În timp ce Emil Boc limitează emiterea autorizațiilor de construcție, un jurist îi aduce acuzații grave. Ideea primarului va cauza creșterea prețurilor la locuințe

Primarul Emil Boc a anunțat în urmă cu câteva zile că va limita emiterea autorizațiilor de construcție pe zonele Borhanci și Bună Ziua. Din proprie experiență, investitorii străini estimează că acest blocaj duce la creșterea prețurilor la locuințe și la dezvoltarea zonelor limitrofe. De asemenea, există voci care spun că Primăria emite autorizații de construcție doar prietenilor, în timp  ce muritorii de rând așteaptă între 6 luni și 3 ani. 

Extinderea străzilor Borhanci și Bună Ziua sunt două proiecte vechi, care nu au mai fost realizate din diverse motive: ba nu a fost expropriat terenul, ba nu l-a cedat Ministerul Transporturilor, ba nu există studii șamd. Se dorește și realizarea unui PUZ mare pentru zona Sopor, care ar urma să ajungă al doilea cel mai mare cartier după Mănăștur. Deocamdată este în stand by și acest proiect. Între timp, Emil Boc limitează emiterea de autorizații de construcție pentru Bună Ziua și Borhanci. 

”Când se va emite autorizația de lărgire a străzilor Bună Ziua și Borhanci, se vor emite și autorizații de construcție”, a declarat Emil Boc.

Va fi emisă și o hotărâre de Consiliu Local în acest sens.

Citește și:

Extinderea străzilor Borhanci și Bună Ziua se mai amână o tură. BOC anunță o “limită” pentru autorizațiile de construire

Decizia primarului nu este văzută deloc cu ochi buni de către cei care cunosc legile și cunosc cât de cât dedesubturile din Primărie. Un jurist din Cluj aduce acuzații grave la adresa conducerii orașului și spune că Boc emite autorizații doar pentru cei care îl sprijină în campanii electorale.

„Domnule Emil Boc, hotărârile de Consiliu Local nu sunt superioare Legii 50/1991 și nu o completează, așa că blocați ilegal emiterea autorizațiilor de construire în Cluj. Studiul de trafic se face la faza PUG a municipiului, nu la PUZ, cum nelegal solicitați investitorilor. Numai în Cluj-Napoca stai după o autorizație între 6 luni și 3 ani. 
În ceea ce privește imparțialitatea față de investitorii imobiliari, susținându-i aleator doar pe unii, sunteți cel mai pătat primar din România. Primarul imparțial Emil Boc a declarat că sistează emiterea autorizațiilor de construcție pentru zona Bună Ziua și Borhanci până la rezolvarea lărgirii drumurilor.
Între timp, în spatele fostului cartodrom din Gheorgheni, lângă Gaz Prom în Iris, în zona gării, în Piața Abator, emite autorizații de construcție apropiaților săi care îi sprijină campaniile, pentru peste 4.000 de apartamente care vor sufoca traficul”, a scris juristul Sergiu Pop, pe o rețea de socializare.

Încă de acum un an, investitorii străini nu au văzut cu ochi buni blocarea dezvoltării imobiliare. Un grup de investitori care a fost în vizită în Cluj-Napoca, în urmă cu mai bine de un an, explica de ce nu este o decizie bună blocarea sau limitarea autorizațiilor de construcție. 

"Săptămâna trecută, Clujul a fost vizitat de un grup important de investitori străini (din Germania). După discuții cu dezvoltatori, arhitecți și urbaniști am analizat stadiul actual al dezvoltării urbane în Cluj. Mi-au spus că blocarea proiectelor imobiliare datorită traficului local este o decizie greșită. La acest moment, toate orașele mari (plus 400.000 de locuitori) sunt blocate la orele de vârf. Blocarea dezvoltărilor imobiliare duce la o creștere artificială a prețului locuințelor. Astfel, orașul trebuie să decidă între scăderea prețului locuințelor (sau cel puțin oprirea creșterii) prin emiterea urgentă a autorizațiilor de construcție care sunt pendinte sau un trafic lejer - deziderat oricum utopic în anul 2017 oriunde în Europa. Mi-au explicat că blocarea dezvoltărilor imobiliare din Cluj a generat creșterea traficului, pentru că a dus la creșterea piețelor imobiliare marginale (Florești, Baciu). Astfel, odată cu scăderea eliberării numărului de autorizații de construcție în Cluj, a explodat numărul autorizațiilor de construcție eliberate în Florești. Finalitatea? Drumul Cluj-Florești va fi super-aglomerat, iar zona Mănăștur complet blocată în maximum doi ani. Fluxul de trafic major de la ora 17-19 este generat de linia de circulație Mărăști-Mănăștur. Centura metropolitană va ajuta, dar nu va prelua fluxul de circulație spre Florești! Deci, în loc să dezvoltăm investițiile imobiliare din Cluj, consolidăm dezvoltarea din comunele învecinate. Noul PUG a fost aprobat încorporând un studiu de trafic!!!! Deci? Ce e cu acel studiu? A fost prost? Observațiile sunt superpertinente, dar cine stă să asculte? În Londra, la 7 apartamente noi construite se cere un loc de parcare! Pentru autoritatea locală, important este să se construiască, pentru că traficul este oricum blocat. Iar doar traficul infernal va duce la folosirea mijloacelor de transport în comun", a explicat avocatul clujean Ciprian Păun, anul trecut. 

Adauga comentariu