Tarcea își dă cu părerea, în stil liberal, despre traficul inuman din oraș: „Soluții miraculoase nu sunt decât cu constrângeri”

Tema mobilității inumane din oraș a ajuns și la viceprimarul Dan Tarcea, cel care a amintit de constrângeri pentru educarea șoferilor clujeni. Desigur, Ecoul lui Emil Boc a propus și soluții, dar cu bataie lungă. Rezolvarea problemelor din trafic va rămâne pentru un următor mandat al aceleiași administrații. Sau poate nu.

Invitat în cadrul unei emisiuni radio, Tarcea s-a arătat supărat pe clujenii care nu renunță la autoturismele personale, pe acei cetățeni care nu apelează la transportul public în comun.

Vinovați sunt mereu cetățenii.

Sunt vinovați pentru că așteaptă soluții rapide la o problemă complexă, care necesită investiții și timp. Nu vă spunem de faptul că aceste probleme au ajuns, pur și simplu, la un punct maxim, iar aceasta întrucât până în prezent, administrația liberală a Clujului nu a rezolvat nicicum problema aglomerației din oraș: nici prin construcția parkingurilor, nici prin realizarea unei centuri ocolitoare, nici în alt fel. Din contra, măsurile au început printr-o mare demolare a garajelor și prin desființarea locurilor de parcare existente. 

Vinovați sunt clujenii care așteaptă aceste soluții vreme de peste 10 ani, timp în care la „butoane” s-a aflat același primar, Emil Boc. Chiar și așa, plini de culpa nepăsării, clujenii sunt numai buni pentru a-și exprima votul, nu și pentru a ridica pretenții la adresa municipalității clujene.

Iată poate de ce, Ecoul lui Emil Boc, Dan Tarcea, a înșirat în neștire măsurile luate de Primărie:

benzi dedicate pentru transportul public, noi autobuze, noi rute alternative pentru troleibuze, astfel încât cetățenii să facă maximum 15 minute pe jos până la cea mai apropiată stație de bus. (Dacă mai mergi pe jos un sfert de oră în plus, transportul public devine inutil).

În plus, noroc de trotinete și bicilete, altfel…

„Am observat în ultima perioadă că a crescut numărul celor care folosesc bicicletele, pe mine personal mă bucură. Asta înseamnă că clujenii folosesc mijloacele de transport alternative, bicicletele, trotinetele, încet se vor obișnui să folosească și mijlocul de transport în comun, mai ales că vine vremea frumoasă. Funcționează foarte bine banda dedicată, am avut chiar o discuție cu directorul Companiei de Transport Public pentru a-mi furniza câteva detalii. 

Dacă înaintea acestei măsuri autobuzul făcea în medie 10-11 minute de la Septimiu Albini până pe Memorandumului, astăzi media este pe undeva la 6 minute, deci am făcut o reducere cu 40% a timpului petrecut în autobuz. Ne propunem să extindem această bandă, încercăm să găsim soluții pentru a putea reloca parcările cu abonament în spatele blocurilor”, a declarat Tarcea.


      „Fiecare cetățean să fie la maximum 15 minute de o stație de autobus”

După ce a enumerat numărul de autobuze și bocobuse achiziționate, Ecoul lui Emil Boc, Dan Tarcea, a susținut că aceste investiții sunt suficiente pentru a-i motiva pe clujeni să le folosească. Pe bune?

„Aceste investiții ar trebui să genereze un impact asupra oamenilor, să folosească aceste mijloace ultramoderne! Este în analiză și un studiu: unde ar trebui să introducem noi mijloace de transport în comun, care sunt rutele la care trebuie să avem o frecvență mai mare. Domnul Neag trebuie să prezinte o asemenea soluție pentru a vedea în următoarea etapă cum putem îmbunătăți folosirea mijloacelor de transport în comun. Să discutăm și despre walkable city, adică fiecare cetățean să fie la maximum 15 minute de o stație de autobuz”, a promis Tarcea. 

Tarcea a recunoscut chiar că municipalitatea clujeană lua în calcul interzicerea autoturismelor care au norme de poluare sub Euro 4, o măsură care se află în dezbatere publică deja în Iași. 

„Și noi am avut asemenea inițiativă, dar baza națională nu funcționează. Noi ne-am uitat până la euro 3, dar nu avem cum să o punem în aplicare! Ideea era să plătești o taxă suplimentară, dar cei de la guvernare nu au întrebat autoritățile publice locale.

Trebuie să ne decidem, ce vrem? Pentru că clujenii așteaptă soluțiile de la autoritățile publice locale, ori soluții miraculoase nu sunt decât cu constrângeri. (…).

Noi am ales să prioritizăm mijloacele de transport în comun, mijloacele alternative și mersul pe jos!”, a conchis viceprimarul.

Prin urmare, de 15 ani încoace, totul începe cu mersul pe jos.

Mersul pe jos până la prima stație de autobus, mersul pe jos din Brâncuși până în Mănăștur sau din Iris până în Zorilor.

Semn că administrația liberală este preocupată de bio-putere: de puterea politică asupra stării de sănătate a cetățenilor. Iar mersul pe jos ori cu trotineta chiar face bine într-un oraș poluat. 

Astfel, dacă locuiți în Florești, nu aveți decât să mergeți pe jos până în celălalt capăt al orașului, la locul de muncă. O zonă a Clujului e de fapt un dormitor, iar în cealaltă și-au găsit loc clădirile de birouri.

Vreme de 20 de ani cel puțin, poate chiar 30, până ce metroul va deveni real, nu virtual, clujenii nu au decât să meargă pe jos.

E sănătos, e liberal, e modern.  

 

 

sursă foto: dan tarcea/pagina personală de facebook

Adauga comentariu