Taximetriștii și Boc, în război: Cu legea de partea lor, taximetriștii au interzis pe banda dedicată

Taximetriștii clujeni sunt duși cu zăhărelul de Emil Boc încă din 2017 privind accesul pe banda dedicată transportului în comun. În 2019, Boc îi avertizează că pot rămâne fără permis dacă pătrund pe banda dedicată și încurcă circulația autobuzelor.

Iprocrizia lui Emil Boc față de taximetriști

Încă din 2017 Boc afirma că el și-ar dori să le permită și taximetriștilor să circule pe acolo, dar nu a primit acord de la Comisia de Circulație. Și de atunci tot așa a rămas. Soluția miraculoasă menită să rezolve traficul, benzile dedicate, au rămas doar pentru prețioasele autobuze mov ale lui Emil Boc. Probabil că Boc nu și-a dorit niciun moment accesul taximetriștilor, având în vedere că nu a făcut nimic în acest sens.

Taximetriștii clujeni au solicitat municipalității să le fie permis accesul pe banda de autobuze, dar până acum acest lucru nu s-a întâmplat. Taximetriștii consideră că au dreptul legal să circule pe banda dedicată

.”Legea 38/2003 permite accesul taxiurilor pe infrastructura dedicată transportului in comun. Doar ca la noi nu se tine cont de asta. Din punct de vedere legal avem dreptul sa circulam pe acolo.Am notificat primaria sa schimbe marcajele și sa permită accesul pe banda bus și taxiurilor. Emil Boc poate sa spună ce vrea dansul”, transmit reprezentnații taximetriștilor clujeni.

Emil Boc a avertizat toți șoferii că accesul pe banda dedicată autobuzelor îi lasă fără permis

”Aveți grijă că pe acolo se ia carnetul. Atrag atenția dragii mei că nu se glumește cu asta. Se încalcă codul rutier și puteti rămâne fără permis dacă se interveniți pe această bandă și blocați circulația autobuzului”, le-a trnasmis Boc șoferilor.


Ce spune legislația?

Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi și în regim de închiriere

(1)Transporturile de persoane sau bunuri în regim de taxi fac parte din categoria serviciilor publice de transport local de interes public și se află sub autoritatea administrațiilor publice locale.

Articolul 104 din Codul Rutier menționează că vehiculele care efectuează transport public de persoane se conduc pe banda rezervată acestora, dacă o astfel de bandă există și este semnalizată ca atare.

Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007 Art. 3:
(1) Serviciile de transport public local fac parte din sfera serviciilor comunitare de utilitate publica si cuprind totalitatea acțiunilor si activităților de utilitate publică și de interes economic și social general desfășurate la nivelul unităților administrativ-teritoriale, sub controlul, conducerea sau coordonarea autorităților administrației publice locale, în scopul asigurării transportului public local, precum și a transportului public județean de persoane.
(2) Serviciile de transport public local includ serviciile de transport public de persoane, serviciile de transport public de mărfuri, precum si alte servicii de transport public.
(3) Serviciile de transport public local de persoane cuprind:
a) transport prin curse regulate;
b) transport prin curse regulate speciale;
c) transport cu autoturisme in regim de taxi;
d) transport cu autoturisme în regim de închiriere.

În mod normal, taxiurile ar avea dreptul să circule pe banda dedicată, însă Emil Boc și Poliția rutieră Cluj consideră că nu au acest drept.

IPJ Cluj a transmis un punct de vedere în care menționa faptul că accesul taxiurilor pe banda dedicată este permis doar pentru a lăsa sau lua persoane, atât timp cât nu încurcă circulația autobuzelor, în caz contrar intră sub incidența articolului 339 din Codul Penal

”Potrivit legislației în vigoare nu au voie să circule pe banda dedicată transportului în comun, însă accesul lor precum și a altor vehicule este permisă pentru îmbarcarea sau debarcarea persoanelor, dacă nu este perturbată circulația mijloacelor de transport în comun. Conform legislației în vigoare, nu se consideră oprire imobilizarea vehiculului atât timp cât aceasta este necesară pentru îmbarcarea sau debarcarea unor persoane, dacă prin această manevră nu a fost perturbată circulația pe drumul public respectiv. Aşadar, în aceste condiţii, este permisă imobilizarea voluntară a oricărui autovehicul, chiar şi pe banda rezervată transportului în comun, atât timp cât este necesară pentru îmbarcarea sau debarcarea unor persoane şi fără să perturbe circulaţia pe banda respectivă. În concret, considerăm că este interzisă circulaţia altor vehicule pe banda rezervată transportului în comun, însă pătrunderea, imobilizarea voluntară a taximetrelor pe această bandă doar pentru ,,a lăsa,,/,,a prelua,, clienți, fără perturbarea circulației transportului în comun, și reînscrirea în trafic pe banda inițială nu poate fi considerată circulație pe banda rezervată. Totodată atragem atenția că imobilizarea voluntară a vehiculelor pe banda rezervată transportului în comun urmată de perturbarea circulației acestora constituie contravenție, iar în cazul în care imobilizarea are ca efect împiedicarea circulației mijloacelor de transport în comun, fapta întrunește elementele constitutive ale infracțiunii prevăzute de art. 339 din Codul penal”, au transmis reprezentnații IPJ Cluj

În acest caz, la fel ca în multe alte situații din viața de zi cu zi în România, legislația poate fi interpretată, contează care lege alegi să o respecți, dar mai ales contează ce lege aleg autoritățile să respecte. 

Adauga comentariu