Taximetristii clujeni trag un nou semnal de alarma in cazul UBER

Dupa doua zile de pauza in care serviciul UBER a fost suspendat la Cluj din cauza lipsei de soferi, in cursul zilei de ieri acesta a redevenit activ. In momentul de fata, serviciul functioneaza in parametri normali, iar din surse apropiate se pare ca soferii din Bucuresti s-au reintors in Cluj, asta pentru ca probabil clujenii nu sunt dispusi sa isi puna la bataie masinile pentru un serviciu nereglementat legal. Pentru taximetristii din Cluj, insa, nu e motiv de panica. Acestia sunt hotarati sa mearga in continuare pana in panzele albe pentru a scoate din oras serviciul de ride-sharing.

Pe adresa redactiei primim tot mai multe solicitari din partea taximetristilor clujeni care ne roaga sa ii ajutam in legatura cu venirea UBER la Cluj deoarece, in opinia lor, caracterul acestui serviciu este ilegal. Pentru ca noi nu suntem nici judecatori si nici in masura sa reglementam legi, tot ce putem face e sa prezentam punctele de vedere ale tuturor partilor implicate, urmand ca autoritatile sa se autosesizeze si sa ia masurile care se impun in cazul in care aceste demersuri se constata a fi necesare.

Povestea pe care o stim cu totii a inceput in urma cu o saptamana, mai exact sambata trecuta, cand 4 soferi UBER au fost amendati cu cate 25.000 de lei si au ramas fara placutele de inmatriculare. Intre timp, UBER a venit cu un contra-atac, mentionand faptul ca amendarea celor 4 soferi e doar un zvon aparut in media, dupa cum mentionau colegii de la Clujust.ro.

Sportul national, datul cu parerea

In mediul online au inceput sa apara multe reactii pro si contra Uber. Printre parerile contradictorii, multe dintre ele se refera la calitatea serviciilor care in cazul Uber sunt net superioare. Aici, raspunsul taximetristilor e, in principiu, acelasi. Atata timp cat ei ar fi scutiti de taxe specifice (autorizatii, asigurari, ITP la 6 luni, etc), acesti bani ar putea fi investiti in masini. In acest caz, pe langa ilegalitatea in care colaboratorii Uber se afla, potrivit taximetristilor, acestia ii acuza pe soferii Uber si de concurenta neloiala.

Ce spun colaboratorii Uber?

Pentru ca in jurul acestui subiect avem si pareri pro, dar si contra, am cautat un punct de vedere al unui colaborator Uber pentru a vedea cum sta treaba. Astfel, am reusit sa intram in posesia unui comunicat trimis catre toti colaboratorii, printr-un mail informativ. Pe aceasta cale, vom prezenta parti din acest mail, pentru a putea vedea toata lumea cum functioneaza de fapt, acest serviciu. In cele ce urmeaza, redam documentul primit de colaboratori:

"Dragi soferi parteneri,
Clujul ne iubeste! Am primit mii de mesaje pozitive de la clujeni si de la turistii care viziteaza Cluj-Napoca - le place sa foloseasca UBER si isi doresc o cat mai mare disponibilitate, cat mai curand. Alaturi de voi, vrem sa oferim Clujului un serviciu sigur si de incredere: DOAR pentru acest weekend, introducem venituri orare garantate, foarte competitive, special pentru Cluj.

Cine poate conduce incepand de azi (ora 17:00) si pana duminica la sfarsitul zilei, are un venit minim garantat. Trebuie doar sa fiti online in intervalele garantate si sa acceptati toate cursele primite in aplicatie. Pentru a va califica la aceste bonusuri, va rugam sa completati formularul din josul paginii.

In ciuda incidentelor recente, Uber serveste in continuare orasul Cluj, iar cererea pentru serviciu este mare."

Daca ar fi sa interpretam punctual mailul de mai sus, am ajunge la concluzia ca soferii UBER sunt nevoiti sa lucreze non-stop, de vineri pana duminica, pentru a-si garanta venituri suplimentare. Sa intelegm de aici ca UBER nu tine cont de siguranta clientilor cat timp cere ca soferii lor sa lucreze aproape non-stop pentru anumite bonusuri? Serviciul se declara ca fiind unul de ride-sharing, dar cum sa fie intocmai daca soferii sunt obligati sa accepte un anumit numar de curse? Cat despre nonsalanta cu care UBER continua sa se faca ca ploua, in "ciuda incidentelor recente", sa fie oare asta doar o dovada ca firmei americane nici macar nu ii pasa de colaboratori si de legile din Romania? Iata cateva intrebari pe care autoritatile competente e recomandat sa le puna pentru a stabili odata pentru totdeauna daca acest serviciu e sau nu legal si ce e de facut in fiecare situatie. Consideram ca e cazul sa nu ne mai lamentam. Isteria creata in jurul acestui subiect face rau atat aplicabilitatii legislatiei in vigoare cat si actorilor direct implicati, clienti si soferi deopotriva.

Alte opinii, alte pareri. Suntem buni la dat din taste

Printre punctele de vedere pro-UBER, gasim mai multe argumente care cel putin pe foaie par interesante, insa nu stim cat de bine se aplica in cadrul legal actual. Avem persoane care spun ca nici UBER si nici soferii sai nu se incadreaza in transportul in regim de taxi sau inchiriere. Mai avem persoane care au dus rationamentul si mai departe, spre fantezie chiar, si care spun ca de fapt, serviciul este gratuit, asta pentru ca banii nu ajung direct la sofer, ci sunt intermediati de firma americana. Cam asta se intampla atunci cand romanul de rand se apuca sa interpreteze legi de capul lui. Acum, desigur, fiecare este liber sa isi dea cu parerea, in fond, inca traim intr-un Stat democratic. Pentru a ne lamuri, insa, cine are dreptate, am contactat un avocat care ne-a declarat urmatoarele:

"Intr-adevar, platforma UBER e legala, asa cum e facuta. Problema care se pune aici este reglementarea de la noi din tara. La noi in tara se spune asa: in legea 38, se mentioneaza ca transportul public de persoane este ilegal daca nu ai autorizatie de taxi sau copie conforma. Aici discutia este daca este transport de persoane sau nu. Aplicatia in sine nu e, dar serviciul care se face pana la urma e un serviciu de transport persoane. Legea e interpretabila dar, pana la urma, clientul acela plateste pana la urma sau nu plateste? Plateste, atata doar ca nu plateste la conducatorul auto, pana aici toata lumea e de acord, ca nimeni nu face un serviciu gratuit. Clientul da banii. Faptul ca ii da online pe card, direct catre UBER, e o smecherie, ca sa nu consideram ca e taxi, daca ne raportam la lege. Conducatorul auto, intr-adevar, nu primeste banii de la client, dar ii primeste prin UBER. Din punctul meu de vedere, aici nu e vorba de nicio scapare a legii.

La noi in tara, cum e legislatia actuala, nu e legal UBER-ul sa functioneze pentru ca e concurenta neloiala fata de celelalti taximetristi, deci nu are cum sa functioneze acest serviciu. Trebuia gasita alta varianta, eventual. Nu se pot prevala acum pentru faptul ca nu e contra-cost pentru ca e contra-cost. Atata doar ca nu imi ia soferul banii din mana dar asta nu conteaza pentru ca pana la urma clientul tot plateste serviciul. Se poate incerca argumentul acesta in instanta dar nu cred ca va tine pentru ca pana la urma lucrurile sunt foarte clare din punct de vedere al legislatiei din Romania. Eu mi-as dori sa fie legala, pentru ca pentru noi, clientii care circulam cu UBER, e mult mai ieftin decat un taxi si pe noi poate ne ajuta dar nu e legal fata de ceilalti. E vorba de concurenta neloiala aici. Daca toti taximetristi ar face o organizatie, o asociatie si toti sa dea in judecata UBERul pentru faptul ca pe teritoriul Romaniei functioneaza ilegal si sa le interzica total sa mai functioneze, poate ar fi ok pentru ei.

Si eu as vrea sa fie legal numai ca nu este. Daca mergem in Instanta si invocam acolo tot felul de lucruri de genul acesta, ba ca e intermediere, ba ca nu se plateste, ba ca de fapt se plateste in alt cont, astea sunt niste variante de care sa te legi dar dupa cum e legea acum, in forma actuala, nu au sanse de castig. Prin aplicatia respectiva se poate demonstra ca e o actiune repetata ceea ce contravine legii. Concluzionand, UBER e serviciu de intermediere de transport public de persoane, deci lucrurile sunt clare. Legea spune ca e interzis transportul public de persoane care nu are autorizatie de taxi, deci e foarte simplu, legea e ferma in acest sens si nu sunt loc de interpretari. Ca consideram ca e ride-sharing sau ca e firma de intermediere, acestea sunt niste pareri prin care interpretam legea dar ele nu cred ca vor tine in instanta. Pentru ca aici poate sa apara concurenta neloiala care e evident ca daca ne raportam numai la asta, e 100% valabil. Taximetristii daca s-ar aduna sa faca un proces colectiv, cu siguranta ar castiga.

Mie imi place UBER-ul foarte tare si mi s-a parut o idee excelenta, inovatoare, mai ales oameni care au conceput aceasta idee, e wow. Nu neaparat ca tin cu taximetristii, ca nu am niciun interes nici fata de unii nici fata de altii dar eu asa vad lucrurile din punct de vedere al legislatiei. Parerea mea e ca legislatia din Romania nu ne da nicio portita. ca vrem noi sa ne dam cu parerea si o interpetam in fel si chip, da, putem cat vrem dar nu cred ca va tine la cum e acum. Eu zic ca lucrurile, la noi in Romania, cum sunt acum, nu cred ca o sa tina UBER-ul. Judecatorii cam asa vad lucrurile, ei nu le vad in gri. Ei le vad cam in alb si negru la noi.", a declarat pentru Ziar de Cluj Timonea Adina, de profesie avocat.

In concluzie, din punct de vedere legal, lucrurile par foarte clare. Ramane de vazut daca autoritatile se vor autosesiza in cazul UBER, mai ales ca asistam la o alta problema, cel putin la nivelul municipiului Cluj-Napoca, prin faptul ca UBER nu va face decat sa aglomereze orasul in cautare de clienti, diminuand astfel numarul de persoane care folosesc mijloacele de transport in comun. In sensul acesta UBER devine si interesul Primariei Cluj-Napoca, mai ales ca din cate stim aceeasi Primarie a limitat numarul de taximetre in oras tocmai pentru ca acesta sa nu stranguleze circulatia rutiera iar acum asistam la un paradox prin faptul ca nu se implica activ in diminuarea efectului UBER.

In final, am cerut si parerea  vis-a-vis de acest subiect al vicepresedintelui ANPOTRT, Pugna Ioan care transeaza ferm problema, comparand aceasta posibila ilegalitate cu alte cazuri in care Statul Roman ar avea de pierdut de pe urma "privatizarii ilegale" a unor servicii de interes public:

"Desi in mediul online UBER se bucura de sustinatori, dorim sa atragem atentia ca nerespectarea legilor si mai ales mediatizarea cu atata nonsalanta din partea UBER a faptului ca nu sunt interesati de legislatiile actuale si ca functioneaza oricum, sa nu creeze o moda care arata neputinta autoritatilor romane si sa ne trezim cu spitale private care nu respecta reguli, cu alimentatie publica care nu respecta legile, etc, asta doar din simplul motiv ca UBER poate." a declarat pentru Ziar de Cluj Pugna Ioan.

Comentarii

Cineva

12.08.2016 21:09

"Acestia sunt hotarati sa mearga in continuare pana in panzele albe pentru a scoate din oras serviciul de ride-sharing." Aha, deci e serviciu de ride-sharing pana la urma. "Faptul ca ii da online pe card, direct catre UBER, e o smecherie, ca sa nu consideram ca e taxi, daca ne raportam la lege." Nu vad nici o problema, oricine cauta portite ale legii, ceea ce e un lucru benefic. Unii gasesc portite iar legiutorul le inchide punand lacat negru sau alb, dupa caz. "Legea spune ca e interzis transportul public de persoane care nu are autorizatie de taxi, deci e foarte simplu, legea e ferma in acest sens si nu sunt loc de interpretari."Corect, insa Uber nu e transport PUBLIC ci mai degraba PRIVAT si seamana mai mult cu inchirierea limuzinelor decat cu taxiurile. Nici o limuzina nu are aparat de taxat si nu emite bon fiscal. Uber e o struto-camila intre transport PRIVAT si ride-sharing. E o idee noua (noua a fost cand a aparut) si nereglementata inca. daca legislatia nu tine pasul cu inovatiile si ideile, asta este.

Pugna Ioan

13.08.2016 08:41

defineste "transport privat"
taxiurile or fi de stat?
e atat de noua ideea de ride sharring incat cei de la podul IRA au inceput sa rada si se gandesc sa actioneze Uber in instanta pentru ca le au furat ideea !

Cineva

13.08.2016 12:26

Domnule Pugna, ar trebui sa stiti ca taxiurile fac parte din categoria transport public chiar daca sunt firme private si nu de stat. Atentie foarte mare la nuante. Art. 3 alin. (1) din Legea 38/2003 Serviciile de transport public local în regim de taxi sau în regim de închiriere fac parte din sfera serviciilor comunitare de utilitate publică ... Deci taxiurile fac transport public. Cat despre transportul privat, nu am de ce sa-l definesc atata timp cat nici legea nu il defineste.

Pugna Ioan

14.08.2016 14:48

din aceeasi Lege art 58 al 2 coroborat la legea 129/2015 va da sanctiunea
Nu mai vorbim de legea 191 si oficiul concurentei
Indiferent de natura serviciului prestat, de persoane sau moloz , legiuitorul a reglementat foarte clar speța.
Interesant codul CAEN al firmei care factureaza transportul (cursa efectuata).
Povestea e mult mai complexa si lunga ...

Cineva

14.08.2016 23:25

Mi-ati dat exact aceleasi articole care fac referire la transport public, nu privat si ride sharing. Oare de ce? Fiindca nu exista inca o lege?

marchevici

11.11.2016 23:13
Buna seara, cu intarziere. Dl Cineva, orice transport in Romania este reglementat,daca uber nu este taxi atunci face transport persoane, daca faci transp pers trebuie sa ai autorizatie, nu conteaza cu bani, fara bani. Cititi in legile transp de marfa si persoane. ARR

Clujeanul

12.08.2016 22:15

Un alt punct de vedere: https://medium.com/@Clujeanul/cum-s%C4%83-devii-taximetrist-%C3%AEn-cluj-napoca-57d4c581db30#.70lnen1qhNu neaparat despre legalitatea UBER ci despre alte interese ce trebuie protejate in fata UBER.

Pugna Ioan

13.08.2016 08:37

Daca ai putea sa argumentezi ce spui as fi recunoscator.
Incercarea de a carteliza taximetria si a o prezenta ca o mafie e de cea mai joasa speța, moral vorbind , dar de ce sa nu o facem ?
Imi vad orasul , odata liberalizata piata , plin de "taxiuri" mai mult sau mai putin legale , de toate culorile , calcandu se pe roti ,asemeni anilor de glorie 2005. Lucru mai idiot ca asta nu mi a fost dat sa aud de cand cu Uber la Cluj...
Orice activitate economica , oriunde in lume , este reglementata! Dupa logica ta oricand poate aparea un jucator care sa i faca concurenta CTP ului?
Deocamdata cadrul legislativ sanctioneaza , destul de usturator, efectuarea transportului de persoane fara a detine autorizatie!
In articol spui o tampenie ," e acelasi lucru ca inchirierea limuzinelor" Ia cheama o limuzina in Hasdeu la 2 noaptea! Vine ?

Răzvan Horea Sofroni

13.08.2016 15:41

Două întrebări...de ce colegi din taximetrie refuză curse scurte...curse în care intră pe o stradă mai proastă, cu noroi(tocmai şi-au spălat maşina...)? Care credeţi că sunt motivele pentru care clienţii aleg Uber în defavoarea taxiurilor legale? Şi nu la Cluj, unde tariful Uber e mai mic, în Bucureşti unde un taxi merge pe tarif de 1.39 ron?

Gogudincluj Mitu

01.09.2016 00:49

Ba varucu esti lovit tare ar trebui taxiul sa aiba cursa minima ca uber 7 lei . nu te prezinti la comanda ca suni la 2 firme si pleci cu care vine prima ar trebui taxat ca uber la fel 7 lei dupa ce lasi mizerie in taxiu sa te refuze toate firmele ....la uber a doua oara nu mai ai ocazia asa ar trebui sa procedam cu clirnti ca tine

Cristian

14.11.2016 14:57

Aahahaha sa fim seriosi, stiti cati soferi Uber cunosc, care au fost sanctionati si 1stea de la clienti ca nu au vrut sa intre pe strazi pline de noroi? Sa fim seriosi sunt mai severi ca taximetristii. Un taximetrist la plan rupe masina sa te mai duca la scara, un Uber nu va face asa ceva pentru ca este masina lui personala si nu o imparte cu tine in stil ride-sharing cum cum se spune.....te duce pe bani fara autorizatie ;)

Cartel

13.08.2016 21:52

Domnule Pugna, detin dovezi solide prin care pot demonstra ca taximetria este un cartel, exceptie facand doar taximetristii care lucreaza pe masinile lor personale. Am copii ale zeturilor, contracte de munca, inregistrari audio-video, liste cu nume ale functionarilor din primarie, nume de politisti MAI, politisti locali, care detin licente taxi, etc, bineinteles inregistrate fictiv pe sotii si copii. Curand le voi face publice. Sunteti sigur ca nu e un cartel? Eu am siguranta ca peste 1800 de taxiuri fac evaziune fiscala si fals in acte. Sunteti sigur ca nu e un cartel in taximetrie? De asemenea am convingerea ca stiti despre evaziunea fiscala din taximetrie si nu inteleg de ce n-ati formulat un denunt in acest sens. Tocmai de aceea ma mir ca sunteti impotriva Uber, dar prin pasivitatea dumneavoastra sunteti de acord cu cartelul evaziunii fiscale din taximetrie. Nu doresc sa aud/vad explicatii de genul "Eu nu stiu nimic" fiindca pot demonstra contrariul, sau explicatii de genul "E treaba autoritatilor sa descopere colegii care fac evaziune fiscala" fiindca atunci la fel, e treaba autoritatilor sa se descurce cu Uber fara sa interveniti dumneavoastra. Sustineti in continuare ca nu exista un cartel al evaziunii fiscale in taximetrie? :) Nu stiti la ce anume fac referire? Va dau un indiciu (Las aici un link pe care daca doreste adminul il poate aproba, sau il poate sterge daca considera ca e reclama): http://www.voceatransilvaniei.ro/taximetristii-targu-mures-dosar/ Ei, cum e? Sigur sigur nu exista un cartel al evaziunii fiscale in taximetrie? :) Sunteti sigur?!

Pugna Ioan

14.08.2016 14:54

daca detineti astfel de date si nu sesizati autoritatilecomiteti o infracțiune! tăinuire i spune ...
La fel cum ANAF a verificat un operator la Tg Mures a facut o si la Brasov si Bucuresti. Simplul fapt ca este evaziune la Tg Mures NU inseamna ca este si la Cluj.
Dar , cum v am mai spus, tăinuirea este infracțiune, si poate se autosesizeaza cineva. Presa online este monitorizata.

Cartel

14.08.2016 23:27

Sigur sigur? Oare numai eu stiu faptul ca se inchiriaza masini de taxi? Dumneavoastra sunteti singurul care nu stiati? Chiar nu aveti la cunostinta faptul ca printre colegii dumneavoastra sunt unii care platesc chirie pe masina de taxi? Doar eu comit o infractiune? :)

Florin

26.08.2016 10:14

Va invitam la bucuresti sa vedeti tatal cartelului!

Razvan

13.08.2016 16:42

Interesanta vanzarea licentelor...nu ca m as pricepe dar e legal? Adica au dretul sa vanda la randulor lor?

Viorel Tatar

12.08.2016 22:46

Noi tax din Cluj.dorim respectarea legii nu vom accepta nimic nici un compromis asa caaceasta firma ubar nu are ce cauta in Romania.vom cere sa fie scoasa in ilegalitate cumau facut Ungaria...

Tot un chibit

13.08.2016 08:58
Dar de ce nu doresti dumneata sa se reglementeze acest tip de transport, asa cum e in Anglia, Olanda si multe alte tari civilizate unde exista licenta de taxi si separat licenta pentru rent a car cu sofer ? Nu am intelrs, cumva Ungaria e vreun etalon al civilizatiei ?

CONTRA UBER

12.08.2016 22:54

    Uber este ilegal , degeaba tot combinam si invirtim numele serviciului ...... legea spune clar , si din cauza asta va disparea din Cluj ...  Putem tot compara cu limuzina sau   cine stie cu ce , este un serviciu taxi .  UBER ILEGAL !

Cineva

13.08.2016 01:49

Care lege? Arata o lege direct la subiect, nu legea taximetriei. Daca tu compari Uber cu taxi, la fel de usor poti compara taxi cu autobuzul si autobuzul cu trenul.

Tot un chibit

13.08.2016 08:55
Singurii care sunt impotriva acestui serviciu sunt doar taximetristii. Din respect pentru clientii care prefera acest serviciu si care sunt din ce in ce mai multi statul ar trebui sa reglementeze acest tip de transport nu sa il interzica ! Ca tot se vorbeste de concurenta neloiala, mie mi se pare cam mare monopolul pe care il detin taximetristii pe piata transportului de persoane ! 

Andrei

13.08.2016 10:43

Domnu! Tu stii ce inseamna monopol sau arunci cu cuvinte? Serviciul de taximetrie inseamna un cadru legal(conform legilor in vigoare) de transport persoane, fiind o alternativa a mijloacelor de transport in comun(autobuz, troleu, tramvai, microbuz-ce noi nu avem in Cluj). Monopol ar insemna ca toate autorizatiile de transport persoane si licente de taxi sa fie detinute de o singura firma. Mai intereseaza-te un pic inainte sa comentezi ce inseamna o autorizatie, o licenta, care constituie un cadru legal intr-o tara de DREPT unde s-au creat anumite LEGI pentru prestarea serviciilor! Altfel toata lumea ar face ce ar vrea, si n-ar fi tocmai ok... Si sa lamurim ridesharing-ul: oare care domn bucurestean avea chiar atat de multe chestii de rezolvat prin oras, incat putea sa-si IMPARTA masina personala cu alti oameni PE TRASEUL lui??? Caci ridesharing asta inseamna: soferul care se deplaseaza din punctul A in B, pe traseu mai baga pasageri...un fel de ia-ma nene, dar prin aplicatie!

briciu

13.08.2016 11:33

Uber este o companie americana care are in spate oameni cu f multi bani si care incearca sa intre cu bocancii in orice tara unde sa faca profit cat mai urias sa exploateze soferii locali pt a obtine cota de piata apoi soferii o vor lua in brate pt ca pe ei ii doare in cot de soferi sau de oricine la ei primeaza profitul restul e doar o politica mizera iar pe langa asta incerca prin toate metodele sa nu plateasca  taxe sau sa aibe vreo obligatie fata de cineva !!!in aproape toate tarile unde a intrat Uber au activat ''ilegal'' pt ca taximetria este reglementata peste tot iar ceea ce fac ei nu e taximetrie e un fel de struto-camila americana care incearca sa puna stapanire pe acesta piata prin orice metoda avand in spate si influientand politicieni si oameni importanti din diferite tari Romania fica fostului sef al finantelor este Manager General !!!multi spun ca ei functioneaza legal in multe tari, fals ! ei au probleme si in Statele Unite si procese peste tot in lume sunt interzisi in multe tari europene doar ca au bani si avocati buni nu exista nici o diferenta intre Uber si traditionalii nostri ''rechini''cine spune altceva despre Uber sigur ca este platit de ei pt ca au o propaganda si o promovare fff agresiva mintind poporul cu televizorul si cu diferite site-uri disperate dupa un dolar doi unde spun ca ce bine e sa lucrezi taximetrist ''ilegal''

flo

13.08.2016 16:46

Clujul are preturi nesimtite la taxiuri, putina concurenta nu strica pentru a sparge mafia asta mostenita de pe vremea lui Funar si girata de catre Apostu si Boc...

flo

13.08.2016 16:57

Dati mai fratilor taximetristi niste banuti la un baiat priceput in IT din Cluj, ca din fericire sunt multi, va face o aplicatie faina cum are UBER, va organizati, scadeti un pic preturile si gata, ii bateti si ii scoateti de pe piata din cluj....

Ariel Ortega

13.08.2016 18:21

Legile Statului Roman din fericire sunt foarte clare.... cat se poate de evident ca functioneaza ILEGAL ... Ca privat , ca public , ca dracu , ca lacu , orice instanta , orice judecator din tara noastra v-a judeca SPRIRITUL legii .Cei de la Taxi Uber incearca sa speculeze LITERA ei ...

popescu

14.08.2016 00:06

Ce va tot agitati atat si ca o sa scoateti Uber-ul din Cluj!Poate multi clujeni s-au saturat sa circule cu taxiurile, de care tot vb, mirosind a ciorba sa suporte aerul statut si tapiteria nespalata a acelei masini...soferi care pe timp de vara nu pornesc aerul conditionat sa nu consume mai mult...sau un sofer de taxi care miroase a transpirstie si-n slapi cu pantaloni scurti..Uber iti ofera masini curate, soferi care nu miros a transpiratie..bun simt..Deci nu mai tot urlati voi taximetristii agramati, nesimtiti in ceea ce priveste interactiunea cu clientii si daca v-ati spala, imbraca frumos poate o sa se foloseasca toti de serviciile voastre!!

Florin

26.08.2016 10:17

Vreti tarif mic si limuzine !? Cumperi motorina cu 5 lei si vrei sa o vanda cu 1,39 ca la bucuresti!?

Maia

05.01.2018 08:59

Mai bine inchirieri o masina de la firmele serioase de rent a car Cluj la ei am inchiriat cu 7 euro pe zi un Chevrolet Spark fara surprize totul a mers ca pe roate, si nu am mai avut nevoie de taxi sau altceva.

Adauga comentariu