Tehnici de relaxare pentru mamici

Va este greu sa va reveniti dupa ce ati culcat copilul? Va treziti uneori strigand la copil? Cand sunteti tensionata, bataile inimii si respiratia sunt accelerate, presiunea sangelui creste, muschii sunt incordati, creste glicemia si concentratia hormonilor provocati de stres in sange. Din cauza stresului, sunteti tentata sa fumati sau sa consumati bauturi alcoolice. Cu scopul de a-l reduce, de asemenea, veti consuma mai multe dulciuri. Si veti renunta la exercitii. Veti fi mereu iritata si extenuate, iar daca nu va relaxati veti fi predispusa la diferite infectii sau boli cardiovasculare.

 

 

Cand sunteti relaxata, frecventa respiratiilor, a pulsului si chiar activitatea cerebrala scad. Muschii se relaxeaza. Va simtiti mai fericita si capabila sa va ocupati de treburile cotidiene. Respiratiile profunde reprezinta fundamentul tehnicilor de relaxare. Maresc cantitatea de oxigen din sange si reduc bataile inimii. Deci, cand va simtiti tensionata, opriti orice activitate si respirati adanc de cateva ori.

 

 

Cateva trucuri pentru relaxare:

-    Consumati ceai de musetel sau de menta, care va calmeaza. Reduceti consumul de cafea, ceaiuri puternice sau bauturi cola, astfel scadeti cantitatea de cofeina, un stimulent care va face nervoasa si agitata.
-    Puneti copilul in carucior si ocupativa de gradina.
-    Cititi o carte buna cand doarme copilul. Lectura este cea mai usoara modalitate de a scapa de stres.
-    Urmariti un film comic. Rasul este un excelent mijloc de reducere a tensiunii. Chiar daca doar zambiti, creierul se gandeste sa sunteti fericita, iar daca sunteti fericita, sunteti si relaxata.
-    Faceti o plimbare care determina respiratia profunda, miscari ale muschilor si scaderea presiunii sangelui (tensiunii arteriale).
-    Faceti yoga.
-    Faceti o baie calda si puneti in apa diferite uleiuri a caror aroma va linistesc.

 

 

Autohipnoza foloseste imaginatia in scopul relaxarii. O voce placuta va va spune, de exemplu, ca sunteti culcata pe o plaja pustie. Veti auzi sunetul valurilor. Veti simti nisipul pe care sunteti intinsa. Veti simti aerul racoros si sarat al marii. Veti fi scaldata in lumina sorelui… Nu va mai ganditi la realitatea care va inconjoara si ramaneti pe plaja, in acel loc ireal ales de dvs. ca loc de desfatare. Daca aveti timp, scufundati-va in valuri. Cand va simtiti pregatita sa iesiti la suprafata, numarati pana la cinci, deschideti ochii si reveniti incet la realitate.

 

 

Meditatia este o alta tehnica de relaxare. Gasiti un cuvant, fraza sau sunet care sa va produca asocieri pozitive (cum ar fi dragostea, linistea divina sau rugaciuni). Scoateti telefonul din priza. Debransati mobilul. Asezati-va comod intr-o camera linistita. Inchideti ochii si repetati incantatia timp de 10-20 de minute. Cand reveniti, intoarceti-va la rugaciune. Scopul exercitiului este sa va eliberati mintea de griji. Efectuati regulat exercitiu, ideal, o data pe zi.

 

 

Relaxarea profunda. Scateti telefonul din priza si culcati-va pe podea, puneti o pernita sub cap si inchideti ochii. Incepeti cu relaxarea degetelor de la picioare, urcati spre gampe, coapse si sezut, pana sus la nivelul gatului si apoi relaxati fiecare muschi al corpului. Repetati in intregime de 2-3 ori. Apoi incordati tot corpul deodata si relaxati-l, repetati de 2-3 ori; in final, stati culcata timp de cateva minute.

 

 

Ati putea efectua exercitiile pe fond muzical. S-a demonstrat ca melodiile unor compozitori clasici ca Bach, Handel sau Vivaldi au efect linistitor, reduce activitatea cerebrala. Sau poate preferati muzica moderna.

 

 

Masajul este o alta metoda clasica de relaxare. Elibereaza tensiunea din muschii incordati si aduce buna dispozitie. Veti fi mai relaxata daca folositi cateva picaturi din uleiurile pentru masaj. Uleiurile din ylang-ylang, ierburi parfumate, lemn de santal, lamaie, portocala, levantica si musetel sunt cunoscute pentru efectele lor calmante. Rugati partenerul sa va maseze si puteti transforma totul intr-o minunata repriza de dragoste.

 

 


Adauga comentariu