diana crede ca un blog in aceasta zona poate fi profitabil in masura in care autorul doreste sa faca din blogul lui un mod de viata sau sa il pastreze doar ca si un hobby. 

“Cred ca daca vrei sa traiesti din blogul tau, trebuie sa te dedici 100% acestuia. Conteaza mult imaginea blogului, pozele alaturate fiecarui articol, interactiunea cu cititorii, dar si prezenta pe retelele de socializare. Este clar ca se poate trai din el, dar totul este sa vrei sa faci asta si sa te dedici complet coltisorului tau din blogosfera. Doar asa poti ajunge sa faci colaborari cu firme mari sau chiar sa fii imaginea sau ambasadorul local al unui brand”, este ea de parere.

Diana Cosma este studenta in anul I la Facultatea de Matematica si Informatica din cadrul Universitatii "Babes-Bolyai" la specializarea Informatica engleza. 

“Chiar daca nu prea am mai avut timp sa citesc de cand a inceput anul universitar, imi plac foarte mult cartile de actiune, in special cele distopice (1984, seria Hunger Games si seria Insurgent) dar si cele "pentru fete", in special cele scrise de John Green (Cautand-o pe Alaska, Sub aceeasi stea, Orase de hartie), si nu in ultimul rand sunt, inca din copilarie, un mare fan al seriei Harry Potter. In ceea ce priveste muzica, ascult aproape orice gen, dar daca ar fi sa aleg i-as alege pe Maroon 5, James Blunt si Ed Sheeran”, a marturisit aceasta. 

Nu toti cunoscutii Dianei ii cunosc activitatea de bloggerita.

“Putini dintre prietenii mei stiu ca am blog. Am evitat sa le spun deoarece l-am considerat, in special la inceput, un lucru mai mult personal. Totusi, cei care stiu, ma sustin si se bucura pentru mine cand numarul de cititori creste iar munca mea si efortul depus nu sunt in zadar. Tot in aceasta categorie intra si parintii mei, care, inca de cand le-am spus ca scriu, m-au incurajat si m-au sustinut in toate felurile posibile”, a dezvaluit ea. 
 

Adauga comentariu