Testele unice județene la clasa a 4-a, motiv de nemulțumire pentru părinți: „Copiii noștri nu sunt cobai! Unii vomită de la stres”

Părinții copiilor de clasa a 4-a se revoltă: oamenii consideră că s-a depășit limita prin introducerea testelor unice județene la Cluj. Inspectoratul Școlar se apără și susține că testările sunt făcute în interesul copiilor.

9 testări în trei săptămâni. Luna Mai este luna examenelor pentru copiii de clasa a 4-a. În aceste condiții, 24 de părinți de la Colegiul Național „George Coșbuc” s-au aliat și protestează împotriva numărului de examinări, pe care-l consideră exagerat.

Părinții nu înțeleg utilitatea evalărilor denumite teste unice județene și acuză Inspectoratul că le stresează copiii.

„Nu e normal ce se întâmplă. Nouă examene în trei săptămâni e prea mult pentru un copil de 10 ani. Suntem foarte mulți părinți nemulțumiți. Sunt copii care vomită, unora le merge burta de la stres și emoții. Nu înțelegem în baza cărei legi Inspectoratul face cobai din copiii noștri, face experimente pe ei”, a declarat unul dintre părinții nemulțumiți.

Nu doar părinții copiilor de la Coșbuc sunt nemulțumiți. O învățătoare de la aceeași școală a redactat o scrisoare prin care protesta față de acest tip de evaluare și a trimis-o celor de la Inspectorat, cu riscul de a fi muștruluită.

Inspectorul General Valentin Cuibus le-a răspuns părinților și le transmite că nu sunt obligați să-și trimită copiii la testările județene.

„Tot ce facem e pentru a ajuta copiii. E foarte important ca elevul să fie pregătit în clasa a 4-a, când se produce trecerea în clasa a 5-a. Această evaluare județeană s-a dovedit până acum benefică, nu am introdus-o fără a ne sfătui cu toată lumea. Cu sute de învățători, profesori. E normal să existe și persoane nemulțumite, nu putem din 6000 de oameni să fim toți de acord. Scopul nostru este de a ajuta copiii. Părinții care consideră că copilul se stresează și nu doresc să participe la aceste testări, au și această variantă”, a declarat Cuibus.

În completare, Inspectorul școlar Anicuța Todea a subliniat necesitatea acestor evaluări..

„Acest tip de evaluări are scopul de a ajuta copilul. Îl pregătim pentru clasa a 5-a, facem trecerea de la învățător la profesor și nimeni nu își dorește să pună presiune pe copii, din contră. Învățătorii colaborează cu profesorii, tocmai pentru a le ușura viața copiilor”, a declarat Todea pentru Ziar de Cluj.

Ce își dorește un copil la 10 ani?

Psihiatrul Cristian Pușcaș crede că la 10 ani un copil e prea mic pentru a înțelege ce înseamnă presiunea:

„La această vârstă, la 10 ani, mulți copii nu sunt dezvoltați. E o vârstă care ar trebui să fie lipsită de presiune, de concurență. Ei ar trebui să aibă alte preocupări, să se joace, nu să dea examene. Există și acea presiune pusă de profesori, învățători, părinți, copilul încearcă să fie competitiv pentru că a învățat că așa trebuie, să fie primul, sau pentru că așteaptă o recompensă”.

România, țara evaluărilor încă din clasa a 2-a

Testele unice județene sunt un proiect pilot implementat în județul Cluj de către Inspectoratul Școlar General, cu scopul de a pregăti copiii la trecerea din clasa a 4-a spre a 5-a. Evaluările au fost introduse acum un an și vin în completarea evaluărilor naționale, în condițiile în care evaluările naționale primesc tot mai multe critici pentru lipsa de eficacitate. Ca și dificultate, evaluările județene sunt de o dificultate medie.

Copiii din România au de trecut mai multe praguri, cu siguranță mai multe decât au fost obișnuite generațiile trecute. Pe lângă evaluările naționale (clasa a 2-a, clasa a 4-a, clasa a 6-a, clasa a 8-a), elevii mai au clasicele extemporale sau teze (denumite acum tot evaluări), iar cei din Cluj au primit bonus evaluările județene.

 

 

Adauga comentariu