În timp ce POS-urile și validatoarele din autobuze sunt frecvent nefuncționale, Emil Boc se laudă că CTP Cluj-Napoca este în „top 10 companii de transport public din Europa la venituri din plăți digitale”

Emil Boc, maestrul înfrumusețării din pix a realităților urâte din orașul pe care îl păstorește spre cele mai înalte culmi ale promovării electorale, a postat astăzi pe pagina sa de Facebook un nou top în care Clujul este „în top”.

CTP Cluj-Napoca este „în top 10 companii de transport public din Europa la venituri din plăți digitale”, ne informează primarul, prin asta dorind să ne spună că orașul este superdigitalizat, printre cele mai digitalizate din Europa. Datele publicate de VISA sunt credibile, însă ele arată doar volumul plăților realizate, nimic mai mult.

Ce ne prezintă Emil Boc nu este o minciună, dar reprezintă un adevăr trunchiat. Adevărul complet este altul. Digitalizarea plăților în autobuzele, troleibuzele și tramvaiele CTP e o ratare, nu o realizare a municipalității, fiindcă dispozitivele de plată mai mult dau eroare decât merg.

POS-urile din mijloacele de transport afișează frecvent un ecran roșu de eroare, validatoarele de carduri de transport nu funcționează de la un capăt la altul al autobuzului, așa că plățile digitale sunt, de multe ori, imposibil de realizat. Prin urmare, o mulțime de călători folosesc mijloacele de transport în comun pe gratis, fără nicio vină sau intenție. Mai nou, în tramvaie, POS-urile, la plata cu cardul, îți iau banii de pe card, dar nu îți mai eliberează și bilet, ceea ce constituie un motiv de stres pentru călătorii din orașul care, numai în declarațiile primarului, oferă cea mai bună calitate a vieții din țară.

„Clujul digital: CTP Cluj-Napoca, în top 10 companii de transport public din Europa la venituri din plăți digitale

Cu peste un milion de bilete cumpărate de călătorii clujeni - în martie 2021 - prin sistemele electronice de plată, Compania de Transport Public Cluj-Napoca este în primele 10 companii din acest sector în Europa. Datele au fost publicate de compania internațională VISA.

Mai exact, 1.074.226 vânzări electronice s-au înregistrat în luna martie a.c., adică aproape 1.075.000 bilete achiziționate prin plăți electronice la Cluj.

Comparând cu luna noiembrie a anului trecut, creșterea numărului de bilete luate folosind instrumente digitale este de 28%.

Conform datelor VISA, România este pe locul 3 la nivel european în ceea ce privește plățile electronice, după Marea Britanie și Polonia, fiind urmată de Italia și Franța”, a scris astăzi primarul pe pagina sa de Facebook, unde a atașat și o serie de fotografii romanțate, în albumul „Clujenii, în top 10 în Europa la e-plăți pentru transport public”, în care mijloacele digitale de plată par funcționabile, cu toate că, de obicei, nu merg.

Tocmai locul 3 ocupat de România la nivel european în ceea ce privește plățile electronice explică locul ocupat de CTP în topul companiilor europene de transport public.

Românilor le place tehnologia, o folosesc, iar contextul pandemic i-a presat să plătească peste tot preponderent digital, cu telefonul sau cu cardul. Asta se vede și în numărul de titluri de călătorie achiziționate digital.

Clujenii ar fi cumpărat însă mult mai multe bilete dacă dispozitivele digitale de plată din mijloacele CTP ar fi funcționat. Să ne lăudăm că avem un oraș digital, când doar apetitul cetățenilor pentru plăți digitale este însemnat, nu și apetitul Primăriei și al CTP de a remedia erorile frecvente ale dispozitivelor digitale de plată nefuncționale, reprezintă o simplă întorsătură electorală din condei, specifică primarului Boc. Dacă s-ar face și un top european al sistemelor de plată digitală nefuncționale în mijloacele de transport în comun, cu siguranță am ocupa un loc de frunte și în acela.

Adauga comentariu