Te doare mintea! Primarul Boc se laudă în raportul său de activitate pentru anul 2020 cu reabilitarea podului Porțelanului

În raportul său de activitate pentru anul 2020, primarul Emil Boc se laudă, la capitolul „Poduri și pasaje”, cu una dintre cele mai mari ratări ale sale, cu un pod la care, în anul 2020, nu s-a făcut absolut nimic pozitiv, constructiv! Dar nimic, nimic!

„Primăria a preluat în domeniul public podul de pe strada Porţelanului, peste râul Nadăş, acesta fiind reabilitat şi redeschis traficului auto şi pietonal. Primăria şi-a propus construirea unui pod nou în amonte față de cel existent, la o distanță de 2 metri față de acesta, care va avea două benzi de circulație și două trotuare. Lungimea noului pod va fi de 62 metri și va avea 3 deschideri. Secțiunea transversală a podului va fi de 10,8 metri. Lucrările la Podul Porțelanului au fost oprite după ce a fost descoperit un zăcământ de sare. Acest lucru presupune găsirea unei alte soluţii tehnice şi amânarea implementării proiectului, dar el urmează să fie realizat”, scrie primarul Emil Boc în raportul său de activitate pentru anul 2020, an în care noul pod trebuia să fie gata. Finalizat și dat în folosință, nu doar amânat și trecut ca promisiune de realizare într-un raport de activitate care învârte realitatea de pe teren precum porcul bostanul.

Realitatea de pe teren fiind asta:

Trista istorie a „reabilitării” podului Porțelanului

În anul 2019, în luna aprilie, podul Porțelanului a fost închis circulației pentru lucrările de modernizare, care urmau a se efectua conform unei documentații tehnice întocmite în urmă cu 5 ani.

Primăria și-a propus, așadar, în 2019, ceea ce spune Emil Boc în raportul său de activitate pentru anului 2020: „construirea unui pod nou în amonte față de cel existent, la o distanță de 2 metri față de acesta, care va avea două benzi de circulație și două trotuare. Lungimea noului pod va fi de 62 metri și va avea 3 deschideri. Secțiunea transversală a podului va fi de 10,8 metri.”

Studiile geotehnice au fost realizate prost cu 5 ani în urmă, în Clujul ”smart” nimeni nu s-a prins, iar podul a fost închis în 2019, timp de 8 luni, efectiv degeaba. După cum recunoaște primarul în raportul său de activitate realizat pentru anul 2020. Cu toate că faptele s-au petrecut în 2019:

„Lucrările la Podul Porțelanului au fost oprite după ce a fost descoperit un zăcământ de sare. Acest lucru presupune găsirea unei alte soluţii tehnice şi amânarea implementării proiectului, dar el urmează să fie realizat.”

În 18 decembrie 2019, vechiul pod Porțelanului, „reabilitat”, a fost redeschis. El trebuia să devină exclusiv unul pietonal, iar lângă acesta, conform proiectului inițial, ar fi trebuit construit un nou pod rutier. Numai că, de abia la 8 luni de la începerea lucrărilor, s-a descoperit, unde ar fi trebuit să fie baza noului pod rutier, o pungă de sare. Sare care trebuia descoperită din 2015, fiindcă de-asta au fost plătite studii geotehnice.

În decembrie 2019, muncitorii de pe șantier știau că o nouă firmă va face un nou proiect și că podul se va închide iar pentru lucrări, după ce se va găsi o altă soluție tehnică. Noul proiect era așteptat în luna ianuarie. 2020. Nu 2021. Soluția tehnică este așteptată de un an, amânarea implementării proiectului datează deja de un an de zile și adevărul este că nu se știe când urmează să fie realizat podul.

Emil Boc se laudă, în raportul său de activitate pentru 2020, cu etape ale unui proiect realizate în 2019 (mai bine spus, nerealizate!), cu o soluție tehnică ce era așteptată anul trecut, cu o amânare deja amânată și reamânată și cu o asigurare: „el urmează să fie realizat”, care nu are definit un orizont de timp.

În 2020, Primăria condusă de Emil Boc nu a realizat noul pod Porțelanului. Asta trebuia să își treacă Emil Boc în raportul său de activitate.

Iar vechiul pod Porțelanului, despre care Emil Boc scrie că a fost reabilitat și redeschis traficului auto și pietonal, arăta, în decembrie 2020, în felul următor:

În Clujul în care primarul proclamă cea mai bună calitate a vieții, așa arată un pod care apare în raportul de activitate al primarului pentru anul trecut drept reabilitat și redeschis traficului auto și pietonal! Corect ar fi fost ca Emil Boc să scrie în raportul său de activitate că vechiul pod Porțelanului a fost improvizat pentru circulația dificilă și periculoasă a pietonilor și a mașinilor.

Ce a realizat Primăria condusă de Emil Boc, în anul 2020, în privința podului Porțelanului, puteți citi în articolele de mai jos:

Natura a modernizat ce nu a putut moderniza Emil Boc: prima zăpadă a adus și piste de biciclete pe podul Porțelanului

Dorel și-a făcut din nou de lucru la podul nefăcut Porțelanului! A montat obstacole care pot avaria mașinile

Se execută noi lucrări de „modernizare” la podul Porțelanului

„Doreii” locali au executat noi lucrări la podul Porțelanului, semn că proiectul nu a fost abandonat

Batjocura continuă: „specialiștii” au montat pe Porțelanului rosturi de dilatație mai lungi decât podul deja plin de gropi

Iar se închide podul Porțelanului pentru lucrări care trebuiau executate de mult! Specialiștii ingineri absolvenți de Litere de la Ziar de Cluj au semnalat din februarie problema rosturilor de dilatație

Podul Porțelanului, o improvizație dezastruoasă care blochează de un an traficul în Iris

Adauga comentariu